We zijn er weer bij! Wat voorspel jij?

  • 7 June 2021
  • 7 reacties
  • 122 Bekeken
We zijn er weer bij! Wat voorspel jij?
Reputatie 3

Op zondag 13 juni om 21:00 uur is Amsterdam het strijdtoneel voor de wedstrijd Nederland – Oekraïne. Bijna is het zover! Om alvast in de stemming te komen blik ik nog eventjes terug naar 12 juli 2014. Na de deceptie tegen Argentinië waarin verloren werd met penalty’s, mag Nederland op het WK in Brazilië de troostfinale spelen tegen het gastland. Een overtuigende 3-0 zege zorgde ervoor dat we als nummer drie eindigden. Een resultaat om mee thuis te komen! En niet heel onbelangrijk: Nederland had zichzelf weer als voetballand op de kaart gezet! Een periode waarin je als Oranjefan serieus nadacht over het winnen van een finale op een groot toernooi. 

Bijna zeven jaar later boekt ons Oranje in aanloop naar het EK een ruime overwinning op Georgië (3-0). De laatste oefenwedstrijd die Nederland heeft gespeeld. De vraag die bij ons allemaal speelt: was deze generale repetitie voldoende om te kunnen vlammen op het EK?  Wat vinden we tot nu toe van het vertoonde spel onder coach Frank de Boer?

Er zijn een hoop sterke tegenstanders, zoals: Engeland, Frankrijk, Italië, Portugal en zoals gewoonlijk Duitsland. Tel België en Spanje erbij op en je hebt alle ingrediënten voor een sensationeel EK. Als ik naar deze tegenstanders kijk, is de term underdog voor onze Oranje leeuwen meer dan terecht. In vergelijking met deze tegenstanders zijn wij misschien nog welpjes die zich moeten bewijzen in Poule C waarin we gelukkig (met alle respect) geen groot voetballand treffen! Dit is het schema van Nederland:

- Zondag 13 juni | 21:00 uur | Nederland :flag_nl: – Oekraïne :flag_ua:

- Donderdag 17 juni | 21:00 uur | Nederland :flag_nl: – Oostenrijk :flag_at:

- Maandag 21 juni | 18:00 uur | Noord-Macedonië :flag_mk: - Nederland :flag_nl:

Wat denken jullie? Eindigt het sprookje voortijdig of overleeft Nederland de poulefase met gemak? En als Nederland die cup niet wint, wie trekt dan de eindzege over de streep? Wie is jullie favoriet? Laat het ons allemaal in de reacties hieronder weten, wij zijn erg benieuwd! :point_down:

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Nederland kan aan top eindigen in deze poule, in het nieuws lees ik nog wel veel kritiek op het 5-3-2 systeem van Frank de Boer en het matige optreden tegen Schotland maar na de overwinning thuis lijkt het wel wat beter te gaan  ⚽️

Je kan nog niet echt zeggen dat Nederland één van de favorieten is op het EK maar ik denk dus wel dat ze de poule waarin ze zitten zullen overleven.

Mijn verwachting is dat ze in de knock-out fase worden verslagen en Frankrijk zal de finale halen en misschien ook winnen met al die top spelers 🙂

Reputatie 7
Badge +16

Oranje overleeft de poulefase na winst op Oekraïne en Noord-Macedonië en tussendoor spelen ze nog gelijk tegen Oostenrijk. Ik verwacht dat ze de finale halen en uiteindelijk ook winnen. Hoe mooi zou het zijn als ze in de finale Duitsland treffen en er dan met de beker vandoor gaan! 😋⚽️ 

Op papier is Nederland verre van favoriet, maar ik heb er een ontzettend goed gevoel over en hoop doet leven zeggen ze altijd. 

Indien NL vroegtijdig strandt in de knock-out fase, dan denk ik dat Frankrijk of Duitsland aan het langste eind trekt. Op naar een prachtig EK met mooie goals, top sfeer en een aantal geweldige wedstrijden!

Reputatie 5


Ik acht de kansen voor Nederland niet zo groot. Sinds het aanstellen van Frank de Boer als bondscoach is het niet veel. Op een helft na tegen Italie speelt het Nederlands elftal niet goed. Door de hoeveelheid landen en het gegeven dat daardoor de vier beste nummers drie ook doorgaan, moet het wel heel gek lopen willen ze de knock out-fase niet halen. Al zie ik ze wel tweede eindigen in de poule. 

Normaliter moeten ze dan tegen Italië, als die ‘gewoon’ eerste eindigen. Misschien heeft het Nederlands elftal geluk, Italië is vaak een team dat in een toernooi moet groeien. Als zij bijvoorbeeld ook tweede worden, dan ontlopen ze Italië. Maar dat is enkel uitstel van executie. 

 

- Zondag 13 juni | 21:00 uur | Nederland :flag_nl: – Oekraïne :flag_ua:

0-1

- Donderdag 17 juni | 21:00 uur | Nederland :flag_nl: – Oostenrijk :flag_at:

1-1

- Maandag 21 juni | 18:00 uur | Noord-Macedonië :flag_mk: - Nederland :flag_nl:

0-2



Ik ben zelf voor Frankrijk dus ik hoop dat zij eenzelfde kunstje kunnen flikken als in 2000, waarin ze als wereldkampioen ook Europees kampioen werden. Het zou ook een mooie revanche zijn op de verloren finale van 2016. Frankrijk zie ik wel als finalist. Het is rustig geweest in de aanloop naar het EK in Frankrijk, dus dat is een goed teken. Dat is niet zelden weleens anders en dat is dan ook vaak een voorteken voor een dramatisch toernooi. Ik denk dat Italië of Portugal de andere finalist wordt. 

#fiersdetrebleus #allezlesbleus

Reputatie 7
Badge +15

Nederland heeft geweldige spelers en ik hoop dat de Ligt er ook weer snel bij is 😎

Het probleem lijkt mij echter nog dat ze maar 2 oefenwedstrijden hebben gespeeld in een 5-3-2 formatie onder Frank de Boer.

De eerste wedstrijd tegen Schotland had ik live gezien en het was niet echt het Nederlandse elftal dat ik ken, de 2de wedstrijd heb ik niet live gezien maar het resultaat sprak al voor zich 🙂

Hopelijk wordt het een mooi EK en kan Nederland er het beste uit halen ⚽️⚽️⚽️

Reputatie 7

Ben sowieso al erg blij dat er weer eens een eindtoernooi gespeeld wordt én dat Oranje daar ook gewoon bij aanwezig is! :sweat_smile:

De kansen zie ik erg somber in voor de Oranje mannen. Er is te veel twijfel rondom de tactiek, te weinig spelers die de boel op sleeptouw nemen en boven zichzelf uit stijgen én een bondscoach die op dit moment grossiert in foutjes. Aan de andere kant: De verwachtingen zijn, denk ik, nog nooit zo laag geweest, dus kan het alleen maar beter! :lion_face:

Mijn voorspellingen

Nederland: 1/8e finale
In de eerste ronde wordt de eerste plaats behaald. Het wordt niet gemakkelijk, maar het gaat gebeuren! Echter verwacht ik dat ze in de 1/8e finale Duitsland treffen en zoals bekend in de voetbalwereld: “Voetbal is een simpel spelletje. 22 Mannen rennen 90 minuten achter een bal aan en op het einde winnen de Duitsers.”

Winnaar EK 2021: Frankrijk

Ik denk dat onze fake-Fransoos @Mitch een mooie zomer tegemoet gaat. Frankrijk heeft zo’n immens sterke selectie dat ze het aan hun stand verplicht zijn te winnen. Met wereldsterren zoals Kanté, Pogba, Griezmann, Mbappé, Varane en de op eerwraak beluste Karim Benzema is alles onder de titel eigenlijk een teleurstelling!

Uitdager: Portugal

Mijn gevoel zegt dat Portugal hoge ogen gaat gooien dit toernooi. Als team staan ze behoorlijk bekend als toernooibeesten en dat zullen ze ook nu weer laten blijken. De selectie is mooi in balans en dit team, onder vurige aanvoering van Ronaldo, strijdt voor elke centimeter! :fire: Mijn prognose is dat ze de finale halen en daar zullen we een titanenclash zien tussen Frankrijk en Portugal.

Topscorer: Harry Kane

Ondanks dat ik vermoed dat Engeland de hooggespannen verwachtingen niet volledig waar kan maken, verwacht ik wel dat Kane er met de prijs voor topscorer vandoor gaat. In de poulefase zijn er genoeg mogelijkheden voor Harry om flink te scoren en hij wil natuurlijk ook heel graag een toptransfer verdienen deze zomer.

 

Ben heel benieuwd hoe anderen naar dit toernooi kijken! Heb er in ieder geval heel veel zin in!

 

Reputatie 7
Badge +14

Het is zo anders gelopen voor o.a. Nederland en Portugal.

Durft iemand nog een gokje te wagen?

Ik ga voor de finale België- Denemarken (gun factor) 

En jullie?

Reputatie 7
Badge +16

Het is een totaal andere opzet geworden in de halve finales dan menigeen van te voren voorspeld heeft haha, goed punt Cristien! 

Mijn verwachtingen: Italië wint met nipte cijfers van een ontketend Spanje (wat is de inbreng van Busquets belangrijk gebleken zeg, niet normaal!) en morgen pakt Denemarken tegen Engeland geheel tegen de verhoudingen in de tweede finaleplek. 

Voorspellingen van de scores:

Italië - Spanje: 2-2 (3-2 na verlenging)

Engeland - Denemarken: 2-1 (in reguliere speeltijd)

Reageer