Magenta Must-Sees

Magenta Must-Sees
Reputatie 7
Badge +9

Binge watchers, where you at?! :sunglasses: Heb jij een goede film gezien waar je echt over wilt kletsen? Of volg je een serie die wij direct moeten gaan volgen? Deel dan al je tips in ons movie, serie en docu topic! Daarnaast vind je hier de beste Netflix, Videoland of Prime Video tips en hebben we ook nog iets heel cools! 

 

Must see van de week 

Deel je must see film, serie en docu in dit topic en dan nomineren wij die als MUST SEE VAN DE WEEK en de wekelijkse winnaar maakt kans op iets heel tofs!

We hebben allemaal gelachen om de kroonprins van Zamunda gespeeld door de hilarische Eddie Murphy. En hij is weer terug om ons te entertainen in Coming to America 2! Wie is er ook zo enthousiast om deze film te zien? Vanaf 5 maart alleen te zien op Prime Video. Don’t miss it! 


Kijktips van de maand

Er is zó veel te zien op de 60 zenders die we standaard aanbieden! Daarom helpen we je graag een handje. We hebben kijktips voor je op een rijtje gezet in de categorieën: FilmSerieSportInformatief en Amusement. Ook kiezen we iedere maand een Zender van de maand uit met programma's die je niet wilt missen!
 


Netflix

Biggie: I Got a Story to Tell ( 1 maart)

LEGO Marvel Spider-Man: Vexed by Venom ( 1 maart)

Bombay Begums   (8 maart)                       

The Houseboat  (9 maart)                           

Marriage or Mortgage   (10 maart)                  

Paper Lives    (12 maart)

YES DAY  (12 maart)

The Blacklist: Seizoen 7 (14 maart)

Simply Black  ( 17 maart)

Get the Goat (Cabras da Peste)    (18 maart)

One Small Problem    (19 maart)

Caught by a Wave   ( 25 maart)

A Week Away     (26 maart

Bad Trip   ( 26 maart)

The Irregulars   (26 maart)

Haunted: Latin America (31 maart)

 

Videoland nu verkrijgbaar via T-Mobile

Into The Dark: Treehouse ( 1 maart)

Kiss the Girls ( 1 maart)

SING ( 3 maart)

Temptation Island US seizoen 3 ( 4 maart)

Bridget Jones’s Baby ( 6 maart)

Keepers  ( 8 maart)

Trolls ( 14 maart)

The Hunger Games ( 19 maart)

Runaway Jury ( 20 maart)

The Danish Girl ( 21 maart)

The Nice Guys ( 24 maart)

It’s Complicated  ( 27 maart)

Rain Man ( 31 maart)

 


Prime Video

The terminal ( 1 maart)

TRECX ( 1 maart)

Taken 1, 2 en 3 ( 1 maart)

Human capital ( 2 maart)

Coming to America 2 ( 5 maart)

Dora and the lost city of Gold ( 8 maart)

Playing with fire ( 22 maart)

Sonic ( 29 maart)

Veel kijkplezier en remember...NO SPOILERS!! :grin:


151 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als groot fan van Queen mag dit niet ontbreken.

“The Show Must Go On”


Was vanavond te zien op NPO 3) Herkansing op Netflix

Het deed mij echt iets om Queen zonder Freddie Mercury te zien, maar deze documentaire moet je gezien hebben om Queen weer in je Muziek-hart te sluiten en deze keer met de fantastische zanger Adam Lambert  Queenonline.👍🏻

In mei 2021 komen ze naar NL helaas uitverkocht 🙈 

 

 

I looooove Queen! Ik bekijk hun Live Aid optreden nog zo vaak op Youtube. Ga dit ook zeker checken! 

Reputatie 7
Badge +4

Mr Robot - Amazon Prime

Om een beetje in Queen sfeer te blijven, raad ik Mr Robot aan. De link? Rami Malek, die Freddy speelde in Bohemiam Rhapsody. In Mr Robot speelt Malek de security enginieur Elliot, die in de avonduren hackt. Tot hij in contact komt met Mr Robot, die hem bij zijn FSociety hackersgroep wil hebben. Sociale contacten zijn niet Elliot zijn sterkste punt. Sterker nog; hij worstelt en zoekt daarom juist zijn heil in het hacken. Een knap script met een oog op hoe hacks daadwerkelijk opgezet worden, sociale en politieke impact en de struggle van Elliot om zijn heden en verleden het hoofd te bieden. 

Reputatie 7
Badge +4

Abominable / Everest: De Jonge Yeti - Amazon Prime

Yi is een enigszins teruggetrokken meisje, tot ze ineens een Yeti in haar hut op het dak van het appartementencomplex waar ze woont aantreft. Al snel wordt de Yeti gevonden door een militaire groep en vlucht de Yeti met Yi. Dan begint een reis om de Yeti naar huis te brengen; Mount Everest. 

Een animiatie uit de stal van Dreamworks, die eerder verantwoordelijk was voor onder andere Shrek, Kung Fu Panda en Madagaskar.

Reputatie 7
Badge +14

Netflix:

 The Crown 

 De serie werd gemaakt met een budget van € 110 miljoen per seizoen en was daarmee op dat moment de duurste ooit op Netflix.Seizoen twee werd op 8 december 2017 op Netflix gepubliceerd. Seizoen 3 kwam in Nederland online op 17 november 2019. Seizoen 4 wordt eind 2020 op Netflix gezet. In totaal worden er 6 seizoenen gemaakt.

Volgens anonieme bronnen heeft Elizabeth zelf in elk geval het eerste seizoen van de serie gezien, samen met prins Edward. Naar verluid vond ze het een mooie serie, maar waren sommige scènes wel érg gedramatiseerd. 
Bron: Veronica

 

Super leuk topic! Ga alle tips checken. Mijn huidige favoriet is Queen of the South 😍 Een serie over powervrouwen die overleven in een mannenwereld. De serie heeft 4 seizoenen op Netflix dus zo kom je wel de tijd door.  Ik ben helaas al klaar dus ga nu jullie tips checken.

 

Reputatie 7
Badge +9

Super leuk topic! Ga alle tips checken. Mijn huidige favoriet is Queen of the South 😍 Een serie over powervrouwen die overleven in een mannenwereld. De serie heeft 4 seizoenen op Netflix dus zo kom je wel de tijd door.  Ik ben helaas al klaar dus ga nu jullie tips checken.

 

OMG! I LOVE THERESA AND POTE! :heart_eyes: Haha heb 2 seizoenen in paar dagen gebingd en nu bezig met seizoen 4, echt een toffe serie!

Reputatie 7
Badge +9

Ook benieuwd hoe een vrouwelijke Pablo Escobar zou opereren? Meet Theresa Mendoza a.k.a. de Queen of the South! Ze is niet bang te om te krijgen wat ze wilt, ze is iedereen altijd slimmer af en oja ook nog eens bloedmooi! De Magenta Must-See van deze week is de spannende serie Queen of the South Deze tip komt van @KaoutarH en de serie is nu te zien op Netflix. Congrats met je win! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen!:heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op.

Reputatie 7

Umbrella Academy [Netflix] 

Fan van superhelden series & movies? Dan is Umbrella Academy ook een aanrader! Sinds vorige week is seizoen 2 uit op Netflix. In deze serie probeert een disfunctionele familie superhelden de wereld van een apocalyps te behoeden. Klinkt cliché? Is het misschien ook wel. Toch weet de serie te entertainen door de kleurrijke personages, de toffe locaties en muziek. 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

What I’m about to tell you is top secret! :zipper_mouth:The next Magenta Must see is bigger than all of us! DeMagenta Must-See van deze week is wel heel speciaal en bevat een gouden randje! De serie Mr. Robot betekende de doorbraak van Oscarwinnaar Rami Malek. We volgen in deze spannende serie een talentvolle jonge hacker die zijn skills inzet in zijn dagelijks leven. Je brein krijgt het zwaar te verduren na het kijken van deze serie, de vele plotwendingen vliegen met terabytes om je oren! PS: (sorry secret was te goed om niet te delen…:sweat_smile:

Deze tip komt van @TAVL  en de serie is nu te zien op Prime. Congrats met je win! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen!:heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op.

Reputatie 7
Badge +4

Thanks. Briljante serie

Reputatie 7
Badge +4

Mijn Magenta filmtip voor deze week is: Midway @ Netflix

Het interessante aan deze film is dat deze vanuit twee kanten belicht wordt en dat maakte het voor mij als kijker extra boeiend. 

Gebaseerd op de slag bij Midway. Deze duurde van 4 juni 1942 tot 7 juni 1942, waarbij de Amerikanen tegen de Japanners vochten met veel minder piloten en soldaten, maar toch wisten te winnen en daarmee een keerpunt in de Tweede Wereldoorlog veroorzaakten. We volgen een aantal personen. Onder anderen admiraal Chester Nimitz die een commandant was van de vloot op de Grote Oceaan. Wade McClusky was een vliegtuigpiloot tijdens de slag en Edwin Layton was een admiraal die deel uitmaakte van een inlichtingsteam met als doel de posities van de Japanners te verraden.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dank @Seccie  Midway is een echte aanrader.👏🏻👍🏻
 

The Rain.

een Deense dramaserie. De serie werd door Netflix gereleased op 4 mei 2018. Op 17 mei 2019 werd het tweede seizoen van zes afleveringen uitgebracht. Het derde seizoen is beschikbaar sinds 6 augustus.2020

Het verhaal gaat over een dodelijke pandemie waarbij bijna alle mensen in Scandinavië zijn uitgeroeid. Tijdens het maken van deze tv-serie in 2018 konden de makers nog niet vermoeden hoe relevant het in 2020 zou worden. Na Rasmus’ verrassende transformatie, zullen de nieuwe episodes verder gaan over de vraag hoe de mensheid het best gered kan worden. Hij en Simone hebben daarbij verschillende ideeën.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

 

For Life

2020 ‧ Crime ‧ 1 seizoen Videoland 

For Life is door zender ABC verlengd met een tweede seizoen. Het rechtbankdrama werd in Nederland onlangs toegevoegd aan het aanbod van Videoland. For Life is losjes gebaseerd op het verhaal van Isaac Wright Jr, die onterecht veroordeeld werd voor een drugsmisdrijf, maar zich in de gevangenis omschoolde tot advocaat en zichzelf vrij wist te pleiten. In de tv-bewerking geeft Nicholas Pinnock gestalte aan een man in een gelijksoortige situatie: we zien hoe de door hem gespeelde Aaron Wallace in de gevangenis als advocaat elke week een medegevangene bijstaat, terwijl hij ondertussen zijn eigen onschuld probeert te bewijzen. For Life is een van de nieuwe tv-projecten van 50 Cent, die eerder succes had met het door hem geproduceerde Power.


 

 

Reputatie 7

Adrenaline-junkies opgelet: de oorlogsfilm Midway is de Magenta Must-see van deze week! Ronkende motoren, intense luchtgevechten, voorbijvliegende kogels, alle actieliefhebbers kunnen in ieder geval hun hart ophalen. In deze film gaat Amerika de epische strijd aan met Japan om de macht over de Grote Oceaan. Vuurwerk op je beeldscherm gegarandeerd!

Deze tip komt van @Seccie en de film is nu te zien op zowel Netflix als Prime. Gefeliciteerd met je tip! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen! :heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op.

Reputatie 7
Badge +4

Wat leuk om een schitterende prijs te winnen door kijktips met jullie te delen! 

Deze week is mijn kijktip: Norsemen! 
Het derde seizoen staat sinds kort op Netflix (ik moet het zelf nog kijken!) 
Deze serie kijkt lekker weg en de afleveringen zijn relatief kort.
Ik moest tijdens het kijken vaak denken aan de humor van Monty Python. 

Norsemen gaat over een stel brute Vikingen die in een ranzig bruut tijdperk leven waarin zij dit allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden. In deze prachtige setting vol mooie landschappen en oud Keltische muziek speelt zich een verhaal af dat nog wel het meest doet denken aan de droge humor uit de Engelse versie van The Office.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Wie houdt er niet van een goede rechtbankdrama? De Magenta Must-see van deze week is de dramaserie For Life, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Isaac Wright Jr., die gevangen werd gezet voor een misdaad die hij niet pleegde. Sounds interesting to us! 

Deze tip komt van @CrisTien en de serie is nu te zien op Videoland. Gefeliciteerd met je tip! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen!:heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op.

Reputatie 7
Badge +14

Dank u beleefd 😍 wie volgt en heeft nog een leuke tip?

Reputatie 7
Badge +14

Peter Rabbit  (pathe-thuis).

Nee ik ben niet gek geworden (geloof ik) Peter Rabbit is zo’n gezellige leuke familiefilm dat ik hem gewoon even moest melden. 


Peter en zijn buurman zijn grote rivalen. Die rivaliteit is ontstaan wanneer Peter op zoek is naar een feestmaal van groentes in de moestuin van Mr. Macgregor, terwijl deze zijn tuin vrij van konijnen probeert te houden.

Trailer    ⬅️

 

Reputatie 7
Badge +15

Fan (2016) 🎬🎬🎬

Deze film gaat over Gaurav Chandna die een ontzettend grote fan is van filmster Aaryan Khanna (Shah Rukh Khan), Gaurav gaat langs in Bombay om zijn idool één keer te ontmoeten en hij vraagt maar 5 minuten van zijn tijd die hij helaas niet krijgt. Vanaf dit moment heeft Gaurav nog maar één doel en dat is om Aaryan Khanna zijn carrière te beëindigen, Aaryan Khanna zijn gezicht lijkt precies op die van Gaurav en zo wilt Gaurav als imposter allemaal slechte daden plegen met de naam van Aaryan Khanna zodat de hele wereld anders over hem gaat denken. Om te zien hoe dit precies verloopt raad ik je zeker aan om eens een kijkje te nemen 😄😃

 

Reputatie 4

Warrior Nun - Netflix serie (10/10)

 

Verrassend goed en leuke humor in de serie! Daarnaast is de serie geweldig mooi gefilmd en erg goed geacteerd!

 

De 19-jarige Ava is aan het begin van de serie dood; zij ligt in een mortuarium in Andalusië. Maar de voorzienigheid is nog niet klaar met haar. Tijdens een gevecht tussen duivelse demonen en een groep 'warrior nuns' belandt een aureool dat onsterfelijk moet maken in Ava; dit schenkt haar niet alleen opnieuw het leven, maar geeft haar ook extra krachten die goed van pas komen bij het geheime nonnengenootschap dat haar vervolgens inlijft.

 

Na het lezen en horen van de beschrijving van de serie was ik niet overtuigd, maar toen ik het keek, kon ik niet meer stoppen. Hieronder de trailer om een beetje sfeer te proeven. Als je 'm wilt kijken, zal ik de trailer niet helemaal af kijken! 😉

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Een non die kan vechten? Dat willen we wel zien! De Magenta Must-see van deze week is de fantasiedrama Warrior Nun, die volgens onze tipgever @Emmaatje verrassend goed en grappig is! De serie is nu te zien op Netflix! Thanks @Emmaatje voor de tip! Jij hebt een schitterende prijs gewonnen!:heart_eyes: Wij nemen daarvoor contact met je op.

Reputatie 7
Badge +14

©️Videoland:

Kim Kardashian met een kritische documentaire die ze maakte in Amerikaanse gevangenissen. In de twee uur durende docu legt de realityster juridische misstanden bloot en laat ze zien dat een aantal gevangen onterecht of buiten proportioneel lang vastzit. 
The Justice Project

Twee jaar geleden verleende de Amerikaanse president Donald Trump een gevangene gratie na een gesprek met Kim. De vrijlating van Alice Marie Johnson,

Alice zat al sinds 1993 gevangen voor betrokkenheid bij een cocaïne deal “Life without Voorwaardelijke invrijheidstelling“

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Nu op #Netflix  Als je even niets te doen hebt💨🌫💨

'Into the storm'

In één dag wordt het stadje Silverton verwoest door een serie tornado’s. De bevolking is overgeleverd aan de genade van de onvoorspelbare en dodelijke cyclonen, terwijl stormjagers waarschuwen dat het ergste nog moet komen. De meeste mensen zoeken een schuilplaats, maar sommigen gaan juist naar de tornado toe, voor dat ene, unieke shot.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wie is… de Mol? - NPO1 en NPOstart

Deze legendarische woorden zijn al 20 jaar lang een begrip in Nederland. Dit van oorsprong Vlaamse programma (KIJKTIP!!!!) is nog altijd mateloos populair en dat moet gevierd worden. Het 20ste seizoen eindigde onverwacht met de aankondiging van een extra seizoen. Dit seizoen is afgelopen zaterdag gestart en kent een line up van oud kandidaten, waaronder 1 mol. De vraag blijft: “Wie is… de Mol?”. 

Wil je nog meer diepgang luister dan vooral naar Trustnobody podcast of voor meer achtergronden dan zeker de officiële NPO WIDM podcast luisteren. Heerlijk.

Undercover seizoen 2 - Netflix

Dé regelrechte hit van Netflix is terug. Iedere week een nieuwe aflevering op Netflix. Dus voor bingewatchen moet je nog even wachten, maar het belooft weer een waar spektakel te worden. Ferry zit achter slot en grendel, maar komt achter een geheim van Bob en dat gaat hem niet in de koude kleren zitten. Hij zint op wraak. 

Reputatie 7
Badge +9

©️Videoland:

Kim Kardashian met een kritische documentaire die ze maakte in Amerikaanse gevangenissen. In de twee uur durende docu legt de realityster juridische misstanden bloot en laat ze zien dat een aantal gevangen onterecht of buiten proportioneel lang vastzit. 
The Justice Project

Twee jaar geleden verleende de Amerikaanse president Donald Trump een gevangene gratie na een gesprek met Kim. De vrijlating van Alice Marie Johnson,

Alice zat al sinds 1993 gevangen voor betrokkenheid bij een cocaïne deal “Life without Voorwaardelijke invrijheidstelling“

 

 

Ik ben geen Kardashian fan. Moet ik het echt een kans geven?

Reageer