[Topic Tuesday] Met welk bekend persoon zou jij een kop koffie willen drinken?

  • 12 April 2021
  • 5 reacties
  • 265 Bekeken
[Topic Tuesday] Met welk bekend persoon zou jij een kop koffie willen drinken?
Reputatie 7
Badge +9

Ik drink graag koffie en vooral met mensen die interessante verhalen hebben. Ik ben zelf meer een luisteraar, een observeerder en word graag meegenomen in andermans verhalen. Er zijn dus genoeg bekende en niet bekende personen met wie ik zou willen zitten, maar er is één persoon in het bijzonder die ik wel heel graag zou willen spreken. Als je mij een beetje kent (en mij volgt op social media) dan kun je het makkelijk raden. Het is niemand minder dan AL F-ING PACINO!

Ik was nog best jong toen ik Al Pacino voor het eerst voorbij zag komen op tv. Het was de film Scarface en hoewel ik in die tijd de film nogal gewelddadig vond, bleef zijn gezicht mij echt bij. Pacino’s ogen vertellen altijd een eigen verhaal en dat zie je terug in iedere film. Nu moet ik natuurlijk wel Tony Montana in Scarface quoten; ‘’Its the eyes, Chico, they never lie!’

In 2007 won Al Pacino de AFI Lifetime Achievement Award waarbij vele van zijn collega’s bij elkaar kwamen om hem te eren. Hij gaf daarna een speech die ik wel 100x heb gezien. Waarom? Omdat Pacino een verhalenverteller is. In zijn korte speech nam hij ons mee naar de straten van Manhattan in de jaren 60 (toevallig mijn favo decennia), vertelde hij over zijn ervaring tijdens The Godfather (mijn favo film allertijden) en liet hij ons zien hoe het is om een acteur te zijn.

Ik heb vele interviews en speeches bekeken en ik wil altijd meer horen, want Al heeft zoveel te vertellen. Ik wil alles horen over The Godfather, zijn samenwerking met Brando, zijn geweldige scene met Robert De Niro in Heat en natuurlijk wat voor poeder hij gebruikte in Scarface, want als dat alleen maar acteren is, well give the man another Oscar! Ik heb daarom zijn autobiografie gekocht om meer te lezen over zijn verhaal. Ik heb het boek nog niet uit, maar wat zou het mooi zijn als we die zouden kunnen bespreken onder het genot van een kop koffie. That would be an offer I could never refuse…

Welk bekend persoon levend of dood zou jij graag willen spreken en waarom? Let me know in the comments!

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Oehh Al Pacino, zeer zeker een interessante man die heel hoog op mijn lijstje zou staan!

Ik zou graag een bakkie willen drinken met Willem van Hanegem. Naar mijn mening één van de allerbeste voetballers die ooit op de Nederlandse velden heeft rondgelopen. “De Kromme” heeft met een zeer beperkt zicht dingen laten zien en passjes met de buitenkant gegeven die eigenlijk nooit meer echt vertoond zijn. Bizar wat voor voetbaltechnisch-inzicht deze held had. Puur op gevoel spelen en nooit opgeven. Ik ben jammer genoeg iets te jong om hem live meegemaakt te hebben, maar van wat ik van mijn vader hoor, was hij naast Cruijff een absolute grootmacht.

Ik ben vooral erg geïnteresseerd in zijn leven buiten het voetbal om en vraag me af hoe hij tegen het hedendaagse voetbalniveau aankijkt en wat voor verbeterpunten hij zou invoeren. Ook waarom hij een aantal keer bedankt heeft voor een sturende rol binnen Feyenoord en hoe hij het zou aanpakken als hij bondscoach zou zijn. 

Hij golft graag dus wellicht dat ik ooit eens op de green sta met deze opperbaas! 😋

Honorable mentions: Denzel Washington, Freddie Mercury, Layne Staley, Johan Cruijff, Hans Teeuwen en Mahatma Gandhi.

 

Reputatie 6

Goede! Pacino is echt een baas. Een quote van hem die ik regelmatig uitvoer tijdens het spelen van Among Us, “I always tell the truth, even when I lie.” :D

Ik zou graag een bakkie doen met Siddhartha Gautama, aka Buddha. Alhoewel ik me afvraag of hij behoefte zou hebben aan koffie. Een van de teachings die ik echt prachtig vind begint als volgt:

"When the moon sets, people say that the moon has disappeared; and when the moon rises, they say that the moon has appeared. In fact, the moon neither goes nor comes, but shines continually in the sky. Buddha is exactly like the moon: He neither appears nor disappears; He only seems to do so out of love for the people that He may teach them.

People call one phase of the moon a full moon, they call another phase a crescent moon; in reality the moon is always perfectly round, neither waxing nor waning. Buddha is precisely like the moon. In the eyes of men, Buddha may seem to change in appearance, but, in truth, Buddha does not change.”

De tekst gaat nog even zo door.

Ik vind het prachtig hoe hier een verband gemaakt kan worden met alle vormen van religie bijvoorbeeld. “Buddha is precisely like the moon. In the eyes of men, Buddha may seem to change in appearance, but, in truth, Buddha does not change.”

Het leert ons dat we ons niet moeten focussen op dingen die er anders uitzien, of anders zijn. Dat we kunnen accepteren dat ze zijn. Niets meer. Niets minder. 

Wanneer we dat inzien zal ‘koffiedrinken’ met Buddha zeker gebeuren! 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het prachtig hoe hier een verband gemaakt kan worden met alle vormen van religie bijvoorbeeld. “Buddha is precisely like the moon. In the eyes of men, Buddha may seem to change in appearance, but, in truth, Buddha does not change.”

Het leert ons dat we ons niet moeten focussen op dingen die er anders uitzien, of anders zijn. Dat we kunnen accepteren dat ze zijn. Niets meer. Niets minder. 

 

Wat mooi geschreven. Ik kan mij daar helemaal in vinden! To acceptance of others! Cheers :coffee:

Reputatie 6

 

 

To acceptance of others! Cheers :coffee:

Hear hear! Cheers. :coffee:

Reputatie 7

Heel leuk topic en ook goede koffiegesprekken die jullie willen voeren, erg interessant om te lezen!

Ik denk dat ik ook met de hierboven genoemde personen een goede kop koffie zou kunnen drinken. Pacino is ook één van m'n favoriete acteurs (filmposter van Scarface heeft jaren in m'n kamer gehangen), Van Hanegem is voor elke Feyenoorder een icoon en Buddha zou iedereen een koffie (of eigenlijk thee) moeten drinken! :ok_hand:

Heb zelf even flink moeten denken, omdat er best wel wat mensen zijn met wie ik (om verschillende redenen) een gesprek zou willen voeren: zanger Johnny Cash, schrijver George Orwell, acteur Rowan Atkinson, wielrenner Lance Armstrong, Russisch president Poetin of toch heel iemand anders… Het heeft me in ieder geval al lekker aan het denken gezet! 

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Engelse schrijver van onder andere The Hobbit en Lord of the Rings: J.R.R. Tolkien

J.R.R. Tolkien

De boeken die hij rondom Midden-Aarde heeft geschreven zijn zo enorm meeslepend en briljant geschreven dat ik ze nog regelmatig pak om opnieuw te lezen. De verfilmingen van zijn boeken heb ik ondertussen ook al zo vaak gezien dat ik ze kan dromen. En terwijl deze films fantastisch zijn halen ze het niet bij de omvangrijke wereld die Tolkien schetst in zijn boeken.

Hij heeft namelijk niet alleen een paar boeken geschreven, maar daaromheen een hele wereld gecreëerd. Een “normaal” schrijver zou denken: “Ik heb hier een paar geweldige boeken met een mooi verhaal, dat is schitterend!”, maar Tolkien dacht bij zichzelf: “Nee, dat is niet genoeg.. Deze wereld verdient ook een ontstaansgeschiedenis, inclusief historie van de volkeren én natuurlijk voor ieder volk een eigen taal, zowel gesproken als geschreven.”. Ik kan me niet voorstellen waar je de creativiteit én het geduld vandaan haalt om op deze manier te werk te gaan en daar zou ik hem dan ook graag naar willen vragen.

De koffie zou waarschijnlijk ijskoud worden en ik zou zelf amper een woord hoeven te reppen, ik zou alleen maar ademloos luisteren naar meneer Tolkien die vertelt. 

 

Tekening door Tolkien

 

“But in the end it's only a passing thing, this shadow; even darkness must pass.”
― J.R.R. Tolkien, The Lord of the Rings

Reageer