Beantwoord

Poort doorsturen Huawei IP camera naar ftp-opslag medium

• 21 februari 2019
  • 6 reacties
  • 588 Bekeken

Beste,
ik wil graag opnames van mijn ip-camera opslaan op een NAS (in mijn geval WD MyCloud) die beide op het HG-modem zijn aangesloten en als ik het goed begrijp dien ik hiervoor op het Huawei-modem poort forwarding in te stellen. Uit de instelling van de ip-camera maak ik op dat de FTP ingesteld is op poort nummer 21. Kan iemand mij helpen hoe ik vervolgens de poort forwarding op het modem instel? (Ik ben echt een beginner en begrijp o.a. het verschil externe en interne poort niet goed). Bijvoorbaat hartelijk dank!
johannes
icon

Beste antwoord door tmoesel 21 februari 2019, 16:47

Je IP-camera en NAS zitten beide op hetzelfde thuisnetwerk, ze kunnen gewoon op allerlei manieren direct met elkaar communiceren. Je kan gewoon de FTP-server in de NAS aanzetten als ie nog niet aan stond en e.v.t. nog een extra eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken zodat de IP-camera met die gegevens op de NAS kan inloggen om opnames te uploaden.

Portforwarding is alleen nodig als je met de IP-camera vanaf een ander netwerk buitenshuis opnames naar je NAS in het thuisnetwerk zou willen uploaden.
Bekijk origineel

6 reacties

Perfect, dank!
Reputatie 6
Badge +11
Bij de uitleg over het poort doorsturen is me de betekenis v externe en interne poort niet helemaal duidelijk. Is extern hetzelfde als inkomend (“van”), en intern gelijk aan “naar”?
Ja klopt.
Hartelijk dank! Ja, WD heeft een App voor inloggen en bekijken of downloaden van de schijf binnenshuis.
Bij de uitleg over het poort doorsturen is me de betekenis v externe en interne poort niet helemaal duidelijk. Is extern hetzelfde als inkomend (“van”), en intern gelijk aan “naar”?
Reputatie 6
Badge +11
heb ik dan wel forwarding nodig wanneer ik van buiten het thuiswerk de ftp-opnames wil bekijken?
In principe wel ja, tenzij je een account o.i.d. bij WD hebt die dan de toegang verzorgt.

Maar het is eigenlijk de vraag hoe je toegang op je NAS wilt, hoe doe je dat binnenshuis b.v.. Gaat via een soort web interface denk ik, ik ken WD MyCloud niet, zou je in de handleiding moeten kijken.

Als het binnenshuis werkt om opnames te bekijken op b.v. je telefoon, kun je kijken welke poort je moet forwarden in de Huawei om het ookbuitenshuis te laten werken.
Portforwarding voor de Huawei wordt hier beschreven:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-huawei-hg659-283957
Aha, oké. Zeer bedankt ! heb ik dan wel forwarding nodig wanneer ik van buiten het thuiswerk de ftp-opnames wil bekijken? En zo ja, hoe zou ik dit dan moeten instellen?
Reputatie 6
Badge +11
Je IP-camera en NAS zitten beide op hetzelfde thuisnetwerk, ze kunnen gewoon op allerlei manieren direct met elkaar communiceren. Je kan gewoon de FTP-server in de NAS aanzetten als ie nog niet aan stond en e.v.t. nog een extra eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken zodat de IP-camera met die gegevens op de NAS kan inloggen om opnames te uploaden.

Portforwarding is alleen nodig als je met de IP-camera vanaf een ander netwerk buitenshuis opnames naar je NAS in het thuisnetwerk zou willen uploaden.

Reageer