Beantwoord

Ik kan port 1701 niet forwarden op Huawei B618

• 31 juli 2019
  • 3 reacties
  • 2331 Bekeken

In verband met opzetten VPN via mijn Synology NAS moet ik 3 poorten forwarden (500, 1701 en 4500). 500 en 4500 lukt prima via de user interface. Waneer ik 1701 probeer krijg ik in een kleine pop-up de melding: "The WAN port cannot be 68, 1701". (Ik kan helaas geen screenshot maken van de melding omdat deze verdwijnt zodra ik een screen capture wil doen).

icon

Beste antwoord door tmoesel 31 juli 2019, 18:54

Een dergelijke melding is ook wel vaker gerapporteerd voor de Huawei die men voor T-Mobile Thuis als bruikleen apparaat levert.
Deze B618, als die behoort bij een 4G voor Thuis abo, heeft een gestripte variant van firmware t.o.v. de winkelversie en er is geen detail handleiding. Dus waarom blijkbaar poort 1701 al geclaimed is, is onduidelijk. Misschien kun je op de NAS poorten anders kiezen op een portmapping toepassen o.i.d.

Of je kan kijken of je een ander VPN type kan gebruiken, b.v. OpenVPN, dat heeft minder eisen. DMZ kan deze B618 met T-Mobile firmware niet als ik me goed herinnner. Alleen vervangen door je eigen router blijft dan over als optie.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Een dergelijke melding is ook wel vaker gerapporteerd voor de Huawei die men voor T-Mobile Thuis als bruikleen apparaat levert.
Deze B618, als die behoort bij een 4G voor Thuis abo, heeft een gestripte variant van firmware t.o.v. de winkelversie en er is geen detail handleiding. Dus waarom blijkbaar poort 1701 al geclaimed is, is onduidelijk. Misschien kun je op de NAS poorten anders kiezen op een portmapping toepassen o.i.d.

Of je kan kijken of je een ander VPN type kan gebruiken, b.v. OpenVPN, dat heeft minder eisen. DMZ kan deze B618 met T-Mobile firmware niet als ik me goed herinnner. Alleen vervangen door je eigen router blijft dan over als optie.
@tmoesel Dank voor uw reactie. Ik was al bang dat dit een firmware probleem zou zijn. OpenVPN heeft inderdaad alleen 1194 nodig. Ik ga eens kijken of ik dat aan de praat krijg. Eerst maar even uitzoeken of/hoe ik een vast server adres kan opzetten voor de Huawei router. Volgens mij heb ik daar op dit forum al ergens iets over gelezen.
Reputatie 6
Badge +11
Inderdaad, je zult DDNS nodig hebben, want je publieke IP adres is elke dag anders.

Reageer