Beantwoord

B618s-22d 4G voor thuis

• is een Top Poster
  • 6 reacties
Ik wil met de B618s-22d Huawei 4G Model graag portforwarding i.c.m. DDNS (vanwege het ontbreken van static IP) en address reservation (vaste IP adres voor een bepaald MAC-adres).
Als ik het goed heb:
Portforwarding -> virtual server gebruiken
DDNS -> (sinds de laatste update?) mogelijk met noip/dyndns
Maar ik zie geen mogelijkheid om een MAC adres aan een vast IP adres (bijvoorbeeld 192.168.8.150) te koppelen. Zit hiervoor mogelijkheid op dit modem?

Groet,
Dan
icon

Beste antwoord door tmoesel 20 april 2018, 17:27

address reservation zat er nooit en als je het nu niet in menu ziet staan nog steeds niet dus.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +11
address reservation zat er nooit en als je het nu niet in menu ziet staan nog steeds niet dus.
Wat is dan precies het nut van port forwarding als je forward naar een IP die veranderd?
Reputatie 6
Badge +11
Alleen nuttig voor IP adressen die je zelf statisch hebt toegewezen, dus niet uitgedeeld door de DHCPserver van de B618.
Maar als ik de DHCP server uitzet, moet ik élk apparaat handmatig verbinden, right? Da's een flink monnikenwerk.
Klopt het overigens dat ook UPNP het niet doet? Deze functionaliteit zou aanwezig moeten zijn, maar kan het nergens vinden en mijn NAS herkent ook niet dat deze aanwezig is.
Reputatie 6
Badge +11
Met het UPnP systeem kun je ook automatisch poorten laten openen, echter zijn er heel wat services en apparaten die het niet goed ondersteunen. Ikzelf zet het altijd gelijk uit, om diverse redenen.

Je moet maar kijken hoe je je tijd wilt besteden, diegenen die die firmware updates implementeren, hebben blijkbaar de opdracht om niet te diocumenteren of het is nog zodanig prematuur dat het nog helemaal niet uit kan. Ikzelf heb die Huawei's al lang en breed gedegradeert tot 4Gmodem-only en doe DHCPserver, DNS, etc in eigen software. Portable tussen providers en 4Gmodems/modules en super flexibel en prima performance. Gewoon een fatsoenlijke router ertussen plaatsen zou ik zeggen.

Reageer