Beantwoord

4g voor thuis in grensgebied

• 2 mei 2019
  • 4 reacties
  • 3617 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,

Ik woon op het grensgebied tussen NL en DE. Letterlijk 500 meter over de grens 😜. Ik ben geïnteresseerd om een 4g voor thuis abonnement af te sluiten aangezien mijn mobiele abonnementen uitstekend werken en altijd op het Nederlandse netwerk kunnen blijven op mijn adres. Volgens de dekkingskaart is er ook dekking op mijn adres ook al woon ik net over de grens. Echter ik vraag me af of een 4g router dan ook op het Nederlandse netwerk blijft staan en niet kan verspringen naar het Duitse netwerk?

Groet,

Ken
icon

Beste antwoord door Folkert 2 mei 2019, 13:54

Hallo @Ken95

4G voor thuis werkt uitsluitend in Nederland en daarom zal het modem niet gaan roamen naar een Duits netwerk. Bedenk wel dat 4G voor thuis een aantal limieten heeft, maximaal 100 Gb per maand data, daarna moet je handmatig aanvullen (onbeperkt weliswaar), snelheid 25 Mbit up/down en het is alleen internet, geen TV. Eigenlijk is het allemaal bedoeld voor plaatsen waar geen goede en snelle verbinding met een vaste lijn mogelijk is.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Ken95

4G voor thuis werkt uitsluitend in Nederland en daarom zal het modem niet gaan roamen naar een Duits netwerk. Bedenk wel dat 4G voor thuis een aantal limieten heeft, maximaal 100 Gb per maand data, daarna moet je handmatig aanvullen (onbeperkt weliswaar), snelheid 25 Mbit up/down en het is alleen internet, geen TV. Eigenlijk is het allemaal bedoeld voor plaatsen waar geen goede en snelle verbinding met een vaste lijn mogelijk is.

Groet, Folkert
Hoi Folkert,

Dat heb ik inderdaad gelezen. Wij moeten het nu thuis doen met een hele oude aansluiting waar we max 2mb per seconde mee halen dus 25 mb per seconde is al een royale verbetering voor ons. Als ik me niet vergis kan ik het een maand proberen om er achter te komen of het voldoende werkt correct?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Ken,

Dat kan, zie https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/test-ons-nu
Reputatie 7
Badge +18
Bedenk echter wel dat je een abonnement alleen kunt afsluiten als je in Nederland woont!

Reageer