Beantwoord

Huawei pre order

• 6 april 2019
  • 62 reacties
  • 2371 Bekeken

Reputatie 1
Hoe kan het dat ik mijn pre order nog niet heb of info heb gekregen. En andere de telefoon al in bezit hebben ? Als pre order krijg je de telefoon als eerste neem ik aan ?
icon

Beste antwoord door David 10 april 2019, 09:44

Hi allemaal,

We lezen natuurlijk alles mee, maar onze Superuser CrisTien had in eerste instantie de juiste antwoorden op de vraag gegeven. Aangezien er gisteravond nog wat vragen bij zijn gekomen, haak ik hier even op in!

Het liefst geven we natuurlijk iedereen op dezelfde dag en hetzelfde moment de telefoon die ze besteld hebben, maar dit is niet mogelijk, ook niet bij een pre-order. Wij zijn hierin ook afhankelijk van de aantallen die Huawei geproduceerd heeft en aan ons levert. Sommige telefoons zijn populairder dan de ander en dan kan er een vertraging optreden. We proberen altijd open en eerlijk te communiceren over deze vertragingen, bijvoorbeeld via een SMS of mail. Daarnaast zijn de actuele levertijden via dit levertijdentopic in te zien.

Ik zie dat er mensen in dit topic zijn die inderdaad nog even geduld zullen moeten hebben, maar er is ook al een telefoon die ondertussen bij de koerier ligt en uitgeleverd wordt! Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt en we proberen de toestellen zo snel mogelijk de deur bij ons uit te doen, zodat ze in de desbetreffende T-Shop of bij AMP geleverd worden.

Het is wel goed om te weten dat we de pre-order sowieso aanhouden, dus first come first serve! Een klant die op willekeur een winkel binnenloopt, kan dus niet zomaar een nieuwe Huawei mee naar huis nemen als iemand daar op zit te wachten. Dit even om verwarring te voorkomen!

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag!
Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@martijnbleeker Welke heb je besteld?
Het Heeft alles te maken met, datum order, kleur, Type, aantal levering van Huawei. TM is ook afhankelijk van wat er binnen komt.
Wie het eerst een order plaatst krijgt als eerste de telefoon enz. enz.
Fijn weekend.
Reputatie 1
Hey @CrisTien de p30 pro donker blauw.
Ik vind het gek dat ik totaal nog geen bericht heb gekregen. En al veel mensen de telefoon al in bezit hebben .
Reputatie 7
Badge +20
@martijnbleeker Heb je ook geen bericht gekregen dat de order goed is ontvangen?
Als het goed is ontvangt je mail van AMP zodra je toestel leverbaar is en dan kan je direct een afspraak maken.
Reputatie 1
@CrisTien wel van de bestel order, maar totaal niks dat er bv een vertraging is . ( ik haal hem op in de winkel )
Reputatie 7
Badge +20
@martijnbleeker Op de Site staat dat de donker blauw leverbaar is vanaf 9 april.
het kan dus heel goed zijn dat de telefoon nog niet binnen is.
TM is ook afhankelijk van wat Huawei levert.
Ik snap dat je hem liever gisteren had gekregen 😊
Reputatie 1
@CrisTien ah oké, wel jammer dat tmobile niet even een berichtje stuurt dat dit de oorzaak is van de vertraging. Maar mij in de verwachting laat dat ik 5 april mijn nieuwe telefoon zou hebben .
Reputatie 1
Ook ik heb een pre order staan, de middag dat het toestel in de avond uren aangekondigd werd.

In de winkel van Tmob heb ik al meerdere mensen met een toestel zien weglopen.

Ik geloof best dat het een andere kleur/grootte is, maar als je op de website vermeld dat hij vanaf 9 april leverbaar is en je bent de eerste met een pre order, hoop je hem ook die dag te krijgen.

Ik hoor nu niks en niemand kan me vertellen wanneer hij wel komt.
Je zou verwachten voor een apparaat wat minimaal 1000 euro aanschaf kost, dat je beter op de hoogte gehouden wordt.
HIer idem dito.

Waar zou het woord "Pre" voor staan?
Je maakt mensen lekker met hype en reclames om al vroeg aandacht voor je koopwaar te generen zodat je verzekerd bent van een bepaalde afzet.
Dan is (door Huawei) de release uitgesteld, op tijd aangegeven wat netjes is.
Maar dan verwacht je ook consequent zijn in deze berichtgevingen.
Releasedatum= voor mij als Pre Order klant, Leverdatum. Punt.

Zorg er dan ook voor dat die mensen die als eerste interesse hebben en je hype mee opbouwen en committen dan ook volgens afspraak hun spullen als eerste ontvangen voordat deze in de winkel al verkocht worden, waarom wordt je gestraft omdat je een Pre Order klant bent?
T mobile herstel je Pre-oriteiten....
Reputatie 1
Vriend van me zei al dat het een prima actie was om te adverteren met 9 april. Lekker veel reclame en preorders.
Als ze dan eenmaal uitgeleverd moeten worden is het.. Sorry, we weten het niet, even geduld, ze komen eraan.
Want ze weten toch dat je niet elders besteld en weer onder aan de lijst wilt verschijnen.

Tegenwoordig met al die systemen moet er toch een geautomatiseerd berichtje uit gaan om te bepalen wanneer je je telefoon krijgt?

Ik hoor liever dan nog over 2 weken, dan 9 april en hij komt niet, maar kan elke dag komen.. Met wat pech over 2 weken.

Maar adverteer dan ook niet met 9 april!!
Precies,

Het gebeurd helaas overal dit soort praktijken. Bij grote Triple A game releases zie je dit ook vaak.
Extra items en goodies etc. zodat consumenten hun geld spenderen maar als het puntje bij paaltje komt, kan je bij de 1e de beste gameshop / Gamemania / Mediamarkt de game soms een dag vantevoren al verkrijgen.
Afspraken nakomen of in ieder geval pro aktieve informatievoorziening over je bestelling is nog steeds niet vanzelfsprekend in 2019.
Reputatie 1
Ook vandaag weer zitten wachten op een berichtje van @tmobile maar weer niks gehoord .
Ik voel me best bedonderd pre order is als eerste je telefoon neem ik aan ?? Waarom reageren ze van t mobile niet hier ?? Maar word er gezwegen
Reputatie 1
Ook vandaag weer zitten wachten op een berichtje van @tmobile maar weer niks gehoord .
Ik voel me best bedonderd pre order is als eerste je telefoon neem ik aan ?? Waarom reageren ze van t mobile niet hier ?? Maar word er gezwegen

Vrees dat het ouderwets wachten wordt en je laten verrassen als het toestel er is.
Geldt voor iedereen hier.
Las op Tweakers ook dezelfde verhalen bij Tele2 en Vodafone.
Reputatie 1
Ik denk dat dat de enigste oplossing is inderdaad. Maar zeer slecht dat tmobile ook op hun community zwijgt. Even een berichtje sturen is een kleine moeite lijkt mij ...
k vind het echt belachelijk!

Je besteld een telefoon met pre order. Vervolgens krijg je geen reactie en dan bel je en krijg je te horen dat het 10 dagen vertraging heeft opgelopen.

Mensen die nu in de winkel een abonnement nemen met dat toestel lopem er wel mee de winkel uit. Dit is echt de omgekeerde wereld. We bestellem hem niet voor niets als pre order

Dan bel je t mobile en de ene zegt vandaag of morgen krijg je een bericht en dan bel je nog een keer een die zegt over 10 dagen. Zse weten het zelf niet eens ik vind dat er een tegemoetkomende moet komen
Reputatie 1
k vind het echt belachelijk!

....

Welke kleur en versie heb jij besteld dan?
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

We lezen natuurlijk alles mee, maar onze Superuser CrisTien had in eerste instantie de juiste antwoorden op de vraag gegeven. Aangezien er gisteravond nog wat vragen bij zijn gekomen, haak ik hier even op in!

Het liefst geven we natuurlijk iedereen op dezelfde dag en hetzelfde moment de telefoon die ze besteld hebben, maar dit is niet mogelijk, ook niet bij een pre-order. Wij zijn hierin ook afhankelijk van de aantallen die Huawei geproduceerd heeft en aan ons levert. Sommige telefoons zijn populairder dan de ander en dan kan er een vertraging optreden. We proberen altijd open en eerlijk te communiceren over deze vertragingen, bijvoorbeeld via een SMS of mail. Daarnaast zijn de actuele levertijden via dit levertijdentopic in te zien.

Ik zie dat er mensen in dit topic zijn die inderdaad nog even geduld zullen moeten hebben, maar er is ook al een telefoon die ondertussen bij de koerier ligt en uitgeleverd wordt! Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt en we proberen de toestellen zo snel mogelijk de deur bij ons uit te doen, zodat ze in de desbetreffende T-Shop of bij AMP geleverd worden.

Het is wel goed om te weten dat we de pre-order sowieso aanhouden, dus first come first serve! Een klant die op willekeur een winkel binnenloopt, kan dus niet zomaar een nieuwe Huawei mee naar huis nemen als iemand daar op zit te wachten. Dit even om verwarring te voorkomen!

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag!
Reputatie 1
Beste David,

Vriendelijk bedankt voor je reactie.

Bottom line is dus gewoon wachten en je komt vanzelf aan de beurt.
Is het dan niet mogelijk te zeggen dat het nog 2-4 dagen duurt of 8-10??

Of is het voor jullie ook elke dag een verassing hoeveel toestellen er binnen komen?
Dat zou namelijk echt heel slecht zijn.

Als je op je website vermeld dat ze vanaf 9 april leverbaar zijn en je bent een van de eerste met een order, dan gaat er dus iets niet goed.
@David de tijdlijst klopt dan niet want daar staat dat de aurora 125 gig leverbaar ie vanaf 9 april maar ik heb dus nog niks gehoord. Ook geen smsje van t-mobile
Ook ik had hem optijd als pre order besteld, en kreeg op de dag van uitlevering netjes een SMS dat ze hem niet konden uitleveren op de dag zelf.

Kreeg als levertijd indicatie 9 - 11 april, en kreeg gister rond etenstijd netjes een e-mail van AMP die vandaag het toestel tussen 10:00-12:00 komen leveren.

Qua communicatie heb ik dus niks te klagen als ik dit zo lees.

Wel ben ik het eens met het woord "pre-order" aangezien dit destijds altijd betekende dat je op de dag van uitkomen als eerste het toestel hebt.

Aangezien alle providerwinkels hier last van hebben met de P30 serie, weet ik niet wie we de schuld moeten geven.. Al met al misschien wel een goede leer voor zowel de provider als Huawei voor de volgende pre order.
Beste David,

De argumenten die jij hier noemt zijn uiteraard begrijpelijk.
Wat echter wel zwaar waardeloos is en niet mijn eerste ervaring hierin met T-mobile is dat er buitengewoon slecht word gecommuniceerd....
Hoeveel moeite is het serieus om een klante register te openen of maken van iedereen die een huawei P30 pro heeft besteld en die een berichtje te sturen of te communiceren dat dit wat langer duurt...
Ik moest hier zelf achterkomen door contact met de klantenservice op te nemen.
Ook wat meerdere mensen hier al zeggen het is een PRE-ORDER dus je weet hoeveel toestellen je nodig hebt en ik neem aan dat jullie ook op de hoogte zijn hoeveel je er hiervan binnenkrijgt...
Reputatie 1
@David . Waarom heb ik dan buiten nu van jou ( t mobile )nog 0,0 gehoord over de wachttijd / vertraging van mijn telefoon ? Ik lees van andere dat die al wel een mail of sms hebben gehad...
Reputatie 1
Ik heb inderdaad ook nog niets gehoord.. 26 maart in order gezet (dag van release) rond een uur of 2 smiddags.
Lijkt me toch dat ik bij een van de eersten zit.

Kan natuurlijk zijn dat jij ook de breathing crystal 128GB hebt besteld en er hier nog niets van binnen is gekomen.

Er staan er overigens al behoorlijk wat op Marktplaats 🙂

De donkerblauwe 128gig
Reputatie 1
Die heb ik wel voorbij horen komen in de winkel hier, maar weet natuurlijk niet of deze mensen hem eerder in de pre order hadden.

Eigenlijk is het hele uitleveren een soort AliExpress belevenis.
Je koopt wat en binnen 15-45 wordt het bezorgd.
Verder hoor je niets en is het elke dag een verassing als je thuis komt. :-)

Net even Belsimpel gebeld en die hebben de zwarte 128 en 256 op voorraad liggen.
De crystal white hebben ze al uitgeleverd en wachten op nieuwe zending binnen 2 dagen en ze hebben blauw/groen wat liggen.

Lijkt er dus op dat de grote operators minder belangrijk zijn dan toko's als Belsimpel.. Heel vreemd.
Ja bizzar he. Hoop toch echt dat hij snel binnen is want wil hem meenemen met vakantie. Maar wat het vreemde is dat je geen smsje van tmobile krijgt niks

Reageer