Beantwoord

Update mate 10 pro

Toon eerste reactie

50 reacties

Ok, dus nog maar geduldig afwachten....
Snap niet van @TMobile_NL dat ze eind november zeggen dat voor het eind vh jaar de update komt. Inmiddels ruim 1,5 week verder en nog steeds niks...
Geen idee vind het ook lang duren nu. Mate 20 pro heeft zelfs de januari beveiliging update al binnen.
Geen idee of ze direct contact hebben met Huawei op 1 of andere manier...
Al iets van nieuws/update?

Update nog steeds niet binnen en na anderhalve maand vind ik het toch echt wel erg lang duren zeg maar.
Nope....
Ik wordt ook aardig ongeduldig, ik zie het nut er niet van in. Heel Nederland behalve t mobile gebruikers hebben de update al hoor zo ver ik weet. Ik heb via fb t mobile gevraagd en ze zeggen dat ze aan het testen etc zijn. Maar de update is allang getest en er is niks mis mee. Ben jaren een tevreden klant van t mobile maar vindt dit erg irritant
Mail gestuurd naar Huawei en kreeg deze reactie net:

Uit uw bericht maak ik op dat u de update van Android 9 nog steeds niet heeft ontvangen voor uw Huawei Mate 10 Pro. Ik begrijp dat dit erg vervelend kan zijn.

Ik kan inderdaad bevestigen dat de update inmiddels bezig is met uitrollen voor uw type toestel, wat wel zo is, is dat de update in batches doorgestuurd wordt, dus afhankelijk van het IMEI nummer wordt u in een batch gezet en de update naar u toegestuurd, dit betekend dat sommige toestellen de update al zullen hebben ontvangen, en sommige nog niet, wat ik u wel kan verzekeren is dat het zeker niet heel lang meer gaat duren aangezien de uitrol in volle gang bezig is.
Nightcrawler322 schreef:

Mail gestuurd naar Huawei en kreeg deze reactie net:

Uit uw bericht maak ik op dat u de update van Android 9 nog steeds niet heeft ontvangen voor uw Huawei Mate 10 Pro. Ik begrijp dat dit erg vervelend kan zijn.

Ik kan inderdaad bevestigen dat de update inmiddels bezig is met uitrollen voor uw type toestel, wat wel zo is, is dat de update in batches doorgestuurd wordt, dus afhankelijk van het IMEI nummer wordt u in een batch gezet en de update naar u toegestuurd, dit betekend dat sommige toestellen de update al zullen hebben ontvangen, en sommige nog niet, wat ik u wel kan verzekeren is dat het zeker niet heel lang meer gaat duren aangezien de uitrol in volle gang bezig is.

En wie moeten wij nu geloven, T-Mobile die zegt dat ze de update aan het testen zijn of Huawei die zegt dat de update in batches naar ons verstuurd worden?
We kunnen alleen maar afwachten...
Heb ook Huawei Mate 10 Pro met abo van T-Mobile...zelfs mijn beveiligingspatch loopt achter laat staan android 9 update...ik lees elders andere Huawei Mate 10 Pro gebruikers hebben al beveiligingspacht van maand december 2018 binnen en de mijne draait nog op van maand oktober 2018...ik vraag me af wie de verantwoordelijk hiervoor is...is het T-Mobile of Huawei???
Msf1971 schreef:

Heb ook Huawei Mate 10 Pro met abo van T-Mobile...zelfs mijn beveiligingspatch loopt achter laat staan android 9 update...ik lees elders andere Huawei Mate 10 Pro gebruikers hebben al beveiligingspacht van maand december 2018 binnen en de mijne draait nog op van maand oktober 2018...ik vraag me af wie de verantwoordelijk hiervoor is...is het T-Mobile of Huawei???

Hier precies het zelfde, beveiligingspatch oktober 18.
Dit terwijl Huawei beloofd heeft deze elke maand te updaten, weet ook niet waar het probleem zit maar wordt wel irritant nu.
luckyluke72 schreef:

Msf1971 schreef:

Hier precies het zelfde, beveiligingspatch oktober 18.
Dit terwijl Huawei beloofd heeft deze elke maand te updaten, weet ook niet waar het probleem zit maar wordt wel irritant nu.

Hier ook nog steeds beveiligingspatch van oktober 2018.
Lijkt me dat de updates door Huawei gedaan worden. Maar het duurt wel lang ja.
En mocht dit toch door T-mobile gedaan worden of dat ze gewoon heel traag zijn met testen/vrij geven/goekeuren dan stap ik zo weer naar Vodafone. Hoe moeilijk kan het zijn. 🤔😡
@t--mobile #duurt lang 😵
Net via twitter het vlg bericht van tmobile ontvangen...

"Hi Folkert!

Goed dat je nog weer even een berichtje stuurt. De update zou een dezer dagen uitgerold moeten gaan worden. Dit gaat in batches dus we weten niet precies wanneer het gaat gebeuren maar het kan nu niet lang meer duren. Mijn excuses dat je hier niet van op de hoogte bent gebracht! Als je nog andere vragen hebt, laat het gerust weten.

Groet,
Lois"

Laten we het hopen...
F. Heyse schreef:

Net via twitter het vlg bericht van tmobile ontvangen...

"Hi Folkert!

Goed dat je nog weer even een berichtje stuurt. De update zou een dezer dagen uitgerold moeten gaan worden. Dit gaat in batches dus we weten niet precies wanneer het gaat gebeuren maar het kan nu niet lang meer duren. Mijn excuses dat je hier niet van op de hoogte bent gebracht! Als je nog andere vragen hebt, laat het gerust weten.

Groet,
Lois"

Laten we het hopen...

Dat hebben we vaker.gehoord ja, we wachten maar weer af.
.
Volgens ij heb ik vaker gelezen.. ja die update komt er aan.
Maar waarom ze zeggen wordt 1 deze dagen uitgerold, terwijl de update al gaande is snap ik niet helemaal. Maar goed we wachten maar nog wat langer.
Onder het motto: als het lang duurt wachten we nog even.
Dit ligt dus bij de provider.
Updaten naar Pie door een sim van een andere provider er in te doen, werkt dat?
Of is dat te makkelijk gedacht?
Toysoldier schreef:

Dit ligt dus bij de provider.
Updaten naar Pie door een sim van een andere provider er in te doen, werkt dat?
Of is dat te makkelijk gedacht?

Helaas niet. De update komt van Huawei aan de hand van het IMEI nummer.
De T-mobile aanpassingen voor het T-mobile netwerk wordt door T-mobile aan Huawei gegeven en vanaf de Huawei server gehaald als je er een sim kaart erin doet. Zo gaat het ik gok voor elke provider. Dus met een andere sim kaart komt de update niet sneller.
Op de forums van Tweakers zijn er al een aantal mensen met een T-mobile sim kaart die de update hebben gehad en andere, net als ik, zitten nog te wachten.
Duurt allemaal wel lang nu.
Ik vraag mij af of de beveiligings patches ook op deze manier komen want ik (en volgens mij meer op dit forum) zitten met de mate 10 pro nog steeds op de patch van 1 oktober 2018.
Mijn vrouw, met haar P10 lite op het T-Mobile netwerk, zit gewoon op de 1 januari 2019 patch.
Het kan toch niet zo zijn dan gebruikers van nieuwere modellen achter lopen met betrekking tot de beveiligingsupdates.
Reputatie 3
Badge +1
Dat is het nadeel van (goedkopere) branded toestellen. Je krijgt korting, maar dan zetten ze er wel operator reclame software op. Bij updates moet dat nadat deze gereed zijn voor standaard toestellen ook weer voor operators gepatched en getest worden. Dat kost allemaal tijd. Volgende keer bij een toestel aankoop goed kijken naar wat voor software je erbij krijgt, niet alleen het modelnummer van een toestel bekijken.
eric_2 schreef:

Dat is het nadeel van (goedkopere) branded toestellen. Je krijgt korting, maar dan zetten ze er wel operator reclame software op. Bij updates moet dat nadat deze gereed zijn voor standaard toestellen ook weer voor operators gepatched en getest worden. Dat kost allemaal tijd. Volgende keer bij een toestel aankoop goed kijken naar wat voor software je erbij krijgt, niet alleen het modelnummer van een toestel bekijken.

Deze telefoon komt niet bij T-Mobile vandaan,, na fatory reset op deze mate 10 is er ook nergens een verwijzing naar branding (geen extra apps of instelling), Ik vermoed dat ik een FoC branding heb (netwerk instellingen en dergelijke komen na plaatsing simkaart).
Echter is het dan nog steeds een slechte zaak dat er zo een lange periode zonder beveiligings patches is.
Maar we wachten maar weer af.

akazam schreef:

Duurt allemaal wel lang nu.
Ik vraag mij af of de beveiligings patches ook op deze manier komen want ik (en volgens mij meer op dit forum) zitten met de mate 10 pro nog steeds op de patch van 1 oktober 2018.
Mijn vrouw, met haar P10 lite op het T-Mobile netwerk, zit gewoon op de 1 januari 2019 patch.
Het kan toch niet zo zijn dan gebruikers van nieuwere modellen achter lopen met betrekking tot de beveiligingsupdates.

Wat ik gelezen heb op de forums van Tweakers zit de beveiligings patches van November erin. Dus het lijkt er wel op deze high telefoon achter loopt op dat gebied.

Na wat gemaild te hebben met Huawei support zou mijn telefoon nu binnen een paar dagen Android 9 moeten krijgen. In theorie dan. Eerst zien dan geloven.
Maar dit ligt volledig bij Huawei en niet zo zeer bij T-mobile.
En ja, het blijft nog steeds slecht.
En nog steeds, helemaal niks.
Alleen kwam er bij de laatste update van HiCare een leukigheidje er bij.
Bij Instellingen zoeken naar updates heeft geen resultaat.

In HiCare op Update klikken levert nu op dat de update er is, maar het schijnt niet mogelijk om hem toe te passen.

Heel leuk, als je op het Huawei MAte 10 Pro groepje zit op FB, en daar iedereen ziet updaten..
De laatste update die ik gehad heb is van Oktober, we zitten inmiddels, achter enkele minuten, in Februari.

Versie BLA-L29 8.0.0.157(C432) dus nog steeds.
DT.NLD 8.0.0.208(CT.F01)

Misschien voor het mooie weer even een reactie van T-Mobile hier op?
Tot nu toe niet veel belovend, maar beter dan stilte..
Reputatie 3
Badge +1
Er valt niets door t-mobile te melden. Zij doen niets voor deze update. Is helemaal het feestje van Huawei.
Yeah... 🙂

Update BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) is vanochtend eindelijk geïnstalleerd die klaar stond in HiCare.
Met de beveiligings patches van 1 januarie 2019...
Nightcrawler322 schreef:

Yeah... :)

Update BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) is vanochtend eindelijk geïnstalleerd die klaar stond in HiCare.
Met de beveiligings patches van 1 januarie 2019...

Yes! Hier eindelijk ook de update binnen.
Via HiCare "aangevraagd" en daarna via instellingen software update geïnstalleerd.
Moet dus echt eerst via HiCare, net er voor via instellingen geprobeerd en geen update.

Reageer