Vraag

Kan geen Smsjes verzenden met mijn mobiel

• 21 januari 2016
  • 29 reacties
  • 1620 Bekeken

Ik heb een Huawei P7, ik kan bellen, gebeld worden, smsjes ontvangen maar niet versturen. ik heb nog 20.13 euro beltegoed. wat doe ik verkeerd ?

29 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Heb je al geprobeerd om je telefoon opnieuw te starten?
Je kunt ook proberen om je simkaart in een ander toestel te stoppen, dan kun je kijken als het ligt aan je toestel.

Groet,
Dit werkt bijde, ik heb deze simkaart van mijn oude mobile overgezet en heeft het altijd goed gedaan, ik herstart me mobile regelmatig, maar het werkt weer niet
Is hier geen oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +15
Hey BadEendAanval,

Wat lastig dat je niet kunt sms'en! :S Ik heb een aantal vragen voor je voor we dit op kunnen lossen.

Zou je in je instellingen eens willen kijken of het sms-centrale nummer goed in het toestel staat? Dat nummer moet '+31624000000' zijn. Verder is het mij niet helemaal duidelijk of je wel kunt sms'en met jouw simkaart in een ander toestel. Had je dit al uitgeprobeerd?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Waar kan ik dit nummer vinden?
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Als je de sms-app opent en op menu drukt, staat er vervolgens "SMS-centrum".
Als je je simkaart in een ander toestel stopt, kun je kijken als het aan je toestel ligt.

Groet,
+31624000000 staat er. En ik kan wel op andere toestellen smsen
Reputatie 3
Badge +2
Hoi BadEendAanval,

Het nummer van de sms-centrale staat in ieder geval goed. Goed dat je een kruistest hebt uitgevoerd. Als je wel met een ander toestel kunt sms'en dan ligt het probleem zeer waarschijnlijk bij je toestel. Ik heb even gecontroleerd of er een blokkade actief is om uit te sluiten dat het aan je simkaart/aansluiting ligt. Er is geen blokkade actief. Zou je in dit topic willen kijken en de handelingen willen proberen? Misschien dat het dan weer werkt.

Anders moet je toestel waarschijnlijk gerepareerd worden. Laat je even weten of het weer werkt? Als het niet werkt help ik je graag bij het aanmelden van je toestel voor een reparatie. Ik hoop natuurlijk dat je dat niet hoeft te doen!
Dit toestel is nog aardig nieuw en is volgensmij niet kapot. Ik heb alleen denk ik nooit van die betaal smsjes kunnen verzenden naar een 4cijferig nummet.
Reputatie 6
Badge +17
Dit toestel is nog aardig nieuw en is volgensmij niet kapot. Ik heb alleen denk ik nooit van die betaal smsjes kunnen verzenden naar een 4cijferig nummet.
Naar waar kun je wel SMSen? Kun je wel een sms naar jezelf of familie/vrienden sturen?

Groet,
Ja dat wel
Reputatie 6
Badge +17
Ja dat wel
Als je geen SMSjes kunt sturen naar servicenummers, kan het zijn dat je hier een blokkade hebt ingesteld.

Groet,
Hmm ik heb alles toegestaan..kan er niet iets anders verkeerd zijn?
Reputatie 6
Badge +17
Hmm ik heb alles toegestaan..kan er niet iets anders verkeerd zijn?
Waar probeer je een SMS naar toe te sturen? En welke melding krijg je?

Groet,
Ik SMS naar 6027, in belgië alleen dan staat er Fout
Reputatie 6
Badge +17
Als je wel naar andere nummers kunt smsen, geen blokkades hebt, dan denk ik dat dat nummer gewoon niet (meer) werkt.

Groet,
Dit nummer is nog actief, het is een betaal middel voor mijn spel, ik stuur een sms met Code erin, en krijg een code om in te vullen
Ik kan ook niet betalen in spelletjes via T-Mobile payments, ik heb prepaid met minstens 19 euro
Reputatie 6
Badge +17
Is het een Nederlands of Belgisch nummer?

Groet,
Het nummer 6027 Belgies
Reputatie 6
Badge +17
En je hebt zelf een Nederlandse T-Mobile simkaart?

Ik ben bang dat het simpel weg niet werkt in het buitenland. Je kunt proberen om er +32 voor te zetten, en kijken als het dan wel werkt.

Groet,
En voor in spelletjes? is daar ook een oplossing voor? Want dit werkt ook niet
Reputatie 6
Badge +17
Dat werkt met hetzelfde systeem.
Waarschijnlijk komt het dat nummers als 6027 alleen werkt voor Belgische simkaart, hoewel ik dit niet kan bevestigen.

Groet,
Als ik het in een spelletje doe krijg ik een error door dit: Er is een sms voor account verificatie gestuurd naar uw servicebeheerder.
Dit kan hij niet en werkt het betalen niet
Ik SMS naar 6027, in belgië alleen dan staat er Fout
Even heel duidelijk, want ik lees tegenstrijdige antwoorden.

Is 6027 een Belgisch nummer of probeer je in België dit nummer te sms-en?

Een Belgisch XXXX sms nummer kan je alleen in België bereiken (of je moet het volledige nummer opzoeken en dat gebruiken, maar niet de verkorte variant) via de korte versie, een XXXX nummer in België sms-en gaat dus ook naar de Belgische variant.

Als je dus een sms nummer probeert te sms-en terwijl je in België bent, of een nummer dat Belgisch is, in beide gevallen gaat het fout om bovenstaande reden.

Misschien mogelijk dat je een link deelt van het spel? Misschien kent iemand het en kan deze verder helpen 😉

Reageer