Beantwoord

Nl-Alert Huawei P20 Pro

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Huawei P20 Pro en ik had een vraag over de noodwaarschuwingen (NL-Alert) op deze telefoon. De NL-Alert staat standaard al ingesteld maar op kanaal 4371. Als ik op de site van www.crisis.nl staat, geven ze aan (als je bij andere mobiele telefoons kijkt) dat kanaal 919 gebruikt wordt. Dit kan ik helaas niet wijzigen. Dit houdt ook in, dat ik dus geen NL-Alerts ontvang.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groeten,
Okko Meijer

icon

Beste antwoord door eric_2 9 februari 2019, 11:37

Woon je toevallig in de regio tussen alblasserdam en utrecht? Daar word ik om het half uur gewaarschuuwd voor stankoverlast.

Kun jij niet handmatig een kanaal toevoegen?
En waar heb je het toestel gekocht? Webwinkels verkopen nog wel eens grijze import toestellen met software die niet voor Nederland is geoptimaliseerd. Bij Tele2 leidt dat bijvoorbeeld dat VoLTE en Vowifi ook niet werkt. Dat zou bij T-mobile dan ook zo kunnen gaan worden. Daarom is een toestel voor Nederland geschikt best belangrijk.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16
NL Alert wordt op beide kanalen uitgezonden, 919 en 4371. Zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20162017-2177.html
eric_2 schreef:

Woon je toevallig in de regio tussen alblasserdam en utrecht? Daar word ik om het half uur gewaarschuuwd voor stankoverlast.

En waar heb je het toestel gekocht? Webwinkels verkopen nog wel eens grijze import toestellen met software die niet voor Nederland is geoptimaliseerd. Bij Tele2 leidt dat bijvoorbeeld dat VoLTE en Vowifi ook niet werkt. Dat zou bij T-mobile dan ook zo kunnen gaan worden. Daarom is een toestel voor Nederland geschikt best belangrijk.

Dankjewel voor je berichtje Eric!
Ik woon daar net buiten, maar bedacht me daardoor wel dat ik sinds ik deze telefoon heb, geen NL-Alert meer ontvangen heb.
Zover ik kan zien, kan ik niet handmatig iets toevoegen.
Ik heb mijn telefoon via CoolBlue besteld, er zit een gebruikersboekje bij die ook het in het Nederlands is. Dus ik neem aan dat deze telefoon voor Nederland geschikt is.
Folkert schreef:

NL Alert wordt op beide kanalen uitgezonden, 919 en 4371. Zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20162017-2177.html

Dankjewel Folkert!
Helaas heb ik sinds ik deze telefoon heb geen NL-Alert meer ontvangen (terwijl wel alles aan staat).
Maar als ze het nog steeds via deze twee kanalen uitzenden, moet het probleem dus ergens anders zitten!
Reputatie 3
Badge +1

Reageer