Beantwoord

4G voor thuis abonnement nemen met mijn netgear nighthawk m1 (locked)

• 23 februari 2019
  • 3 reacties
  • 4491 Bekeken

ik overweeg om een 4g voor thuis abonnement te nemen maar is het mogelijk om het simlock van de netgear nighthawk af te krijgen? Er zit een Telstra simlock op.

MVG René
icon

Beste antwoord door tmoesel 23 februari 2019, 10:41

Daarvoor moet je bij Telstra in Australie zijn (of bij de vorige eigenaar). Die kunnen je wellicht (tegen betaling) een code o.i.d. toesturen zodat je daarmee een vrijelijk bruikbaar apparaat hebt. Of kijk/zoek op Netgear forum.
Die M1 was ooit de eerste in zijn soort, het kan zijn dat naast SIMlock er zaken zodanig zijn dat die niet optimaal op TMO NL werkt. Of in ergste geval, dat ie alleen speciaal geprepareerd is voor Telsta in AU en ie stict genomen dus eigenlijk niet mobiel is.
Maar waaruit leid je af dat ie een SIMlock heeft?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Daarvoor moet je bij Telstra in Australie zijn (of bij de vorige eigenaar). Die kunnen je wellicht (tegen betaling) een code o.i.d. toesturen zodat je daarmee een vrijelijk bruikbaar apparaat hebt. Of kijk/zoek op Netgear forum.
Die M1 was ooit de eerste in zijn soort, het kan zijn dat naast SIMlock er zaken zodanig zijn dat die niet optimaal op TMO NL werkt. Of in ergste geval, dat ie alleen speciaal geprepareerd is voor Telsta in AU en ie stict genomen dus eigenlijk niet mobiel is.
Maar waaruit leid je af dat ie een SIMlock heeft?
Bedankt voor je reactie. Op het scherm van de router krijg ik de melding dat de geplaatste simkaart geen Telstra simkaart is. Ik neem aan dat de router gelockt is.
Reputatie 6
Badge +11
Een simpele zoekopdracht leert dat dit bij dit type niet ongebruikelijk is. Het type is nu ook bij b.v Coolblue in NL te koop, dus dit lijkt gewoon een classiefe lock te zijn.
Toen die pas op de markt was, was dit nogal revolutionair (en nu nog steeds) dus diverse stackholders is er veel aan gelegen dat ze hun investering terugverdienen. Je zult zelf het een en ander moeten uitzoeken. Dit forum en ook T-Mobile zal geen oplossing bieden.

Reageer