Beantwoord

Huawei P9 - vastlopen camera, telefoon valt vaak uit

• 26 mei 2018
  • 7 reacties
  • 5417 Bekeken

Hoi,

Ik heb sinds vorig jaar februari de Huawei P9. Prima toestel, maakt mooie foto's.
Sinds een vier maanden blijft de camera hangen, maakt een lang en tikkend geluid van 1 minuut en telefoon gaat uit. Batterij is nog 75%.
Vorige week wilde ik een app versturen, blijft ie hangen, maakt ook dan zo'n lang tikkend geluid en gaat uit.
Sinds vandaag valt de telefoon ineens uit terwijl ook de batterijcapaciteit meer dan voldoende is.
Als je hem opstart komt ie met de melding 'batterij laag, telefoon wordt uitgeschakeld'.
Wacht je een kwartier, start ie wel op en zegt ie dat de batterij 75% is.
Ik kan hierover niet veel vinden op internet, heb ook compleet gereset naar fabrieksinstellingen. Telefoon opgeschoond e.d.
Wat kan dit zijn? Valt dit nog onder garantie? Het begint nu wel vervelend te worden en ik moet nog tot juni 2019.

Bedankt voor de reactie alvast.
icon

Beste antwoord door Sam- 28 mei 2018, 12:18

Hoi LvHaaren,

Welkom op de community!

Het wordt steeds erger, dit moet natuurlijk opgelost worden!

Goed dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd, want het eerste wat ik wilde voorstellen is het eenmalig terugzetten van je toestel naar de fabrieksinstellingen. Hiermee sluit je namelijk uit dat het probleem bij de software ligt. Dit is in jouw geval dus niet zo. Dit betekent dat jouw toestel gerepareerd zou moeten worden.

Wanneer er geen sprake is van val-, duw- of waterschade en je hebt je telefoon minder dan 2 jaar geleden aangeschaft bij ons, dan kan je deze zorgeloos opsturen of langsbrengen in één van onze T-Mobile Shops. Alle informatie over het reparatieproces vind je in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. Wij streven er naar om je toestel binnen 2 weken gerepareerd te hebben!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi LvHaaren,

Welkom op de community!

Het wordt steeds erger, dit moet natuurlijk opgelost worden!

Goed dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd, want het eerste wat ik wilde voorstellen is het eenmalig terugzetten van je toestel naar de fabrieksinstellingen. Hiermee sluit je namelijk uit dat het probleem bij de software ligt. Dit is in jouw geval dus niet zo. Dit betekent dat jouw toestel gerepareerd zou moeten worden.

Wanneer er geen sprake is van val-, duw- of waterschade en je hebt je telefoon minder dan 2 jaar geleden aangeschaft bij ons, dan kan je deze zorgeloos opsturen of langsbrengen in één van onze T-Mobile Shops. Alle informatie over het reparatieproces vind je in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. Wij streven er naar om je toestel binnen 2 weken gerepareerd te hebben!
Goedemorgen, ik heb de filmpjes even geupload om te laten zien wat de telefoon precies doet. De een is het vastlopen na het maken van een foto (soort van doorlopend tikkend geluid, alsof de camera foto's blijft maken), de ander na het vastlopen van Whatsapp (geluid is niet te beschrijven). Sinds deze week loopt de camera ook vast na het maken van een foto en dan de ene keer wel, de andere keer niet. Erg vervelend.

Inmiddels is mijn mobiel ter reparatie aangeboden bij T-Mobile en hopelijk kunnen ze iets vinden waardoor dit komt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lvhaaren,

Goed dat je je toestel ter reparatie hebt aangeboden. Laat je ons weten wat eruit komt?
Hoi,

Vandaag mijn telefoon weer opgehaald na reparatie.

Conclusie T-mobile: compleet moederbord vervangen en geüpdatet met nieuwste software. Volgens de vriendelijke medewerker had ik weer een compleet nieuwe telefoon.
Eerst helemaal opgeladen en vanmiddag eens rustig bekeken. Backup terug gezet en alles leek te werken. Het zag er ook super uit. Maar helaas, de camera werkt niet. Ik krijg bij het opstarten van de camera een zwart scherm. Kan niks, zie niks, doet niks. Ook als ik een andere app open (bijv. Instagram) en wil een foto maken krijg ik de melding "geen verbinding met camera". Vervolgens sluit ik alle apps af en loopt mijn batterij leeg terwijl hij nog 81% was??!. Vanmiddag om 16.00 uur helemaal vol, vanavond 21.00 uur helemaal leeg.
Dat kan toch niet helemaal goed zijn....

Mijn conclusie: morgen dus weer terug naar de winkel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi LvHaaren,

Dat klinkt inderdaad niet best! Heb je al tijd gehad om langs de winkel te gaan? Het klinkt alsof het toestel toch nogmaals gerepareerd dient te worden. Je hebt sowieso altijd 3 maanden garantie op een reparatie. Ik hoop van harte dat het nu wel snel en volledig wordt opgelost!

Als er iets is waar wij je bij kunnen helpen, laat het ons weten!
Hoi David,

Bedankt voor je bericht.
Ik ben gisteren gelijk naar de winkel geweest en de medewerker heeft voorgesteld het toestel om te ruilen voor een refurbished iphone8 of Huawei P20. Mijn P10 (i.t.t. mijn eerste bericht waarin ik schreef dat het een P9 was) moest toch weer terug voor reparatie. Dat kon wel eens lang duren. Ik heb voor de iPhone8 gekozen. Tijd voor een nieuwe wereld dus (en hopelijk een goede oplossing tot ik in februari 2019 weer een nieuwe telefoon mag uitzoeken).
Reputatie 7
Badge +20
Hoi LvHaaren,

Mooi dat er in ieder geval een oplossing is gekomen. Als je hulp nodig hebt in het ontdekken van deze nieuwe Apple-wereld, laat het dan gerust weten! 🙂

Reageer