Vraag

Huawei P30 Pro - Oproep blokkade

• 7 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 2277 Bekeken

Beste mensen,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Huawei P30 Pro en ik ben er erg blij mee!

Tijdens het doorlopen van de instelling kwam ik echter iets tegen waar ik niet zo blij mee ben en wil dat graag opgelost zien.

Onder Settings > Draadloos en netwerken > Oproepinstellingen > Meer > Oproep Blokkeren staat "uitgaande oproepen tijdens international roaming" aan. Dit zou dus betekenen dat ik in het buiteland niet kan bellen en natuurlijk is dit niet de bedoeling.

Als je het probeert te wijzigen vraagt het om een "wachtwoord oproepblokkering" en die heb ik dus niet. Ik heb vergelijkbare topics gevonden voor andere Huawei telefoons waar dit uiteindelijk door samenwerking tussen Huawei en T-Mobile opgelost is. Graag zou ik hierbij hulp willen en dit z.s.m. opgelost zien, want ik ga over 3 weken op vakantie en zou dan wel graag mijn telefoon willen gebruiken om te bellen!

Een vergelijkbaar probleem die ik heb gevonden:
https://community.t-mobile.nl/overige-toestelmerken-365/huawei-p-smart-internationale-oproepen-deblokkeren-297619

Alvast bedankt!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Evenstar,

(Komt je gebruikersnaam van Lord of the Rings trouwens? 😉 haha)

Goed dat je zelf al een en ander had onderzocht! Ik zie daarin ook dat betreffende klant het volgende aangeeft:

"Het bleek dus geen netwerk issue te zijn, maar iets wat Huawei zelf instelt. Inmiddels is het door tussenkomst van de technicus die contact heeft opgenomen met Huawei, door Huawei zelf uitgeschakeld. Hiervoor moest de technicus mijn i-mei nummer aan hen doorgeven, en toen konden ze het dus uitschakelen. Waarschijnlijk zullen ze in de toekomst deze default instelling, default uitschakelen voor de Nederlandse markt.

Ik heb er trouwens niet echt problemen door ondervonden, toen de blokkering was ingeschakeld. Ik heb iig vanuit NL naar een Frans nummer kunnen bellen. "

Ik vermoed daarom dat je in het buitenland wel zult kunnen bellen, maar als je dit toch voor wilt zijn, dan raad ik je aan dit aan Huawei voor te leggen en ook uit te leggen hoe het eerder bij iemand anders is opgelost! Ik weet zeker dat het dan helemaal goedkomt.

Hou je ons op de hoogte? En laat het ook gerust weten als we nog iets voor je kunnen doen?
Hoi Evenstar,

(Komt je gebruikersnaam van Lord of the Rings trouwens? 😉 haha)

Goed dat je zelf al een en ander had onderzocht! Ik zie daarin ook dat betreffende klant het volgende aangeeft:

"Het bleek dus geen netwerk issue te zijn, maar iets wat Huawei zelf instelt. Inmiddels is het door tussenkomst van de technicus die contact heeft opgenomen met Huawei, door Huawei zelf uitgeschakeld. Hiervoor moest de technicus mijn i-mei nummer aan hen doorgeven, en toen konden ze het dus uitschakelen. Waarschijnlijk zullen ze in de toekomst deze default instelling, default uitschakelen voor de Nederlandse markt.

Ik heb er trouwens niet echt problemen door ondervonden, toen de blokkering was ingeschakeld. Ik heb iig vanuit NL naar een Frans nummer kunnen bellen. "

Ik vermoed daarom dat je in het buitenland wel zult kunnen bellen, maar als je dit toch voor wilt zijn, dan raad ik je aan dit aan Huawei voor te leggen en ook uit te leggen hoe het eerder bij iemand anders is opgelost! Ik weet zeker dat het dan helemaal goedkomt.

Hou je ons op de hoogte? En laat het ook gerust weten als we nog iets voor je kunnen doen?

Bedankt voor je reactie! Username komt inderdaad uit LotR 🙂 Scherp!

In dat stukje dat je quote kan je juist ook zien dat het een technicus van T-mobile was die contact heeft opgenomen met Huawei. Als je rechtstreeks contact openeemt met Huawei wimpelen ze het af met "het ligt aan je provider", zoals je ook in dat topic kan lezen.

Daarom zou ik het echt heel fijn vinden als iemand van jullie technische staf dit even voor mij kan oppakken 🙂

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Evenstar,

Ik heb nog even de betreffence case doorgespit en daarin gaf mijn collega het volgende aan:

"Huawei heeft op afstand die bewuste blokkade verwijderd voor deze klant. Men geeft echter aan, dat deze blokkade helemaal niks doet voor EU markt gebruikers (simpelweg een design in het toestel, voor andere markten bedoelt). De keren dat zij geen ontvangende oproepen vanuit het buitenland kon aannemen, zullen een andere oorzaak hebben gehad. "

Deze instelling doet dus niks voor jouw gebruik in het buitenland! Als dat wel zo was, zouden wij hier ook veel meer klachten over ontvangen natuurlijk!

Hopelijk stelt dat je wat meer gerust!

Reageer