Beantwoord

Huawei P20 PRO wanneer firmware update

• 29 oktober 2018
  • 87 reacties
  • 6199 Bekeken

Toon eerste reactie

87 reacties

Reputatie 1
geen idee de telefoon heb ik gekocht bij belsimpel met een t-mobile verlenging
wat ucaylan zegt loop ik ook 2 updates achter en android 9 ook nog niet beschikbaar
Reputatie 7
Badge +18
@peter-keetfm Heb jij wel een T-Mobile branded telefoon?

Verder kan T-Mobile niets voor je doen als je telefoon elders gekocht is en niet branded is. De updates komen dan direct van Huawei en controle op updates gaat via Wifi.

Wellicht kom je verder op een Huawei forum...
Als ze niet van T-Mobile zijn dan krijg je de updates direct van Huawei en zul je geduldig moeten wachten. Updates worden vaak per land op verschillende data uitgerold. Ik las bij mijn Nokia 6.1 ook al van gebruikers die Android 9 al hadden terwijl ik 'm pas 2 weken later kreeg.

Je reageert net als de medewerkers van Huawei. 2 weken wachten is niet erg. Beveiligingspatch 8.1.0.156 is van september. 8.1.0.159 is van 1 november. Beide zijn in NL uitgerold en beide heb ik niet ontvangen. Dit heeft niets meer met geduldig afwachten te maken. Wij zitten inmiddels op 11 november. En Android 9 komt er aan. Update beleid van Huawei sucks.
Reputatie 7
Badge +18
Als ze niet van T-Mobile zijn dan krijg je de updates direct van Huawei en zul je geduldig moeten wachten. Updates worden vaak per land op verschillende data uitgerold. Ik las bij mijn Nokia 6.1 ook al van gebruikers die Android 9 al hadden terwijl ik 'm pas 2 weken later kreeg.
Zijn het T-Mobile branded toestellen?

Ik heb mijn CLT-L29 niet bij T-MOBİLE gekocht, maar op marktplaats. Nu heb ik wel dual-sim dus geen T-Mobile toestel.

Ik had geen zin om weer EUR 899 te betalen voor een telefoon
Reputatie 7
Badge +18
Zijn het T-Mobile branded toestellen?
Hi Peter,

Ik heb het voor je nagevraagd. Zodra ik meer weet laat ik het je weten! :)

Wat is nu het antwoord op de vraag van Peter. Ik heb dat probleem namelijk ook!!!
beste forum leden

ik heb een Huawei p20 pro en al een behoorlijke tijd geen update meer ontvangen
dacht dat het iedere maand kwam (beveiliging patch)
nu ook gelezen dat er android 9 en emui 9 worden uitgerold 2 maand terug dacht ik
maar ik moet het nog met een hele oude versie doen
CLT-L29 8.1.0.152
iemand die al wat nieuws weet over een update

Dag Peter, ik heb ook een P20 Pro en draai op CLT-L29 8.1.0.152. In september is 8.1.0.156 uitgebracht en op 1 november 8.1.0.159. Met ingang van zaterdag is zelfs Android 9 beschikbaar. Ik heb zelf geen idee waarom ik al deze updates niet heb ontvangen.
Diverse keer contact gezocht met Huawei en telkens geven zij aan op basis van mijn T-Mobile IMEI dat de updates inderdaad beschikbaar zijn maar ik geduld moet hebben. Persoonlijk vind ik deze uitleg ongeloofwaardig. Ik weet dus niet of het probleem bij Huawei ligt of bij T-Mobile. Ik volg het niet meer.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben niet op alle fronten even positief over Android 9 qua bediening maar ik heb Stock Android, wellicht is de EMUI anders.

Onderhuids is er wel e.e.a. verbeterd qua veiligheid begrijp ik en dat is altijd mooi. Aangekondigde batterij besparing heb ik nog niets van gemerkt. Het draait wel net iets vlotter voor mijn gevoel.

Maar de volume knoppen aan de zijkant zijn nu ten alle tijde media volume en niet meer wisselend met beltoon volume en dat vind ik ronduit irritant, je kunt met volume down dus niet meer even snel je telefoon op trillen zetten. Ook de meest gebruikte apps staan nu ineens naast elkaar i.p.v. boven elkaar en over elkaar heen geschoven, ook vervelend. Je moet nu horizontaal door de apps scrollen en ze eventueel omhoog vegen om ze uit de lijst te gooien. De optie alles wissen zit helemaal links, moet je eerst alle apps voorbij scrollen. Ik vond 8 prima qua bediening maar Google weet blijkbaar beter wat goed voor de gebruiker is.
Reputatie 1
morgen is het zo ver ik ben benieuwd of hij zaterdag te downloaden is android 9

https://www.androidauthority.com/huawei-android-pie-update-emui-9-0-922172/
Reputatie 7
Badge +18
Beste Peter,

Mijn Nokia 6.1 kreeg ook geen oktober update terwijl de updates normaal maandelijks komen. Heb begrepen dat ze nu wachten tot Android 9. Zojuist stond Android 9 ineens klaar om te installeren, net begonnen met downloaden (1,4 Gb!). Ben benieuwd...

P.S. Ik heb geen branded telefoon dus krijg de updates rechtstreeks van Nokia.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Ik heb het voor je nagevraagd. Zodra ik meer weet laat ik het je weten! 🙂

Reageer