Vraag

4G voor Thuis valt steeds weg

Sinds vanmiddag ongeveer 13:00, gaat het mode lampje van mijn Huawei B618S-22d steeds een aantal seconden op rood (verbinding valt weg). Na ongeveer een halve minuut keert het signaal weer terug. Gaat soms een paar minuten goed, en valt vervolgens weer uit.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @Marjolein92,

Heb je de modem al eens helemaal opnieuw opgestart? Soms kan een reset van de modem al effect hebben en dan kun jij weer gewoon internetten!

Ik hoor graag of het gelukt is!
Hallo, hij doet het inmiddels weer normaal. Was echt één dag waarop hij steeds uitviel. Resetten heb ik op die dag meerdere malen geprobeerd, maar mocht het probleem niet verhelpen.
Hoi @David, Helaas doet het probleem zich nog regelmatig voor. Een reset van de modem heb ik geprobeerd, maar heeft het probleem niet verholpen. Soms doet de modem het voor een langere tijd prima, op andere dagen gaat het "mode" lampje meerdere keren op rood, waarbij de verbinding weg valt. Volgens de handleiding zou er geen verbinding zijn met de simkaart. Deze heb ik eruit gehaald en er opnieuw in gedaan, maar dit mocht ook niet baten. Hebben jullie een andere oplossing?
Dit wordt trouwens in het logboek weergegeven:
WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 connected
WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv6 failed
Reputatie 5
Badge +8
Marjolein92 schreef:

Sinds vanmiddag ongeveer 13:00, gaat het mode lampje van mijn Huawei B618S-22d steeds een aantal seconden op rood (verbinding valt weg). Na ongeveer een halve minuut keert het signaal weer terug. Gaat soms een paar minuten goed, en valt vervolgens weer uit.

Alle T-Mobile mobile verbindingen worden 1x per 24 uur gereset en dus onderbroken. Duurt ongeveer 1 minuut. tijdens die minut moet de B618S-22d weer opzoek naar een mast en dit is vaak een andere dan voor de verdindings-reset. En het wil gebeuren dat ie soms een erg zwakke mast krijgt toegewezen of geen 4G maar 3G verbinding.

Dat punt van dagelijkse reset (Zwangstrennung) is meestal in de nacht, zodat je het doorgaan niet merkt, maar soms is het ergens overdag en dat blijft dan elke dag zo, totdat het na een week? of maand? weer naar de nacht verhuisd. Je kan het binnen 1 dag naar de nacht verschuiven door midden in de nacht de stroomtoevooer van de B618S-22d even te onderbreken.

Om te voorkomen dat ie op 3G gaat zitten, kun je in de instellingen 4G-only selecteren.

Een bepaalde mast forceren is nauwelijks mogelijk, je kan kijken waar ze staan en dan de B618S-22d aan een bepaalde kant van het huis voor het raam zetten.
Dank voor de reactie. Ik heb de router afgelopen nacht van de stroom afgehaald. We gaan zien of het werkt, tot op heden heeft hij vandaag nog gedaan zonder uitval. Meestal is het inderdaad eenmaal per dag, maar het is al wel een aantal keren voorgekomen, waaronder gisteren, waarbij gedurende en paar uur het "mode" lampje een aantal keer op rood gaat.

De positionering van de router is op het moment optimaal t.o.v. de mast. En ik zal nog even kijken naar de instellingen m.b.t. 3G en 4G.

Reageer