Beantwoord

Wifi en Bluetooth probleem Huawei P9

• 28 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 2630 Bekeken

Plotseling zijn de wifi en bluetooth van mijn Huawei P9 uitgevallen en met geen mogelijkheid krijg ik deze weer aan. Als ik de knoppen gebruik (zowel snelmenu als instellingen) dan gaan beiden niet aan. Soms, na een nacht opladen, werken ze weer wel.
Fabrieksreset en opnieuw opstarten werken niet.
icon

Beste antwoord door Dennis_T 5 september 2018, 12:12

Wifi in een ander toestel werkt wel. Vandaag heb ik mijn toestel ter reparatie aangeboden in de T-mobile shop. Hoogstwaarschijnlijk een probleem in de software.
Bekijk origineel

6 reacties

Wifi in een ander toestel werkt wel. Vandaag heb ik mijn toestel ter reparatie aangeboden in de T-mobile shop. Hoogstwaarschijnlijk een probleem in de software.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dennis,

Staat er wel een optie om bluetooth en WiFi in te schakelen of krijg je deze ook al niet meer? Ik zou je aan willen raden om nogmaals de fabrieksreset uit te voeren (inclusief back-up). Vervolgens zet je dan niet direct de back-up terug, maar test je het eerst uit. Op die manier kun je achterhalen of het ligt aan iets wat op het toestel is geïnstalleerd of echt het toestel zelf.

Heb je misschien een screenshot voor ons van de instellingen van bluetooth en WiFi? Dan kunnen we gelijk even meekijken!
Hoi David,

Dank voor je reactie. Ik ga het proberen.
Wat bedoel je met de "instellingen van bluetooth en wifi"?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dennis,

En is het al gelukt? Wat David bedoelt is een screenshot van je instellingen waar te zien is of Bluetooth en Wifi wel aan staan. Trek maar aan de bel, als we moeten meekijken! 🙂
Zojuist weer een reset uitgevoerd zonder een update te draaien.
Bij het opnieuw opstarten (waarbij de telefoon vraagt de telefoon opnieuw in te stellen zoals taal) lukt het niet om de wifi-knop aan te krijgen. Deze blijft grijs en switch niet naar blauw (telkens weer terug naar grijs).
Na alles weer hersteld te hebben, werkt de wifi nog steeds niet. Bluetooth lijkt overigens wel te werken.

Iemand nog ideeën?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Dennis,

Natuurlijk denken wij met je mee tot we erachter zijn waardoor dit komt! 💪

Heb je de mogelijkheid om de simkaart eens in een ander toestel te stoppen en te testen hoe dat gaat? Werkt Wifi-dan wel? Ik ben benieuwd!

Zou je ook eens kunnen checken of vliegtuigstand of besparingsmodus en dergelijke wel uitstaan?

Ik hoor het graag weer van je Dennis!

Reageer