Beantwoord

4G voor Thuis slecht signaal

• 10 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 338 Bekeken

Monteur is langs geweest bij ons van Guidion om de modem / versterker te installeren. Helaas ging het mis als hij de externe antenne wilde installeren, dan zakte de hele signaal weg. Hij heeft het meerdere malen geprobeerd. Lukte niet. Volgens Guidion moet ik nu via jullie een ticket vragen zodat zij onderzoek kunnen doen wat er niet goed is, de versterker / modem of de meegeleverde antenne. Ik
Heb dinsdag ook
Met jullie gebeld en zou terug gebeld worden maar heb helaas nog niks van jullie kant vernomen. Graag contact. Aangezien ik maar een maand dit op proef kan nemen. M.v.g,

Sébastien Klein
icon

Beste antwoord door Muberra 11 augustus 2017, 15:47

Hoi Sebaaas,

Welkom op het forum!

Ik zie inderdaad in het systeem terug dat je contact hebt gehad hierover. Mijn collega heeft ook een case aangemaakt om jouw situatie op te lossen. Zodra er meer bekend is, zal er contact met je worden opgenomen. Het wordt meestal binnen 5 werkdagen opgepakt, vandaar dat je nog niks heb gehoord. Maar ik wil je echt meegeven dat het in behandeling wordt genomen en wij gaan ons best doen om dit voor je op te lossen.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, geef het dan gerust aan!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Hoi Sebaaas,

Welkom op het forum!

Ik zie inderdaad in het systeem terug dat je contact hebt gehad hierover. Mijn collega heeft ook een case aangemaakt om jouw situatie op te lossen. Zodra er meer bekend is, zal er contact met je worden opgenomen. Het wordt meestal binnen 5 werkdagen opgepakt, vandaar dat je nog niks heb gehoord. Maar ik wil je echt meegeven dat het in behandeling wordt genomen en wij gaan ons best doen om dit voor je op te lossen.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, geef het dan gerust aan!
Dank! Ik ben het nodig voor mijn werk en straks weer voor mijn schoolgaande kinderen. Ik wacht met smart! Gr S. K. Klein
Reputatie 4
Hoi Sebaaas,

Internet is tegenwoordig onmisbaar!

Heel begrijpelijk dat je het goed werkend wilt hebben. Hopelijk wordt het snel opgelost. :)

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Wij zullen ons best doen om je verder te helpen!
Hallo Muberra, we zijn nu een week verder maar ben nog niet gebeld.. Probleem is okk dat ik nu op mijn werk beter bereikbaar ben omdat jullie telefoon verbinding bij ons in Heumen ook slecht is.. Verbinding valt vaak weg.. Ik hoop dat de externe atenne daar ook verandering ik kan brengen.

Groet Sébastien
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sébastien,

Goed dat je nog even aan de bel trekt! In ons systeem zie ik dat je vanochtend een SMS hebt ontvangen (maar die komt natuurlijk via de router binnen):
U heeft via onze Klantenservice kenbaar gemaakt dat u problemen ervaart met Data. Wij bedanken u voor uw melding. Er is een aanpassing gemaakt in ons netwerk. U kunt weer Data gebruiken. Indien u nog steeds problemen ervaart, kunt u 1200 bellen vanaf uw mobiele telefoon. Excuses voor het ongemak. Groeten T-Mobile

Zou je kunnen aangeven of dit ook daadwerkelijk zo is? Heb je al getest door de router op andere locaties neer te zetten? Soms wil dit het signaal namelijk ook nog wel eens bevorderen!

We horen het graag van je!
Hallo David, zoals mijn eerste bericht aangeeft is iemand van Guidion langs geweest en heeft de beste plek opgezocht. Daar doet hij het het beste. Maar als de bijgeleverde externe atenne aangesloten wordt doet hij niks meer. Hij snapte het ook niet. Ik heb Guidion gebeld en zij zeggen dat ik eerst contact met jullie moet opnemen zodat jullie hun weer een opdracht kunnen geven om te kijken wat het niet doet. De router / wifi versterker of de atenne die meegeleverd is.

En aangezien ons telefoon ontvangst ook erg slecht is daar zou ik daar ook graag hulp bij willen hebben. Hoe nu verder? Ik heb de installatie een maand op proef en zou nu graag willen dat er weer iemand komt kijken om het probleem vast te stellen en op te lossen. Of een nieuwe route of nieuwe atenne?
Reputatie 6
Badge +11
@Sebaaas
Op de printplaat in de modem zit voor beide externe antennekabels een halfgeleiderschakelaartje en van daaraf helemaal naar intern in de buitenantenne gaat er ergens iets fout als meest waarschijnlijke. Misschien ergens een aanbinding los gaan zitten. Als je met een goed werkend modem en goed werkende buitenantenne op elkaar aansluit en buitenantenne is enigszins op mast gericht (hetzelfde als modem los dus) moet het signaal niet helemaal inzakken. Vooral als je ook nog met b.v. tooltje LTEwatchH.exe modem forceert op b.v. 900Mhz in gevallen beide gevallen (met en zonde aangesloten buitenantenne). Zie o.a.
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/buitenantenne-gratis-en-weekendbundel-281990
voor voorbeelden.
Het lijkt met dat een kruistest met en ander modem en andere buitenantenne wel uitsluitsel kan geven wat er niet deugt.
Dus.. Plan van aanpak? Komt Guidion dan weer langs?
Reputatie 6
Badge +11
@Sebaaas
Afhankelijk van hoe nodig je het T-Mobile 4GvT hebt, zou ik de laaste dag van de proefmaand in de agenda zetten en de opzegging/terugzending voorbereiden. En dan de klantenservice bellen wanneer ze dit voor je oplossen. Er zijn diverse ervaringen met 'Thuis' producten van T-Mobile waarbij het 1 en ander lang kan duren en voor je het weet zit je na een maand met een niet werkende set van 250 euro opgescheept.
Ik zou eens kijken of je bij de concurent of die een betere verbinding heeft.
https://forum.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/kpn-schrapt-datalimiet-internet-buitengebied-281704

Reageer