Magenta Must-Sees

Magenta Must-Sees
Reputatie 7
Badge +9

Binge watchers, where you at?! :sunglasses: Heb jij een goede film gezien waar je echt over wilt kletsen? Of volg je een serie die wij direct moeten gaan volgen? Deel dan al je tips in ons movie, serie en docu topic! Daarnaast vind je hier de beste Netflix, Videoland of Prime Video tips en hebben we ook nog iets heel cools! 

 

Must see van de week 

Deel je must see film, serie en docu in dit topic en dan nomineren wij die als MUST SEE VAN DE WEEK en de wekelijkse winnaar maakt kans op iets heel tofs!

We hebben allemaal gelachen om de kroonprins van Zamunda gespeeld door de hilarische Eddie Murphy. En hij is weer terug om ons te entertainen in Coming to America 2! Wie is er ook zo enthousiast om deze film te zien? Vanaf 5 maart alleen te zien op Prime Video. Don’t miss it! 


Kijktips van de maand

Er is zó veel te zien op de 60 zenders die we standaard aanbieden! Daarom helpen we je graag een handje. We hebben kijktips voor je op een rijtje gezet in de categorieën: FilmSerieSportInformatief en Amusement. Ook kiezen we iedere maand een Zender van de maand uit met programma's die je niet wilt missen!
 


Netflix

Biggie: I Got a Story to Tell ( 1 maart)

LEGO Marvel Spider-Man: Vexed by Venom ( 1 maart)

Bombay Begums   (8 maart)                       

The Houseboat  (9 maart)                           

Marriage or Mortgage   (10 maart)                  

Paper Lives    (12 maart)

YES DAY  (12 maart)

The Blacklist: Seizoen 7 (14 maart)

Simply Black  ( 17 maart)

Get the Goat (Cabras da Peste)    (18 maart)

One Small Problem    (19 maart)

Caught by a Wave   ( 25 maart)

A Week Away     (26 maart

Bad Trip   ( 26 maart)

The Irregulars   (26 maart)

Haunted: Latin America (31 maart)

 

Videoland nu verkrijgbaar via T-Mobile

Into The Dark: Treehouse ( 1 maart)

Kiss the Girls ( 1 maart)

SING ( 3 maart)

Temptation Island US seizoen 3 ( 4 maart)

Bridget Jones’s Baby ( 6 maart)

Keepers  ( 8 maart)

Trolls ( 14 maart)

The Hunger Games ( 19 maart)

Runaway Jury ( 20 maart)

The Danish Girl ( 21 maart)

The Nice Guys ( 24 maart)

It’s Complicated  ( 27 maart)

Rain Man ( 31 maart)

 


Prime Video

The terminal ( 1 maart)

TRECX ( 1 maart)

Taken 1, 2 en 3 ( 1 maart)

Human capital ( 2 maart)

Coming to America 2 ( 5 maart)

Dora and the lost city of Gold ( 8 maart)

Playing with fire ( 22 maart)

Sonic ( 29 maart)

Veel kijkplezier en remember...NO SPOILERS!! :grin:


151 reacties

Reputatie 7
Badge +14

The Hunter killer!  bij Videoland en Netflix.


Een corrupte Russische generaal pleegt een militaire staatsgreep en neemt de nieuw gekozen president van Rusland gevangen. Na een aanslag op een Amerikaanse onderzeeër in Russische wateren, komt commandant Joe Glass in actie om een derde Wereldoorlog te voorkomen. Hiervoor moet hij de Russische president redden. Om dit doel te bereiken moet Joe met zijn onderzeeër zonder navigatie een levensgevaarlijk gebied doordingen met ontelbaar veel mijnen.

Reputatie 7
Badge +14

Bird Box is een thriller uit 2018 geregisseerd door Susanne Bier en gebaseerd op de gelijknamige roman uit 2014 van Josh Malerman.
 

De film Bird Box ging in première op het AFI Fest op 12 november 2018. Netflix bracht de film wereldwijd uit op 21 december 2018. De eerste zeven dagen na het uitbrengen van de film werd de film door 45 miljoen mensen bekeken, een record voor een originele Netflix-film.

In een natuurlijke omgeving maakt de angstige Malorie met twee kinderen geblinddoekt en met vogeltjes in een doos een lange gevaarlijke reis over de rivier in een bootje. Malorie drukt de kinderen op het hart dat ze hun blinddoek niet mogen afdoen, anders gaan ze dood.

Echt fijne enge film🤣

Reputatie 7
Badge +4

The Imagineering Story / Disney Imagineers - Disney+ *****

Walter Elias Disney was een visionair. Na vele tegenslagen met zijn studio’s braken betere tijden aan. Dat bracht meer mogelijkheden om zijn droom uit te breiden. En hoe! Hij bracht een nieuwe dimensie aan de beleving van pretparken met zijn Disneyland, later gevolgd door andere Disneyparken. Acedemy Award winnaar Leslie Iwerks neemt je mee in de wereld van de zogenaamde imagineers, die deze droom tot op de dag van vandaag over de hele wereld verwezenlijken. Deze documentaire biedt een kijk op de vele hoogte- en dieptepunten, in het overzicht en tot het minuscule detail dat in de parken wordt geincorporeerd. Dat maakt dat Disney parken anders zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Een film die jullie zeker ook moeten gaan kijken is.

Kursk K-14 
Tijdens een oefening met de Russische onderzeeër in de Barentszzee vindt er na enkele explosies een ramp plaats waarbij de onderzeeër zinkt. De 23 bemanningsleden die de ramp overleven wachten in wanhoop op hulp van buitenaf, terwijl hun zuurstof dreigt op te raken. 
 

 

Reputatie 6

@CrisTien 

Ook hier een grote van van Bird Box! Een hele mysterieuze film omdat je eigenlijk de hele film lang niet precies weet wat deze “monsters” nou eigenlijk doen. Hierdoor bleef ik op het puntje van de bank zitten maar dat maakt het tegelijkertijd ook heel frustrerend!:joy: . Een interessant weetje over deze film: Bird Box is een verhaal over depressie en eenzaamheid. De monsters zijn een metafoor voor depressie en die negatieve gevoelens daarvan. Je zult niks over depressie terug zien in film, maar dit hebben ze toch heel goed weten verwoorden, zonder over dit onderwerp daadwerkelijk aan de orde is!

Meer ga ik niet verklappen, het is een aanrader! 

Reputatie 7
Badge +4

Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker - Disney+

Het afsluitende deel van de Star Wars Skywalker sage. Met 9 delen sluit dit boek van Luke, Han, Princess Leia, R2D2, C3PO, Darth Vader en vele andere populaire karakters uit dit universum. Een must see voor iedere Star Wars liefhebber, die wil weten hoe deze sterrenoorlog voor vrijheid uitgevochten wordt. Wint de Empire of de Resistance?

Reputatie 7
Badge +4

Arrested Development (serie) - Netflix ****

Als de George Bluth sr, een projectonwikkelaar, wordt gearresteerd vanwege fraude neemt zijn zoon de honeures waar. Hij probeert met man en macht de familie bij elkaar te houden, het bedrijf te redden en ook nog zichzelf overeind te houden. Niet gemakkelijk en nog minder makkelijk als je zijn luie, chaotische en niet meewerkende familie kent. Niet voor niets had deze serie in korte tijd een schare fans verzameld en werd de serie tot cult verheven. Na jaren van afwezigheid is de serie naar Netflix verhuisd en zijn er nieuwe seizoenen gelanceerd.  Seizoenen die feilloos inhaken op eerdere gebeurtenissen en gebeurtenissen die feilloos inhaken op gebeurtenissen van de familie anno nu. Al met al een slim geschreven comedy. Help!

 

Reputatie 7
Badge +4

Breaking Bad: El Camino - Netflix

De series Breaking Bad en You Better Call Saul mogen natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje. Laat staan de Breaking Bad film El Camino. Er ontstaat een waar universum Met de avonturen van Walter White en zijn compagnon Jesse Pinkman. Voorlopig dus nog genoeg kijkplezier met het methlab en de drugsoorlogen.

Reputatie 7
Badge +14

Wat een leuk onderwerp, tips waar ik iets mee kan. 
Dit weekend zal ik mij vast niet vervelen.

Reputatie 7
Badge +4

The Walking Dead (Season 1-...) - Netflix

Wakker worden in een lege wereld. Althans dat lijkt zo, want al snel blijkt dat de doden niet dood zijn. Het is wat Rick Grimes is overkomen. Daarna moet hij een weg vinden in een harde wereld vol nieuwe spelregels en het continu op de loer liggen van gevaar.

Fear the Walking Dead (Season 1-...) Amazon Prime Video

De wereld verandert snel. Zo leert Nick hardhandig. Maar niemand gelooft een junk. Al snel moet zijn omgeving wel toegeven dat er rare dingen gebeuren, maar vluchten kan niet zo eenvoudig. Bescherming biedt niet altijd de bescherming die je hoopt.

The Walking Dead: World Beyond - binnenkort verwacht op Amazon Prime Video

Hoe zou het zijn om op te groeien tussen zombies. Een wereld die je nooit anders gekend hebt? Twee tieners zullen het op moeten nemen tegen de dode medemens en zien te overleven in deze nieuwe spin off binnen het populaire Walking Dead universum.

 

Pro tip: vergeet de webseries niet te kijken.

  • The Walking Dead: Torn Apart (2011)
  • The Walking Dead: Cold Storage (2012)
  • The Walking Dead: The Oath (season 3)
  • The Walking Dead: Red Machete (2017)
  • Fear The Walking Dead: Flight 462 (2015)
  • Fear The Walking Dead: Passage (2016)
Reputatie 7
Badge +4

@Brian; IT Crowd - Netflix

Een must voor iedere IT-er; Did you try to turn it off and on again? In deze melige serie word je meegenomen in de spelonken van de IT kelder alwaar twee hardcore helpdeskmedewerkers hun klanten proberen te helpen. Soort van...

Reputatie 7
Badge +4

The Bridge 

The Bridge is de must-see detective serie op Netflix

Vier seizoenen lang heeft de Deens-Zweedse misdaadserie The Bridge miljoenen kijkers in spanning gehouden. De serie beslaat meerdere gruwelijke moorden en de zoektocht naar de dader van deze misdaden. Om hem te vinden, moet een Zweeds en Deens politieteam samenwerken. De serie, op Netflix te zien, wordt wereldwijd geprezen.

 

 

La Casa de Papel

La Casa de Papel gaat over een overval op de Koninklijke munt in Spanje. Het meesterplan is bedacht door ‘de professor’ en wordt uitgevoerd door verschillende criminelen met allemaal hun eigen verhaal. Het is een van de lokale producties van Netflix. La Casa de Papel werd in 2017 voor het eerst uitgezonden. La Casa de Papel heeft anno april 2020 vier seizoenen. Het laatste seizoen is op 3 april 2020 op Netflix verschenen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ghibli films op Netflix

Als je aan animatie denkt dan denk je aan Walt Disney of Dreamworks, maar kijk ook eens naar Ghibli. Deze Japanse meesters van animatie weten een zeer hoog niveau neer te zetten en nemen je mee in fantasierijke werelden. Spirited Away heeft zelfs een Oscar gewonnen. Ook films als Princess Mononoke, My Neighbor Totoro, Ponyo en Nausicaä of the valley of the wind zijn zeer de moeite de waard. Bijna de gehele collectie is nu beschikbaar op Netflix. Beslist niet enkel voor kinderen.

Subtip: Grave of the fireflies staat niet op Netflix, maar is 1 van de meest meeslepende films over oorlogen. Prachtig en ontroerend en kan zich meten met grote blockbusters als Saving Private Ryan en Schindler’s List.

Reputatie 7
Badge +3

Vikings

Canadese serie op Netflix

Dit harde drama volgt de avonturen van de Vikingheld Ragnar Lothbrok, die het rijk van de Noormannen uitbreidt door zich te meten met een ongeschikte leider zonder visie.

Deels gebaseerd op sagen, deels op waargebeurde verhalen. Ik vind het een mooie serie met een goede inkijk hoe de Vikingen leefden.

Hoofdrollen:Travis Fimmel,Katheryn Winnick,Clive Standen

Reputatie 7
Badge +9

Jaaaa! Geweldig al deze tips! :heart_eyes:  Dan weet ik nu eindelijk wat ik komende weken kan gaan kijken. Keep ‘em coming! 

Reputatie 7
Badge +9

Vikings

Canadese serie op Netflix

Dit harde drama volgt de avonturen van de Vikingheld Ragnar Lothbrok, die het rijk van de Noormannen uitbreidt door zich te meten met een ongeschikte leider zonder visie.

Deels gebaseerd op sagen, deels op waargebeurde verhalen. Ik vind het een mooie serie met een goede inkijk hoe de Vikingen leefden.

Hoofdrollen:Travis Fimmel,Katheryn Winnick,Clive Standen

 

Ik heb hier zoveel positieve dingen over gehoord, maar nooit aan toegekomen om ook echt te checken. Is het te vergelijken met Game of Thrones? Zo’n must see serie waar ik pas 7 jaar later aan ben begonnen?:yum:

Reputatie 7

Het is qua aanrader een beetje een open deur, maar de serie die ik nu kijk is Ozark, seizoen 3. Om even niet te veel risico op spoilers te lopen pak ik de IMDB-omschrijving erbij: “A financial advisor drags his family from Chicago to the Missouri Ozarks, where he must launder money to appease a drug boss.”

 

 

Ik vind het een enorm goede serie met een sterk verhaal en cast, plus een soort beklemmende spanning die je niet echt los laat! Op sommige stukken is het wat traag in het verhaal, maar al met al zeker een aanrader voor wie van spannende thrillers houdt! :star2: 8/10 :star2:

Overigens ben ik groot fan van Scandinavische thrillers (@Seccie, The Bridge is echt awesome inderdaad!), documentaires en true crime series. Heb je goede tips, dan hoor ik dat enorm graag van jullie! :sunglasses:

PS: @Hajar, als je van actie, intriges en geschiedenis houdt, dan is Vikings zeker een aanrader. Ik ben in ieder geval fan! 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb nog veel in te halen zo te lezen. 
Mooi tijdverdrijf op de camping

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb nog veel in te halen zo te lezen. 
Mooi tijdverdrijf op de camping

Camping? Dan is Undercover (Netflix) wat voor je. Brabantse boefjes op de camping. Gevolgd door undercover agenten. 

Seizoen 2 in september

Reputatie 7

De meningen over de Duitse serie ‘Dark’ zijn in mijn omgeving nogal wisselend, maar persoonlijk ben ik groot fan! Op 27 juni staat seizoen 3 op Netflix (het laatste seizoen) en ik kan niet wachten! 

Aangezien de serie in het Duits is, is het sowieso al wat extra opletten (je kunt ook kiezen voor Engelse audio) en het verhaal is ook vrij gecompliceerd. Het is dus “niet verstand op 0 en lekker bankhangen”, je moet echt geconcentreerd blijven opletten! :wink:

Achtüng! Onderstaande trailer van het derde en laatste seizoen bevat spoilers, dus niet kijken als je seizoen 1 en 2 nog niet hebt gezien!

 

Reputatie 7
Badge +16

Supergaaf topic! Ik sluit me aan bij de bevindingen van @David omtrent Ozark. Wat een kick-ass serie is dat zeg. Veel spanning, actie en een hoog gehalte aan uitmuntende acteerprestaties. Soms inderdaad wat traag qua opbouw, maar voor fans van Breaking Bad - niet helemaal vergelijkbaar overigens - zeker een aanrader en must-see keuze! :star2: 8.5/10 :star2:

 

Reputatie 7

De Mol (België)

Zijn hier ook Molloten aanwezig? :smile:  Laat ik eens met een niet al te bekend pareltje starten. Onlangs heb ik de Belgische versie van dit programma ontdekt en ik durf het bijna niet toe te geven, maar het programma is nóg veel beter dan de Nederlandse variant! Zo goed dat ik zelf weekenden “ondergronds” ben gegaan en de laatste 3 seizoenen in één ruk heb uitgekeken!

Waar de Nederlandse versie meer een leuk reisprogramma is met popiejopie BN’ers en vermakelijke opdrachten, is de Belgische variant een heel goed doordacht spelprogramma met psychologische dilemma's en opdrachten waar je van gaat smullen.

 

Reputatie 7
Badge +4

De Mol (België)

Zijn hier ook Molloten aanwezig? :smile:  Laat ik eens met een niet al te bekend pareltje starten. Onlangs heb ik de Belgische versie van dit programma ontdekt en ik durf het bijna niet toe te geven, maar het programma is nóg veel beter dan de Nederlandse variant! Zo goed dat ik zelf weekenden “ondergronds” ben gegaan en de laatste 3 seizoenen in één ruk heb uitgekeken!

Waar de Nederlandse versie meer een leuk reisprogramma is met popiejopie BN’ers en vermakelijke opdrachten, is de Belgische variant een heel goed doordacht spelprogramma met psychologische dilemma's en opdrachten waar je van gaat smullen.

 

Jajajaja!!! Die Belgische versie is zoveel beter dan de Nederlandse versie. Briljant. Je kunt het laatste versie ook rechtstreeks op vier.be bekijken. In HD. Wat een verslavende geheel vol plottwist op plottwist is dat. Het zit zo ontzettend goed en slim in elkaar. En dat camerawerk… WOW!
Vond de opening van Mexico en Vietnam fenomenaal.

Volgens mij is de Mol deels ook beschikbaar op NPO start/plus of hie die app tegenwoordig ook heet. ;)

Trustnobody podcast is hierbij trouwens ook heerlijk om nog meer verdieping uit zowel de Nederlandse als Belgische seizoenen te halen. Verslavend. 

Reputatie 7
Badge +4

Joker - Amazon Prime

Deze film staat hoog op mijn rijtje. Nu heb ik hem al op 4k Blu Ray liggen (nog steeds de beste kwaliteit), maar voor diegene die dit harde drama willen zien; Prime biedt de titel nu aan. 

Als gefaald comedian vecht Arthur Fleck om zijn bestaan en tegen zijn depressie. De wereld is hard en vormt daarmee de alom bekende figuur the Joker. Een keer niet als gierende bad guy en aartsrivaal van Batman, maar de man achter the Joker. Al is er een kort moment dat Bruce Wayne en Arthur Fleck elkaar ontmoeten. Een mooie knipoog.

Een stapje opzij voor de liefhebbers van the Joker; deze parody trailer met Jack Nicholson is fan-tas-tisch! 

https://www.youtube.com/watch?v=kqpak5lFxvs

 

Reputatie 7
Badge +9

De Magenta Must-See van deze week is een Ghibli film genaamd Spirited Away nu te zien op Netflix. Dit genre was ons onbekend, maar de tip van @TAVL lijkt ons zo tof dat we die graag met jullie delen! Congrats Tim met je win! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen! :heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op. :sunglasses:

Reageer