Beantwoord

Buitenantenne te koop: Kleine test Konig ANT-4G20-KN buitenantenne

• 8 maart 2017
  • 7 reacties
  • 1364 Bekeken

Ik heb de buitenantenne die geleverd wordt door T-Mobile zelf gekocht bij azerty.nl voor € 48,04 omdat ik er geen recht op heb omdat mijn signaal goed tot zeer goed is maar ik het modem in de meterkast wil hebben en niet voor het raam en bang was dat het signaalverlies groter zou zijn.
Net nog even op hun website gekeken en nu is de antenne € 60,99.:?

Ik woon denk ik 150 meter van de mast af.
Via het programma LTEWatchH zag ik dat ik een signaal had van -59 op z'n best achter het raam.
Met de antenne aangesloten achter het raam was het zeker niet beter, zelfs iets slechter.
Op de 1ste etage een proefopstelling met het modem binnen en de antenne buiten het raam gericht op de mast.
Het signaal was met wat richten -53.
De snelheden achter het raam waren 130 Mbps down en 35 Mbps up heel goed dus.
Met het modem in de meterkast ging het signaal naar -73 en de snelheid was toen 120 Mbps down en 35 Mbps up.
Antenne buiten goed uitgericht, niet op een mast maar zo uit de hand, kwam ik op 150 Mbps down en 40 Mbps up.

Zoals je kunt zien is de winst best wel groot, 20 Mbps down, als dat ook zo is als het signaal minder goed is zou dit voor veel misschien een oplossing zijn.

Ik denk niet dat ik de antenne ga plaatsen omdat ik best wel tevreden ben met de snelheid nu met het modem in de meterkast.
Scheelt weer gaten boren.
Dus mocht iemand in de buurt van Heerenveen mijn antenne willen overnemen voor mijn aankoopbedrag dan hoor ik het wel.
icon

Beste antwoord door Hajar 9 maart 2017, 12:34

Hi Japo,

Goed om te horen dat je goede snelheden haalt ook zonder antenne. Ik heb je titel aangepast en ''Buitenantenne te koop'' toegevoegd, dan valt je topic meer op en wie weet wilt iemand hem dan wel overnemen. In ieder geval heel tof dat je dit deelt met klanten. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Japo,

Goed om te horen dat je goede snelheden haalt ook zonder antenne. Ik heb je titel aangepast en ''Buitenantenne te koop'' toegevoegd, dan valt je topic meer op en wie weet wilt iemand hem dan wel overnemen. In ieder geval heel tof dat je dit deelt met klanten. 🙂
Hoi Japon.
Je topic is al van twee maand geleden, maar heb je de antenne nog?
Reputatie 1
Ik heb er nog wel èèn te koop.
Slechts 16 dagen jong.
Mag voor 40 € weg.
Hallo Wiecher.
Waarom doe je 'm nu al weer weg, dan?
En waar in NL zit je?
Reputatie 1
Ik heb een duurdere gekocht (209 €) voor betere ontvangst.
Poynting XPOL-A0006 11 dbi LTE MiMo Directional Antenne
Ik zit namelijk in een zeer bosrijk gebied in Vierhouten (camping)
Verder is het nog nieuw.
Reputatie 1
Inmiddels niet meer te koop omdat alles netjes is opgelost door TMobile.
Hoi Japon.
Je topic is al van twee maand geleden, maar heb je de antenne nog?

Ik heb de antenne nog te koop.

Reageer