Huawei P30 software updates

• 5 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 343 Bekeken

Beste mobile gebruikers, ik heb een Huawei P30 gekocht, was  blij mee omdat hij mooi fotos kan maken en lekker snel kan met de apps omgaan. That`s it. Ik ben nu helemaal gek van. De toestel voert software updates uit zonder mijn toestemming (ik wilde niet android 10, dus ik heb altijd Automatic updates uitgezet). Zo ging android 10 op mijn toestel - natuurlijk ongewenst. Vandaag heeft ie weer een update gedaan in mijn zak (ongewenst zonder toestemming) zo ging Amazon en nog een paar andere apps op mijn toestel zonder toestemming. Ik vind het niet leuk als Huawei zonder mijn toestemming op mijn toestel wijzigingen aanbrengt, of misschien data wordt verwisseld, wat nog erger is.

In ieder geval dit is niet normaal.

Ik denk zelf dat alleen beveiliging updates moeten verplicht worden, alle andere updates optioneel moeten zijn.

Heeft iemand nog slechte ervaring met een Huawei toestel of ziet dat niemand?

Heeft iemand idee welke toestel is beter? Ik ben op zoek naar een betrouwbare toestel.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Huawei is het slechtste toestel wat je kunt kopen op dit gebied. Van Trump mag Google geen support meer geven en Huawei wordt in vele landen al gebanned vanwege security issues. Daar zou jouw telefoon ook onder kunnen vallen.

De P30 valt daar niet onder en heb je nog gewoon de Google diensten.

Maar de systeem software updates en upgrades komen bij alle merken gewoon door, wil je dit niet zul je dus geen smartphone moeten gebruiken, je gaat er ook mee akkoord als je het toestel opstart, zonder akkoord kun je hem helemaal niet gebruiken.

Dus zul je ermee moeten leren leven, of geen wifi en/of data gebruiken, dan komen ze ook niet binnen.

De updates die je hebt uit staan is voor de app store, dus de losse apps die je gebruikt en wat voor geinstalleerde reclame meuk apps.

Kleine voetnoot, Toestel is jou onvervreembare eigendom, alle software die er op staat is geen eigendom, daar heb je een gebruikslicentie voor gekregen, dus Huawei mag de firmware aanpassen of upgraden zoals in de licentie staat omschreven.

Betrouwbaar toestel is bijvoorbeeld de Nokia 110, maarja geen apps en geen mooie foto’s, maar wel goedkoop.

https://www.belsimpel.nl/nokia-110

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Ik vind zo: de telefoon en de software moet gewoon doen wat de gebruiker wil of niet wil en het gaat zeker niet andersom. Ik ga me niet aanpassen aan mijn telefoon, omdat ze zo vinden, dat ik de amazon moet checken, of andere bloatware apps moeten geinstalleerd worden.

Rooting is de enige optie denk ik. :thinking:

Reputatie 4
Badge +5

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Ik vind zo: de telefoon en de software moet gewoon doen wat de gebruiker wil of niet wil en het gaat zeker niet andersom. Ik ga me niet aanpassen aan mijn telefoon, omdat ze zo vinden, dat ik de amazon moet checken, of andere bloatware apps moeten geinstalleerd worden.

Rooting is de enige optie denk ik. :thinking:

Yes! Take control back from the Chinese fabrikant!

Dat is dan idd de enige mogelijkheid, en die bloatware staat er op om de prijs te drukken, reclame.

Reageer