Vraag

4G voor laptop installeren

• 7 mei 2017
  • 7 reacties
  • 5595 Bekeken

hoi
ik heb net de 4G simkaart voor mijn laptop in de simkaart houder gedaan rechtstreeks in mijn laptop. de software zou automatisch moeten installeren. dit gebeurd niet. iemand tips?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +11
@jocelyn
Waarschijnlijk zijn bij downgrade naar Windows7 niet de stuurprogramma's voor "HP Mobile Connect met 4G LTE-verbinding" geinstalleerd.

Via deze link is kun je ze downloaden en installeren (ik denk dat het deze laptop betreft):
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-elitebook-1040-g3-notebook-pc/8654820
Reputatie 6
Badge +17
Je hebt je vorige bericht gekopieerd :8
Onder op de laptop staat vaak de modelnummer van de laptop zelf. Die hebben we nodig ;)
Als je de simkaart in je laptop stopt, zou de HP Mobile Connect software automatisch de simkaart detecteren. Is die software wel (goed) geïnstalleerd?
Hoi,

Het is inderdaad een HP met:
- Windows 7 Professional 64 (beschikbaar via downgraderechten van Windows 10 Pro 64)
- Intel®️ Core™️ i7-6500U met Intel HD Graphics 520 (2,5 GHz, tot 3,1 GHz met Intel Turbo Boost-technologie, 4 MB cache, 2 cores)
- 35,56 cm (14 inch) QHD UWVA ontspiegeld ultra-plat LED-backlit scherm
- 8 GB DDR4-2133 SDRAM (1 x 8 GB)
- 256 GB M.2 SATA TLC SSD
- HP Mobile Connect met 4G LTE-verbinding

Op dit systeem is Windows 7 Professional-software voorgeïnstalleerd.

Ik heb de simkaart in de winkel gekocht voor internet onderweg om veilig onderweg en in de trein te kunnen werken zonder wifi van NS. Het is een mobiele 4G kaart die ook in zo'n los kastje kan. Maar in de winkel begreep ik dat als ik een poort inde laptop heb je deze ook gewoon in je laptop kon doen. Die poort is er maar het werkt dus helaas niet zoals ik het op het kaartje lees.
Reputatie 6
Badge +17
Ik neem aan dat je een HP laptop hebt. Weet je ook welk model laptop je hebt?
Hoi,

Dit is de laptop.

- Windows 7 Professional 64 (beschikbaar via downgraderechten van Windows 10 Pro 64)
- Intel®️ Core™️ i7-6500U met Intel HD Graphics 520 (2,5 GHz, tot 3,1 GHz met Intel Turbo Boost-technologie, 4 MB cache, 2 cores)
- 35,56 cm (14 inch) QHD UWVA ontspiegeld ultra-plat LED-backlit scherm
- 8 GB DDR4-2133 SDRAM (1 x 8 GB)
- 256 GB M.2 SATA TLC SSD
- HP Mobile Connect met 4G LTE-verbinding

Op dit systeem is Windows 7 Professional-software voorgeïnstalleerd.

Ik heb de simkaart in de winkel gekocht voor internet onderweg om veilig onderweg en in de trein te kunnen werken zonder wifi van NS. Het is een mobiele 4G kaart die ook in zo'n los kastje kan. Maar in de winkel begreep ik dat als ik een poort inde laptop heb je deze ook gewoon in je laptop kon doen. Die poort is er maar het werkt dus helaas niet zoals ik het op het kaartje lees.
Reputatie 7
Badge +9
Welke laptop heb je? (Volledige modelnummer(staat meestal wel op de onderkant). Niet alleen het merk!)
Welke Windows versie heb je?
Welke SIM kaart heb je?
Reputatie 6
Badge +11
Ook voor het instoppen van de SIMkaart zouden de drivers/software voor de 4G module in je laptop al geinstalleerd moeten zijn.

Het zou kunnen zijn dat je laptop wel een SIMkaart houder heeft maar geen 4G/3G/2G module (dit is meestal een miniPCI-E kaartje van zo'n 4x3 cm, ergens intern in de laptop) of de aanwezige module staat standaard uit. Kun in de BIOS aanzetten, iets met WWAN module zoeken. Als de module aanstaat, zal o.a. een moderne versie van Linux hem wel herkennen zonder verdere software installatie. Voor windows7/8/10 weet ik zo niet. Bij Device Manager kun je zien wat er loos is.

Wat is het soort SIMkaart / abo waarom het gaat? Als het 4G voor Thuis is, moet de SIMkaart in de modem, en verbindt je de laptop via WiFi met de modem.

Reageer