Vraag

Microfoon schakeld te laat in. (Huawei P30 Pro)

• 26 mei 2020
  • 1 reactie
  • 379 Bekeken

Maart 2020 heb ik de Huawei P30 Pro aangeschaft. Dit was dan ook mijn eerste telefoon die ik ging gebruiken buiten de Samsung modellen. Echter loop ik nu tegen een groot probleem aan. 

Tijdens het leggen van telefonisch contact kan de tegenpartij mij de eerste seconden niet horen. Dit komt dan ook erg onprofessioneel over. Ook werkt Google assistant hierdoor niet. Deze schakeld na een paar seconden niets gehoord te hebben weer uit. Echter doet de microfoon het wel direct als ik de geluidsrecorder instart.

Daardoor denk ik niet dat het direct aan de hardware ligt (microfoon zelf), maar aan de software. Om deze reden heb ik de volgende stappen al doorlopen:

- Aan en uitzetten toestel

- Cache geheugen wissen

- Veilige modus opstarten 

- Verwijderen van apps

- Geluidsinstellingen controleren

Het probleem blijft zich alsnog voordoen. Ik zou het jammer vinden als ik hem naar de fabrieksinstellingen terug moet zetten. Dit omdat je dan weer eindeloos bezig bent met het overzetten van alle bestanden. 

Weten jullie wat het kan zijn en hoe ik het beste te werk kan gaan? 

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Joey vd L 

Goed dat je al van alles hebt geprobeerd. Heb je je toestel ook al voorzien van de laatste software update? Als dat niet werkt dan wil ik je in dit geval toch adviseren om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen zodat je kan controleren of het daarmee wordt opgelost. Zorg ervoor dat je een back-up maakt van je gegevens, dat maakt het terugzetten erg makkelijk. Mocht dit ook niet werken dan kan je je toestel ter reparatie opsturen zodat het verder onderzocht kan worden.

Ik hoop dat je zo verder komt. Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Reageer