Beantwoord

Voorwaardelijk doorsturen van oproepen ingeschakeld

• 11 december 2018
  • 9 reacties
  • 1993 Bekeken

Omdat mijn eerdere vraag hierover onterecht op slot is gedaan (ik heb deze vraag helemaal niet in een reactie van een ander topic gesteld!), hierbij nog 'n keer! Ook wil ik melden dat ik intussen wel m'n vriendin kan bellen, maar mijn zoon opeens niet meer. Ook hierbij de melding: nummer niet in gebruik. Geen idee wat dit is.

Tevens vind ik het niet prettig dat na 4 of 5 keer overgaan dit gezien wordt als onbeantwoord, en er wordt doorgeschakeld naar de operator! Let op moderator: het telefoonnummer wat in onderstaand screenshot te zien is, is van jullie zelf. Van de operator. Algemeen bekend nummer en overigens ook niet te bellen! Is het mogelijk dat er pas na 8 keer overgegaan wordt doorgeschakeld naar de operator? Ook mag de doorschakeling bij in gesprek er van mij uit. Graag antwoord. Wacht al een dag of 3...

icon

Beste antwoord door Jaimy 14 december 2018, 09:07

Hoi BabedeBreda,

Je kunt de doorschakeltijd aanpassen door het volgende in te typen: **61*telefoonnr*11*sec# waarbij je dus de seconden kunt aanpassen. Verder zou inderdaad de code ##002# ervoor moeten zorgen dat alle doorschakelingen verdwijnen.
Natuurlijk hebben we geen zekerheid dat een reset dit probleem gaat oplossen, maar omdat je al een kruistest hebt gedaan en de simkaart wel goed werkt in een ander toestel, lijkt het probleem wel in het toestel te zitten. Vandaar dat David dit toch aanraadde. Hopelijk kun je dan wél weer iedereen bellen.
Hou je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

9 reacties

Ps: ik ben tot de ontdekking gekomen dat je 'Doorschakelen bij in gesprek' en 'Doorschakelen bij onbereikbaar' kunt uitzetten door op My T-mobile bij de Voicemailinstellingen de optie 'Gemiste oproep sms' uit te zetten.

I know, erg logisch klinkt het niet, maar het werkt wel zo...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi BabeDeBreda,

Wat fijn dat het gelukt is met een workaround!

Ik heb het antwoord van Folkert even als "oplossing" weggehaald, dus je kunt nu zelf kiezen welk antwoord jij het beste vond bij jouw vraag.

Wie weet zien we je vaker op deze Community, je kunt hier in elk geval altijd terecht als je nog vragen hebt! Voor nu wens ik je een fijn weekend. 🙂
@Jaimy het wijzigen vd doorschakeling is gelukt!
Ik heb overigens per ongeluk op het vinkje onder het antwoord van Folkert gedrukt.. Ik kan het niet ongedaan maken...
Maar omdat ik nu voor mezelf een workaround heb gevonden mbt nummer niet in gebruik, en ik de pop-up melding 'Voorwaardelijk doorsturen van oproepen ingeschakeld' erg irritant vind, maar het geen invloed op het bellen heeft, kan deze vraag gesloten worden wat mij betreft.

Gegroet
@Folkert ik had het idee dat de '11' al het aantal sec was... 😳
Reputatie 7
Badge +18
@BabeDeBreda sec vervangen door het aantal seconden waarna je wilt dat er doorgeschakeld wordt. Het maximum is 30.
Beste Jaimy,

Met telefoonnr bedoel je het telefoonnummer van T-mobile operator? Dus: 0624029001?
En hoe voer ik de letters 'sec' in als ik in een belscherm zit? Ik kan dan enkel cijfers, en de vlgd tekens invoeren *#+, ;

##002# zorgt er trouwens niet voor dat de doorschakelingen bij onbereikbaar, onbeantwoord en in gesprek naar de T-mobile operator worden uitgezet. Dat wordt niet door de provider ondersteunt...

Verder heb ik inmiddels gemerkt dat als ik iemand niet kan bellen, ik krijg dan te horen dat het nummer niet in gebruik is, het contact is samengevoegd ivm dubbele contacten (geïmporteerd uit WhatsApp, Gmail, Telefoon). Als ik deze opsplits, vervolgens 1 contact bewaar en de rest verwijder, dan kan ik daarna wel het nummer bellen... Vrij debiel dus..

Het is onmogelijk om alle samengevoegde contacten weer in 1 keer op te splitsen. Dat moet dan echt per contact... Maar telkens als ik dus iemand wil bellen en ik krijg te horen dat nummer niet in gebruik is, pas ik ad hoc deze workaround toe. Niet ideaal... En ik vind het echt bizar! Had ik bij iPhone allemaal geen last van... 😕
Reputatie 7
Badge +19
Hoi BabedeBreda,

Je kunt de doorschakeltijd aanpassen door het volgende in te typen: **61*telefoonnr*11*sec# waarbij je dus de seconden kunt aanpassen. Verder zou inderdaad de code ##002# ervoor moeten zorgen dat alle doorschakelingen verdwijnen.
Natuurlijk hebben we geen zekerheid dat een reset dit probleem gaat oplossen, maar omdat je al een kruistest hebt gedaan en de simkaart wel goed werkt in een ander toestel, lijkt het probleem wel in het toestel te zitten. Vandaar dat David dit toch aanraadde. Hopelijk kun je dan wél weer iedereen bellen.
Hou je ons op de hoogte?
Nou, zoveel waren het er nu ook weer niet, maar het is je vergeven.

Hoe zit het dan met de doorschakelingen naar de provider? Kan doorschakelen bij onbeantwoord pas na 8 keer overgaan ingesteld worden?

Een reset doe ik liever niet. Enig idee hoeveel tijd het me gekost heeft om allerlei instellingen naar wens in te stellen?! Heeft het gewerkt bij anderen dat je weet?
Reputatie 7
Badge +20
Hi BabeDeBreda,

Excuus! Er waren zoveel verschillende berichten door je geplaatst in korte tijd dat ik door de bomen het bos niet meer zag! :S

Aangezien je al een kruistest hebt uitgevoerd en de simkaart het goed doet in de iPhone, lijkt het toch aan de telefoon zelf te liggen. Heb je ook een andere simkaart in jouw toestel getest? Had je toen hetzelfde probleem als wat je nu zelf ervaart?

Ik zou anders dan toch aan willen raden om een reset uit te voeren, om te zien of dit het probleem oplost. Zorg er wel voor dat je eerst een goede back-up uitvoert, zodat je geen gegevens en bestanden verliest.

Laat je weten of het heeft gewerkt?

Reageer