Beantwoord

Buitenantennes beschikbaar



Toon eerste reactie

168 reacties

Ik vroeg me af of het nog mogelijk was een (gratis) antenne te bestellen voor de 4G voor thuis? Als dat mogelijk is zou ik dit graag willen.
Reputatie 6
Badge +11
@Anpeji
In je contract aanvullende voorwaarden staat wel al een begin hoe het in z'n werk gaat. Praktisch gezien zul je een dekkingsklacht in moeten dienen en als blijkt dat er een dekkingsprobleem bij jouw is, kan T-Mobile overgaan tot 'gratis'.

Verder betekent 'gratis' nogal vaak 'inclusief frustratie en deceptie'; Ik zou eerst even onderstaande topics doornemen, vooral m.b.t. type antenne:
https://forum.t-mobile.nl/search?q=Buitenantenne
Beste,

Graag wil ik ook op de lijst voor een buitenantenne!

Alvast dank
Reputatie 7
Badge +20
Hoi MartyMorin,

Had je al via onze dekkingskaart een melding ingediend? Als je een slechte netwerkervaring hebt, dan kun je dat via onze dekkingskaart laten weten. Onze netwerkspecialisten gaan dan voor je kijken wat er aan de hand is en of zij iets voor je kunnen betekenen. Als zij dan denken dat een buitenantenne het bereik kan verbeteren, dan kunnen zij dit voor je regelen. Wat voor problemen ervaar je op jouw adres? Ik heb jouw postcode even op de dekkingskaart opgezocht en zie een behoorlijk sterke dekking terug in jouw omgeving. Het kan natuurlijk aan de bouw van het huis liggen of jouw specifieke locatie ten opzichte van de mast. Ik zou dan ook zo snel mogelijk een melding maken, als je problemen ervaart. Onze netwerkspecialisten verwerken dergelijke verzoeken meestel binnen 14 dagen, dus je hebt snel uitsluitsel! 🙂

Als er nog iets is waar wij je in de tussentijd bij kunnen helpen, laat het ons weten!
Beste David,

Ik heb nog geen melding gemaakt (zal ik gelijk doen)
De dekkingskaart geeft inderdaad een sterk bereik aan echter komt mijn download snelheid niet hoger dan 3mb/s

ik verblijf in een chalet en de modem geeft vol bereik aan.(3 streepjes)

hartelijk dank voor je reactie!
Reputatie 6
Badge +11
@MartyMorin
Als je binnen in chalet 3 van de 3 streepjes op modem hebt, is er met de radiodekking weinig mis denk ik. Je kan nog even in de modemwebinterface kijken http://192.168.8.1/ hoeveel van de 5 balkjes daar groen zijn (bij mij 3 van 3 op modem, 3 van 5 in webinterface). Antenne zal vrijwel niks verbeteren denk ik, de bottleneck zit zo te lezen verderop in het vaste gedeelte van het netwerk (dataverbinding van T-Mobile masten met rest van internet). Een melding maken is daarom zeker zinvol.
Ik heb een SINR van 1, moet ik me zorgen maken? Of beter nog: moet ik een antenne gaan installeren? 🙂
Is de installatie van een door jullie geleverde buitenantenne nog steeds gratis?
Valt de buitenantenne ook onder de 30 dagen retour regeling?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi FlavioX,

Leuk dat je erover denkt om 4G voor Thuis te bestellen! :D

Jazeker! De installatie is nog steeds gratis. Je kunt bij het bestellen van 4G voor Thuis aangeven dat je gebruik wilt maken van de installatieservice (inclusief buitenantenne). Je wordt dan binnen 5 dagen na levering van je pakket gebeld door onze installatiepartner. Wat betreft jouw tweede vraag: als je binnen één maand na aanschafdatum opzegt, krijg je de aanschafkosten van het modem terug als je deze terugstuurt. Deze buitenantenne is onderdeel van de installatieservice, en mag je in dat geval dus houden.

Hopelijk is alles zo duidelijk! Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel. 😃
Hoe lang is de kabel van de buitenantenne standaard?
Ik heb tussen de 25 en 30 meter nodig.
Is die lengte van invloed op de signaalsterkte?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi FlavioX,

De standaard lengte is 2,5 meter. Daar is voor gekozen omdat, zoals je zelf al vermoedde, met elke meter een verlies aan snelheid kan optreden. Je kunt zelf een verlengkabel bestellen op alleskabels.nl. 25 meter is wel heel veel, dus het kan inderdaad zo zijn dat dit de snelheid drukt!
Graag zou ik een buitenantenne willen bestellen. Het signaal is 2 a 3 streepjes voor 4G, waardoor mijn verbinding met regelmaat wegvalt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @mvveen,

De buitenantennes zijn niet meer los te bestellen, maar je kunt een melding indienen via onze dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten gaan dan kijken of een buitenantenne een positief effect kan hebben op de problemen die je ervaart. Als dat niet zo is, dan zullen zij dat ook laten weten en dan leggen ze gelijk uit wat er aan de hand is!

Als wij je nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het ons weten!
Reputatie 6
Badge +11
Graag zou ik een buitenantenne willen bestellen. Het signaal is 2 a 3 streepjes voor 4G, waardoor mijn verbinding met regelmaat wegvalt.
2 a 3 streepjes is wel genoeg (als het tenminste die streepjes zijn die je ziet op http://192.168.8.1). In mijn ervaring is er de laaste weken meer wisseling van mast (cell-ID en freqentie) en daarbij lijkt niet de strategie dat de best mogelijke signaalkwaliteit gekozen wordt. Maar waarschijnlijk meer algehele capaciteits verdeling. Er is nu bij mij in ieder geval bijna elke dag wel een keer een onverwachte onderbreking wat knap irritant aan het worden is omdat nogal wat processen niet met een te lange onderbreking om kunnen gaan.

De T-Mobile buitenantenne is richtingsgevoelig, ik heb de mijne nu maar weer eens afgekoppeld omdat in een oorspronkelijk gunstige richting geen mast gekozen wordt, maar eentje veel verder weg en veel andere richting. Op de ladder klimmen en bijdraaien kan ook, maar dat heb ik al vaak genoeg gedaan.
Als je de waardes van RSRP, RSRQ, SINR en LTE freqentieband kan achterhalen zou je nog iets beter een hint kunnen krijgen waar het probleem e.v.t. zit.

Hoewel TNO 4GvT locatiegebonden is, in ieder geval administratief gezien, heb ik geen bewijs dat er iets is wat de link statisch houdt.
ik probeer een melding te doen op de dekkingskaart maar krijg steeds een foutmelding.


kan ik op een andere manier die antenne krijgen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jorishp,

Wat gek dat je deze foutmelding krijgt! Krijg je deze melding nu nog steeds?

Mocht het echt niet lukken, dan kunnen wij natuurlijk ook een netwerkklacht voor je indienen. Laat het dan gerust even weten! Ik hoor dan ook graag welk modem je precies hebt, welke problemen je ervaart, enz. en dan kan ik je ermee verder helpen. ☺
vandaag weer geprobeerd weer dezelfde foutmelding.
Ik heb een Huawei E5186s-22a router.
Ik ervaar regelmatig dat het modem zijn verbinding verliest en dan weer opnieuw verbinding maakt na 10-15 sec.
ontvangst was altijd twee streepjes en dat is nu tussen de 0 en 1 streep.
Reputatie 7
Badge +20
Hi jorish,

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb een case voor je aangemaakt. Onze netwerkspecialisten gaan dit verder oppakken. Zou je in de tussentijd ook je modem bij het raam kunnen plaatsen? Even controleren of je dan wel beter bereik hebt. Onze netwerkspecialisten zullen je binnen 14 werkdagen van een terugkoppeling voorzien.

Reageer