Beantwoord

Meldingen Mate 10 Pro

Hallo, ik ben in het bezit van de Huawei Mate 10 Pro van jullie. Echter sinds een laaste update krijg ik geen meldingen meer te zien op het lockscherm. Bij de instellingen staat alles aan maar krijg niks te zien. Kunnen jullie mij helpen?
Groetjes.
icon

Beste antwoord door Stefanneman 29 juni 2018, 09:56

Hallo David,
Volledige reset leek me een beetje extreem, dus heb alleen de instellingen gereset. Nu doet hij het weer.
Mvg,
Stefan

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +19
Hoi Stefanneman,

Ja natuurlijk kunnen wij met jou meedenken! Ik heb even mijn aardige collega-moderator Issam om hulp moeten vragen, omdat hij een Huawei tot zijn beschikking heeft.

Hij geeft de volgende stappen aan:

Instellingen > Apps & meldingen > Meldingenbeheer > Hier kan je per app instellen of de meldingen op het lockscreen weergegeven worden.

Ga daarnaast ook naar Instellingen > Apps & meldingen > Meldingenbeheer > Drie puntjes rechts bovenin > Vergrendelingsscherm-meldingen > Geef alle meldingen weer.

Ik ben benieuwd hoe dit gegaan is, laat je het ons weten? 😄
Hallo Jaimy,
Alles staat daar goed ingesteld, ik denk dat het iets te maken heeft met de nieuwe gezichtontgrendeling functie die na de laatste update erbij gekomen is. Ik die geprobeerd maar vond hem niet fijn dus heb het weer uit gezet maar nu heb ik geen meldingen meer op mijn vergrendeling scherm.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Stefanneman,

Kreeg je de meldingen voor het uitschakelen van de gezichtsherkenning wel gewoon binnen op het scherm? Dit zou namelijk los van elkaar moeten staan, omdat het ene punt om notificaties gaat en de andere om ontgrendeling van het toestel. Het is wel heel toevallig overigens, dat het precies daarna gebeurt!

Wat we soms wel zien, is dat een update nogal een effect heeft op een telefoon. Aangezien alles dan even opnieuw wordt ingesteld, kan het zo zijn dat er in dat proces iets verkeerd gaat. In deze gevallen raden we dan ook even een algehele reset aan van het toestel en de instellingen. Zorg er wel voor dat je eerst een goede back-up maakt!

Om de reset uit te voeren ga je naar Instellingen > Geavanceerde opties > Back-up en herstel. Tik vervolgens op Fabrieksinstellingen herstellen.

Hopelijk lukt het hierna weer om gewoon de notificaties om je scherm te krijgen! Houd je ons op de hoogte? 🙂
Hallo David,
Volledige reset leek me een beetje extreem, dus heb alleen de instellingen gereset. Nu doet hij het weer.
Mvg,
Stefan
Reputatie 7
Badge +20
Dat is goed te lezen, Stefan! Fijne zonnige vrijdag!

Reageer