Beantwoord

4G voor thuis & Upload van IP camera's

• 27 mei 2017
  • 2 reacties
  • 320 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje en hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen!
Ik woon in Zeewolde en net buiten het dorp zit "de Groene Schuur".
Dit is een plek waar voor de jeugd bijna elke week een feest wordt georganiseerd voor +/- 500 man.
Momenteel zitten we al jaren bij KPN met een adsl verbinding.... Het is erg sloom helaas.
Nu heb ik zitten kijken of we wat anders konden zodat we sneller internet hebben.
Ik kom uit op 4G voor thuis van T-Mobile. Alleen mijn vraag is dus, we hebben een camera systeem hangen voor opname van binnen en buiten als we er niet zijn. Nu wil ik vanaf thuis op de camera's willen kijken. Het systeem wat aan de camera's hangt is Hikvision. Met dit systeem kan dat. Alleen niet door de snelheid die we nu hebben. Up is 1,5 MB ongeveer.
Nu ben ik dus benieuwd of dat wel kan met 4G voor thuis. Ik heb gelezen dat je wel iets met poortforwarding moet doen, dat maakt niet uit. Dat begrijp ik. Maar ga je dan niet over die limiet van 4G voor thuis?
icon

Beste antwoord door tmoesel 29 mei 2017, 20:17

Het is een kwestie van kijken wat de bitrate van het systeem (de gewenste videiostream) is.
Als voorbeeld: HD 720p kan met 3Mbps, FullHD 1080p wordt vaak als 10Mbps gerekend. Van relatief statische beelden kan de bitrate veel lager, wellicht zijn er opties om alleen bij beweging de bitrate te verhogen. Misschine kan jer eerst locaal met WiFi wat experimenteren.
Als je dan een inschatting maakt van hoeveel uren je per maand denkt te kijken is het een kwestie van excel o.i.d. berekeningen om vast te stellen of het binnen het datavolume van 1 van de bundels past.
Qua techniek (tot 50Mbps upload) is het veruit superieur aan DSL.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Het is een kwestie van kijken wat de bitrate van het systeem (de gewenste videiostream) is.
Als voorbeeld: HD 720p kan met 3Mbps, FullHD 1080p wordt vaak als 10Mbps gerekend. Van relatief statische beelden kan de bitrate veel lager, wellicht zijn er opties om alleen bij beweging de bitrate te verhogen. Misschine kan jer eerst locaal met WiFi wat experimenteren.
Als je dan een inschatting maakt van hoeveel uren je per maand denkt te kijken is het een kwestie van excel o.i.d. berekeningen om vast te stellen of het binnen het datavolume van 1 van de bundels past.
Qua techniek (tot 50Mbps upload) is het veruit superieur aan DSL.
Badge +2
@bartschriever

Excuses voor de late reactie. Zoals tmoesel al aangaf is dit moeilijk in te schatten. Je kunt van tevoren een inschatting/berekening maken.
Misschien is het goed om te weten dat je in de eerste maand het recht hebt om het hele pakket te retourneren als het niet voldoet.

Je zou het dus altijd kunnen testen in de 'test ons nu' periode.

Reageer