Beantwoord

Bereiken van device vanaf internet via 4G

• 21 september 2017
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Beste forumleden,

Weet een van jullie het antwoord op deze vraag:
- Kan ik vanaf het internet een device rechtstreeks bereiken?

Bijvoorbeeld:
- Een printserver achter mijn 4G router door een applicatie in de cloud
- Het basisstation van een beveiligingscamera met een app op de smartphone

Beide op mijn kleine netwerkje kan ik wel via een bedraad netwerk bereiken, maar niet via 4G.

Ik heb over dit onderwerp eerder een vraag gesteld:
"Vraag: Bereiken van apparaat vanaf internet via 4G in Netgear Nighthawk R7100LG"
Ik heb ondertussen begrepen dat deze router niet ondersteund wordt. Maar voordat ik een nieuwe - wel ondersteunde - router bestel wil ik graag weten of het überhaupt gaat werken ;-)

Ik weet bijvoorbeeld niet zeker hoe de 4G werkt... Is dat een "dialup" verbinding of een always on verbinding?

Bij voorbaat dank voor jouw hulp!
icon

Beste antwoord door tmoesel 21 september 2017, 19:03

Als je in de 4Gmodemrouter voor de mobile verbinding de APN internet instelt krijgt je device een publiek toegankelijk IP adres en staan een aantal standaardpoorten open, o.a. poort 80
Je kan dan vervolgens portforwarding regels instellen/aanmaken voor b.v. die camara apparatuur.

4G is te beschouwen als always-on verbinding, het werkt direct als internetdatapaketten service.

Zie voor gerelateerde kwesties:
https://forum.t-mobile.nl/search?q=APN+internet+portforwarding
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Als je in de 4Gmodemrouter voor de mobile verbinding de APN internet instelt krijgt je device een publiek toegankelijk IP adres en staan een aantal standaardpoorten open, o.a. poort 80
Je kan dan vervolgens portforwarding regels instellen/aanmaken voor b.v. die camara apparatuur.

4G is te beschouwen als always-on verbinding, het werkt direct als internetdatapaketten service.

Zie voor gerelateerde kwesties:
https://forum.t-mobile.nl/search?q=APN+internet+portforwarding
Dank voor je reactie!

Als ik de link volg, vind ik een mogelijke oplossing in de APN 'fms'. Ik heb de APN 'fms' geprobeerd op mijn Netgear Nighthawk R7100LG router, maar met die APN krijg ik geen verbinding. Wel met de APN's 'internet' en 'smartsites.t-mobile'.

Is de APN 'fms' wel actief? Of wellicht aangepast?

Mijn T-Mobile abonnement is 'Tablet Go' met Tablet Unlimited NL & 10 GB EU
Reputatie 6
Badge +11
APN 'fms' werkt alleen voor abo "4G voor Thuis"

Van de 2 mensen van wat ik weet op dit forum die een GO abo hebben laten omzetten naar "4G voor Thuis" omdat ze de mogelijk APN fms wilden gebruiken, werkte juist dat niet na de omzetting.
Dank voor deze tip. Ik start zo een nieuw onderwerp, om te onderzoek te doen naar de mogelijkheden van een nieuw aan te schaffen 4G voor thuis abo. Met name de bijbehorende router.

Mijn Tablet GO zal ik opzeggen.

Reageer