Vraag

Huawei P30 cashback actie

• 2 november 2019
  • 6 reacties
  • 326 Bekeken

Mijn vrouw heeft op 24 augustus een Huawei P30 gekocht in de T-mobile shop in Hilversum. Daar zat volgens de verkoopster een cashback actie van Huawei aan gekoppeld waardoor we 100 euro zouden terugkrijgen. Echter bij indienen bij Huawei bleek de actie op dat moment (dus al voor de aankoopdatum) verlopen te zijn. Volgens T-mobile moesten wij verhaal halen bij Huawei. Dat hebben we gedaan maar Huawei zegt niets te kunnen doen. We worden dus van het kastje naar de muur gestuurd. T-mobile verwijst naar de voorwaarden maar daar kan ik niets in terugvinden.

Ik wil graag dat dit probleem door T-mobile wordt opgelost, daar zijn wij immers klant. Ik ben zelf en mijn vrouw ook al jaren klant bij T-mobile maar als dit niet wordt opgelost gaan we beiden opzeggen. Ook sta ik op het punt om de consumentenbond hier eens naar te laten kijken.

Zijn e meer klanten die hier tegen aan lopen? Wat is d ereactie van T-mobile? We hopen snel iets te horen.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Beste Erik-jan,

Zoals je zelf al aangeeft is het een actie van Huawei zelf en niet van T-Mobile. Klinkt alsof de medewerker een eerlijke vergissing heeft gemaakt met de datum van de actie. T-Mobile is hier dus verder niet verantwoordelijk voor. Meteen consumentenbond inschakelen is wellicht een beetje overdreven imo.

-Gilbert

Hallo Gilbert,

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een “eerlijke” vergissing? Na meerdere keren bellen met zowel de klantenservice van T-Mobile en van Huawei ben ik er inmiddels wel achter. Bij de T-mobile shop hebben ze gezegd dat de actie tot 31 augustus liep en dat dit ook zo in hun “salesforce” systeem staat. Daar hebben we zelfs een foto van gemaakt. In de winkel was op de displays te zien dat de actie tot 31 augustus zou lopen. Kortom, dit was wat mij betreft echt de informatie op basis waarvan we besloten hebben het toestel te kopen en die informatie was verkeerd/misleidend. Ook al zou dat niet bewust zijn, het was wel foutieve informatie. Bij zowel T-Mobile als bij Huawei worden we afgescheept en van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand wil een fout erkennen en maar hopen dat wij het er bij laten. We gaan zien wat er uit komt, inmiddels een officiele klacht ingediend bij T-Mobile en als die niet goed wordt afgehandeld ga ik zeker wel verdere stappen nemen. 

Erik-Jan

Reputatie 4
Badge +4

Beste Erik-Jan,

Sorry, ik kon uit je originele bericht niet opmaken dat er zo duidelijk gecommuniceerd werd met 31 augustus, vandaar dat ik ervan uit ging dat het een eerlijke vergissing was. Ik ben helaas niet helderziend ;)

Na wat googlen heb ik een document gevonden op de site van Huawei. Zoals ik het nu begrijp liep de actie tot en met 18 augustus en moest je toestel dus voor die datum gekocht zijn. Huawei accepteerde echter inzendingen tot en met 31 augustus. Omdat het een actie is van Huawei zal T-Mobile hier waarschijnlijk geen actie in ondernemen, en de voorwaarden van Huawei zijn ook duidelijk. (zie hier ).

Het spijt me dat ik je geen leuker antwoord kan geven. Wie weet kan T-Mobile nog wat voor je doen maar ik denk het eerlijk gezegd niet.

-Gilbert

Dag Gilbert,

Dank voor je uitzoekwerk, dit is nieuws voor mij dat je tot 31 augustus kon registreren. Echter dit hebben wij gedprobeerd maar we kregen op de site bij het registreren een melding dat het niet meer mogelijk was om te registreren omdat de termijn van de actie verlopen was.

Ik begrijp wel dat bedrijven zich op voorwaarden en regels beroepen, maar wat mij echt steekt is dat wij in alle eerlijkheid en oprechtheid ons hebben laten “ verleiden” door deze actie, maar dat door fouten (1e verkeerd advies van T-Mobile over de termijn en 2e niet kunnen registreren op de site van Huawei (voor 31 augustus) wij nu toch de dupe zijn. Er wordt niet gekeken naar de echte “bedoeling” maar iedereen dekt zich in vanwege de regels en voorwaarden. Maar wat wil je nu: tevreden klanten die, als je hiermee goed geholpen wordt waarschijnlijk nog heel lang klant blijven, of als groot bedrijf je “gelijk” halen (voor 100 euro) en de klant laten stikken?

Erik-Jan

Reputatie 7
Badge +20

@erikjanhaan Je hebt de telefoon na 18 aug. Gekocht dat is de rede dat je niet kon registreren.

De Actie loopt van 15 juli tot en met 18 augustus 2019 en is uitsluitend van
toepassing op de Huawei P30 Pro toestellen die in deze periode zijn
besteld/gekocht.

B. Registratie voor deelname is mogelijk t/m 31 augustus 2019. Registraties.

Groetjes en fijne zondag!

Dag CrisTien,

Dank voor jouw bijdrage. Het is nog een beetje anders, het gaat nl om een P30 en niet een P30Pro. De actievoorwaarden staan hier . De aankoopperiode en registratievoorwaarden zijn: “ 

1. De Actie loopt van 17 tot en met 30 juni 2019 en is uitsluitend van

toepassing op de Huawei P30 Pro en Huawei P30 toestellen die in deze

periode zijn besteld/gekocht.

2. Registratie voor deelname is mogelijk t/m 15 juli 2019. Registraties die na 

15 juli 2019 plaats vinden, worden niet in behandeling genomen. Hetzelfde geldt voor registraties die na 31 juli 2019 nog niet compleet zijn. Na 31 juli 2019 wordt de actie afgesloten.” 

Het probleem ligt echter nog steeds bij T-Mobile, die bij de verkoop (op 24 08 19) ons de Huawei heeft aangeprezen OMDAT het extra voordelig zou zijn vanwege de cashback actie. De verkoopster heeft ons dus verkeerd voorgelicht. De fout ligt dus niet bij Huawei. Ook stond er in het klantsysteem (salesforce) van T-Mobile een zogenaamd “kennisitem” waarin staat dat de actie wel doorloopt tot 31 augustus. De verkoper in de winkel van T-Mobile Hilversum verwijst ons vervolgens naar de klantenservice van T-Mobile, en de klantenservice van T-Mobilie stuurt ons weer terug naar de winkel. Kastje naar muur dus weer. Zie hier de screenshot van het salesforce systeem uit de winkel in Hilversum: 

Overigens is nog wel een dingetje dat in de actievoorwaarden van Huawei wordt verwezen naar een speciale promotie “actie website” maar de link daarnaar werkt niet meer dus is niet meer goed te achterhalen wat daar destijds op heeft gestaan (De Actie wordt gecommuniceerd op de webpagina www.huaweimobile.nl/promotie  (verder te noemen: “Actie website”). :unamused:

We wachten nog steeds op een passende oplossing van T-Mobile

Erik-Jan

Reageer