[Topic Tuesday] Say Something Nice Day

  • 1 June 2021
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken
[Topic Tuesday] Say Something Nice Day
Reputatie 7
Badge +9

Het is Say Something Nice day! Grappig eigenlijk dat er een speciale dag voor bedacht moet worden. Zou het elke dag niet zo moeten zijn dat je iets liefs zegt of doet? Ik vind positiviteit zo belangrijk en daarbij hoort lief zijn voor elkaar. Nou vindt niet iedereen het makkelijk om wat aardigs te zeggen en dus willen we je een handje helpen.

 

Tip 1:

Geef een compliment aan een vriend, familielid of collega. Dat kan gaan over een werkprestatie, maar ook bijvoorbeeld over iemands outfit. Zo lang het maar aardig en gemeend is!

Tip 2:

Waardeer een aspect van iemands persoonlijkheid. Dit is een manier om iets aardigs te zeggen. Iedereen heeft één eigenschap die opvalt, iets dat hen uniek maakt en door het positief te benoemen kun je iemands dag toch wel goed maken.

Nice things to say

Tip 3:

Bedank je partner, een vriend(in), familie en/of collega voor zijn of haar aanwezigheid. Mensen horen graag dingen als: “Ik wil je bedanken dat je een vriend bent. Ik weet niet wat ik zou doen zonder jou in mijn leven. " En we hebben allemaal mensen waar we zo over denken. Zorg ervoor dat je op de National Say Something Nice Day het gevoel aan je vriend of kennis onder woorden brengt en kijk hoe de glimlach op hun gezicht verschijnt.

Tip 4:

Vind je woorden toch lastig? Zeg het met chocola! Het merk Merci heeft het halve werk voor ons gedaan en daar wordt ieder mens wel gelukkig van. 

Met deze tips zul je (vanaf) vandaag zeker iemand blij maken! :heart_eyes:

En bij deze wil ik ook iedereen op de Community bedanken voor jullie inzet, interactie met ons en elkaar, maar ook vooral voor het scherp houden van ons allemaal. Samen gaan we ervoor zorgen dat dit de beste online Community blijft! :blush:

Wie ga jij vandaag blij maken?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Wat een onwijs goed en leuk initiatief! We nemen het vaak allemaal voor lief en zijn snel geneigd om kritiek op elkaar te hebben, maar het is inderdaad ook superfijn om af en toe een complimentje te krijgen!

Om maar gelijk (digitaal) af te trappen, wil ik aan iedereen op de Community een compliment geven: lekker bezig allemaal! We zijn dankzij jullie als users een echte, hechte online gemeenschap en jullie kennis, positiviteit, terechte kritische blik en doorzettingsvermogen is daarin absoluut funest. Thanks! 😁

Reputatie 7
Badge +14

Ik wil het moderator team blij maken met een compliment.

“Dank dat jullie voor iedereen klaar staan en altijd maar dan ook altijd vriendelijk en beleefd blijven”🌞 Complimenten 👍🏻👍🏻👍🏻

 

 

 

Reputatie 6

Ik vind dat we deze eigenlijk gewoon moeten doortrekken en zoveel dagen als mogelijk hier iets plaatsen. Gewoon wanneer je even iets positiefs wilt delen.

Vandaag wil ik iemand bedanken die niet actief is op deze community, maar wel een zeer grote waarde is voor een (te) grote groep jongeren, Jolanda van Gerwen

Jolanda is oprichter van Stichting Join us, Een stichting dat zich inzet tegen eenzaamheid onder jongeren. Een geweldig initiatief, waarvan het natuurlijk zonde is dat het in leven geroepen moest worden. Jolanda zag deze noodzaak, nam het initiatief en maakt hiermee enorme impact. Dus, Jolanda bedankt! You’re awesome!

Reageer