Beantwoord

Port forwarden voor ps4 met de huawei E5785

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goedendag.
Ik heb sinds vorige week de huawei E5785 met t-mobile simkaart weten te bemachtigen toen ik mijn abbonement aansloot. Nou heb ik dit erbij genomen omdat ik vrachtwagen chauffeur ben en graag op mn ps4 met vrienden speel dus die heb ik bij me, vandaar de vraag naar een hotspot. Nou heb ik het probleem dat ik niet fatsoenlijk kan communiceren met mijn vrienden door je raad het al het NAT-type, heb momenteel NAT-type 3. Heb al van alles geprobeerd, ik zal het op een rijtje zetten.

Mijn ps4 heeft een statisch IP-adress
Ik heb geprobeerd wat ik al vaker voorbij zag komen op het forum en dat was de apn veranderen in "fms" als ik dit doe heb ik helemaal geen connectie.
Ik heb dmz-geprobeerd. Met uPnP aan en uit.
Ik heb 2 poorten die ik op heb forum heb gezien voor de ps4 geopend. Maar ik blijf NAT- type 3 houden hoe kan dit?
Tevens heb ik de t-mobile klantenservice gebeld, krijg ik het antwoord sorry meneer dit is te technies voor ons. Daarna de technicus van huawei aan de lijn gehad en die legt het uiteindelijk neer bij de provider... t-mobile dus.

Met andere woorden ik ben radeloos en sta op het punt om de mifi te retourneren want ik heb hem aangeschaft omdat ik de beveiliging van me telefoon wou omzeilen en met mn vrienden wou kletsen terwijl ik speel.

Ps: de internet connectie is wel uitstekend!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groet
icon

Beste antwoord door tmoesel 5 september 2018, 22:14

APN fms werkt alleen maar voor 4G voor Thuis abo en dat zal bij jouw niet het geval zijn. Rest allleen nog APN internet. Daarbij staan een aantal veel gebruikte poorten open, dus hopelijk ook die die je PS4 nodig heeft. UPnP kun je beter uitzetten en dan zelf voor de nodige poorten een portforward rule aanmaken. Welke poorten moeten open staan?
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
APN fms werkt alleen maar voor 4G voor Thuis abo en dat zal bij jouw niet het geval zijn. Rest allleen nog APN internet. Daarbij staan een aantal veel gebruikte poorten open, dus hopelijk ook die die je PS4 nodig heeft. UPnP kun je beter uitzetten en dan zelf voor de nodige poorten een portforward rule aanmaken. Welke poorten moeten open staan?
Ten eerste bedankt voor je reactie!
Ik heb letterlijk een kwartier geleden de apn online geprobeerd en die lukte half wel half niet. Toen heb ik internet geprobeerd en die werkte!!!! (Deze apn's kwam ik toevallig tegen op het forum vanmiddag)
Nat-type 2.
Ik heb dmz wel geactiveerd voor de zekerheid ik maak me niet druk kwa beveiliging aangezien ik door heel het land zit en de mifi maar 1 of 2 uurtjes aan heb staan.

Het belangrijkste is dat het werkt! Nogmaals bedankt!

Reageer