Beantwoord

4G voor Thuis modem bekabeld aansluiten mogelijk?

• 30 mei 2017
  • 2 reacties
  • 338 Bekeken

Goedendag, wij hebben hier op de zaak, tussen de weilanden nog steeds geen alternatief op onze 2.8 mb internetverbinding. Een 4G antenne zou de pc's hier goed doen denk ik.
Ik heb hier even korte vragen over:

Mogen wij op de zaak gebruik maken van jullie 4g voor thuis abo?
- op de site staat: "Heb jij thuis of op je werk last van traag en instabiel internet? Dan hebben we een alternatief voor jou" maar ook: "4G voor Thuis is een abonnement voor particulieren."

Op de site staat een uitleg dat het modem de 4g verbinding omzet in wifi, maar wij zouden hem graag als 2e modem met een ethernetkabel aan het netwerk hangen. Kan dit of zijn de 4 ethernetpoorten softwarematig gesloten?

Zie graag een reactie tegemoet, alvast dank voor de aandacht.
icon

Beste antwoord door tmoesel 31 mei 2017, 12:41

Er is geen zakelijke variant van 4GvT, de vraag is al vaker gesteld. Er is voor zover ik heb gezien op dit forum wel een derde partij die 'zakelijk' aanbiedt over het netwerk van TMO-NL, ergens bij de discussies over grotere databundels dacht ik.

Wat verwacht je van het label 'zakelijk' ipv het huidige consumenten aanbod? Je kan in ieder geval BTW apart laten aangeven op de factuur.

Qua techniek moet het mogelijk zijn 4GvT 'op kantoor' te gebruiken of b.v. als boer zijnde. Je kan de 4G dekking in de weilanden checken op de dekkingskaart om te kijken of het niet onmogelijk of erg traag lijkt te worden.

Je kan gewoon de ethernetpoorten gebruiken (ikzelf heb wifi uit staan), maar er is wel wat netwerk planning nodig (dat doet TMO niet voor je) voor de overgang. Veel mensen op dit forum gebruiken een extra router o.i.d. Ligt er ook aan of je de oude lijn wilt behouden of niet. In eerste instantie gewoon onafhankelijk van elkaar naast elkaar kan altijd.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Er is geen zakelijke variant van 4GvT, de vraag is al vaker gesteld. Er is voor zover ik heb gezien op dit forum wel een derde partij die 'zakelijk' aanbiedt over het netwerk van TMO-NL, ergens bij de discussies over grotere databundels dacht ik.

Wat verwacht je van het label 'zakelijk' ipv het huidige consumenten aanbod? Je kan in ieder geval BTW apart laten aangeven op de factuur.

Qua techniek moet het mogelijk zijn 4GvT 'op kantoor' te gebruiken of b.v. als boer zijnde. Je kan de 4G dekking in de weilanden checken op de dekkingskaart om te kijken of het niet onmogelijk of erg traag lijkt te worden.

Je kan gewoon de ethernetpoorten gebruiken (ikzelf heb wifi uit staan), maar er is wel wat netwerk planning nodig (dat doet TMO niet voor je) voor de overgang. Veel mensen op dit forum gebruiken een extra router o.i.d. Ligt er ook aan of je de oude lijn wilt behouden of niet. In eerste instantie gewoon onafhankelijk van elkaar naast elkaar kan altijd.
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Ik ga het hier intern in de groep gooien, maar verwacht dat dit een goede oplossing is voor ons. De oude internetlijn en router blijven gewoon draaien dus kan ze naast elkaar proberen, moet alleen even kijken hier hoe ik dat ip technisch allemaal doorverwijs maar das een heel ander topic.
Bedankt!

Reageer