Beantwoord

Melding 38 bij sms versturen

  • 18 april 2019
  • 5 reacties
  • 2855 Bekeken

Hoi ik wil na contract vernieuwing vandaag en het nieuwe simkaart er in gedaan te hebbe sms'en maar bij sommige lukt dit wel en bij sommige krijg ik melding 38
Ik kan nergens vinden wat deze melding inhoudt
Heb al het nummer vn sms centrale in gevoerd en telefoon opnieuw opgestart
Maar helaas niks geen verbetering
Ik heb de huawei mate 20 pro
icon

Beste antwoord door Hajar 19 april 2019, 12:01

Hi Boxxie,

Ik denk graag met je mee! Je geeft aan dat je wel kan sms'en, maar dat je bij enkele nummers een foutmelding krijgt. Kun je de nummers doorgeven bij wie je een foutmelding krijgt en de een screenshot maken van de foutmelding? Dan kunnen we dit samen oplossen.

Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Boxxie,

Ik denk graag met je mee! Je geeft aan dat je wel kan sms'en, maar dat je bij enkele nummers een foutmelding krijgt. Kun je de nummers doorgeven bij wie je een foutmelding krijgt en de een screenshot maken van de foutmelding? Dan kunnen we dit samen oplossen.

Ik hoor graag van je!

Hoi Hajar,

Ik krijg precies dezelfde foutmelding. Ik heb ook mijn telefoon al herstart en de simkaart er opnieuw in gedaan, helaas werkt dit niet. Weet jij hoe dit opgelost kan worden?

Groet Saskia

Reputatie 7
Badge +20

Hi Saskia,

Ik denk graag met je mee! Van welk toestel maak jij gebruik? Sinds wanneer krijg je deze melding? Lukte het voorheen wel om te sms’en? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. 

Ik hoor graag van je!

Reputatie 2

Goedemorgen, 

Krijg hier eenzelfde melding met code 38.

Gaat bij ons om het aanmelden van een GPS tracker Kids horloge met prepaid kaartje. Deze moet je activeren door verzenden van een SMS met tekst maar de SMS word niet verzonden naar dit nummer en geeft dus de melding 38

Is dit op te lossen door het netnummer bij het ontvangst telefoonnummer in te voeren? 

Reputatie 6
Badge +5

Hi @jella 

Goed dat je aan de bel trekt, wel zo belangrijk dat het allemaal werkt! Ben je op dit moment in Nederland of in het buitenland? Zou je de simkaart eens uit het toestel willen halen en dit met een ander toestel kunnen proberen? Ik ben benieuwd of het dan wel werkt! Daarnaast zou ik graag willen weten van welk toestel jij gebruik maakt en naar wel nummer je dit probeert te versturen. Je mag dit sturen in een privébericht! :smile:

Reageer