Beantwoord

Update mate 10 pro

• 29 november 2018
  • 50 reacties
  • 3689 Bekeken

Ik ben nieuw hier in deze community.
Hopelijk stel ik de vraag op de goede plek.

Overal lees ik dat de update naar 9.0 op de mate 10 pro L29 wordt uitgerold, maar tot op heden heb ik die nog niet ontvangen? Weet iemand hoe dit kan? En heeft iemand de update al wel ontvangen?

Mvg.
F. Heyse
icon

Beste antwoord door Jaimy 30 november 2018, 10:00

Hoi F. Heyse,

Welkom op de Community, leuk dat je hier een bezoekje brengt! Je bent zeker op de juiste plek, netjes het topic in het juiste subforum, helemaal goed, haha. :D

Ik heb direct voor jou nagevraagd bij mijn collega hoe het staat met deze update! Ik kreeg direct antwoord dus dat deel ik graag met je. Hij verwacht dat hij de update volgende week voor dit toestel mag gaan testen en dan zou hij nog dit jaar (2018 dus) beschikbaar moeten zijn. Nog heel even geduld dus!

Hopelijk zien we je hier vaker, zou gezellig zijn. Enne, stel ook gerust meer vragen als je die hebt. 👍
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi F. Heyse,

Welkom op de Community, leuk dat je hier een bezoekje brengt! Je bent zeker op de juiste plek, netjes het topic in het juiste subforum, helemaal goed, haha. :D

Ik heb direct voor jou nagevraagd bij mijn collega hoe het staat met deze update! Ik kreeg direct antwoord dus dat deel ik graag met je. Hij verwacht dat hij de update volgende week voor dit toestel mag gaan testen en dan zou hij nog dit jaar (2018 dus) beschikbaar moeten zijn. Nog heel even geduld dus!

Hopelijk zien we je hier vaker, zou gezellig zijn. Enne, stel ook gerust meer vragen als je die hebt. 👍
Top, dan wacht ik af. Ben heel benieuwd naar de update.
Reputatie 7
Badge +18
Top, dan wacht ik af. Ben heel benieuwd naar de update.

Zorg dat je minimaal 4 Gb intern geheugen vrij hebt want het is een heel grote update! Zie dit artikel.
Mijn Nokia Android 9 update was 1,4 Gb dus Huawei heeft er flink werk van gemaakt.
Dank, heb nog heel veel ruimte over, dus dat moet goedkomen dan...
Heb een Mate 10 pro dual sim met t-mobile abbo. Maar nog steeds geen update naar Android Pie, 9.0, ontvangen? BLA-L29 met huidige build nummer 157 (C432) met aangepaste versie: DT-NLD 8.0.0.208(CT.F01)
Heeft iemand bij T-mobile al een idee wanneer de update echt komt?
Hangt het uberhaubt wel van T-mobile af? Zo ja... duurt lang 😉
Ik heb ook nog geen update ontvangen...
Android en updates... diepe zucht.. Huawei is eindelijk zijn leven aan beteren als het om updates gaat zit er weer een provider tussen. Ja snap heel goed waarom. Maar toch... wil de update.
Ik hoop NIET dat dit waar is! Mocht dit wel waar zijn dan verander ik METEEN van provider wanneer het mogelijk is!
Hoi F. Heyse,

Hoe lang duurt dat testen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal!

Thanks voor al jullie vragen hierover. Ik heb dit direct weer even bij mijn collega nagevraagd! Hopelijk kan ik jullie dan weer wat meer duidelijkheid verschaffen. Normaal reageert mijn collega razendsnel, maar vanwege de vakantieperiode kan het zijn dat ik wat later bij jullie terugkom dan jullie van ons gewend zijn. Excuses daarvoor maar ik kom bij jullie terug! 🙂
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1810747/53

Er schijnen mensen de update binnen te krijgen. Nu wachten tot ik de update binnen krijg.
Ja idd. Hopelijk komt ie snel..
Hey T-mobile, uit pure nieuwsgierigheid en ja ben ook wat ongeduldig.

Is er een manier om de update naar Android 9 te triggeren? Liefst zonder alle data kwijt te raken.
Maar iets zodat die servers bij jullie de update gaan vrijgeven voor mijn mate 10 pro.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal, mijn collega geeft aan dat de update beschikbaar zou moeten zijn voor beide modellen. Hij is verder gaan informeren, maar vanwege de feestdagen heeft hij nog geen verder antwoord. Natuurlijk laat ik het jullie weten zodra dat wel het geval is!
Hoi allemaal, mijn collega geeft aan dat de update beschikbaar zou moeten zijn voor beide modellen. Hij is verder gaan informeren, maar vanwege de feestdagen heeft hij nog geen verder antwoord. Natuurlijk laat ik het jullie weten zodra dat wel het geval is!

Bedankt voor het antwoord.
Misschien dat het iets zou kunnen helpen maar ik heb de mate 10 pro dual sim: BLA-L29 8.0.0.157(C432) en DT.NLD 8.0.0.208(CT.F01) en nog geen update. Zal blijven checken gedurende de dag en melden als ik iets binnen krijg.
Ik heb ook nog geen meding gekregen en als ik in instellingen op softwareupdate tik, zegt ie dat er niets beschikbaar is.
Tot op heden nog geen update gehad.
Hoe komt het dat sommige mate 10 pro toestellen al wel de update hebben gehad en sommige nog niet. Kunnen jullie aangeven wanneer de update voor het type zoals hierboven beschreven is wel beschikbaar is?
Huawei is aan het testen met Android Pi op de p10, straks heeft deze (oude) Huawei de update nog eerder dan de mate 10 pro bij T-Mobile.
Mijn zus met een p20 heeft hem vorige week ontvangen op Vodafone, de update voor de mate 10 was voor de p20 gereleased dus wat T-Mobile aan het doen is met de update weet ik niet, ik hoop niet allemaal onzinnige apps toevoegen waar we niks aan hebben.
Reputatie 7
Badge +19
Hi all,

We hebben helaas nog geen reactie. Ik wil intussen nog wel even ophelderen:

Met de nieuwere Huaweis hebben we sowieso geen dedicated T-Mobile software meer. Het is reguliere openmarktsoftware en de ‘branding’ wordt vanaf een Huawei server gedownload in het geval er een TMNL-SIM in geprikt wordt.

Wat dat betreft is het dus echt afhankelijk van Huawei, maar ik hoop dat ik jullie nog wat meer informatie kan geven binnenkort.
Hi all,

We hebben helaas nog geen reactie. Ik wil intussen nog wel even ophelderen:

Met de nieuwere Huaweis hebben we sowieso geen dedicated T-Mobile software meer. Het is reguliere openmarktsoftware en de ‘branding’ wordt vanaf een Huawei server gedownload in het geval er een TMNL-SIM in geprikt wordt.

Wat dat betreft is het dus echt afhankelijk van Huawei, maar ik hoop dat ik jullie nog wat meer informatie kan geven binnenkort.

I see... Duidelijk.
We wachten weer af.
Il heb overigens dualsim, sim1 is TMNL en sim1 is Tele2. Kan dit nog tegenwerken of zo?

Erwin
Iemand al iets binnen van een update? Nog nieuws? Hier nog steeds niets.
Nope... Blijft hier ook stil wat betreft updatenieuws...
Hier helaas ook geen update 🙄
Lees op de forums van Tweakers dat steeds meer mensen de update nu binnen krijgen. In elk geval die ook het zelfde model/software enzo hebben. Dus wie weet komt het nog deze maand.

Reageer