Beantwoord

Dlink DWR-921 4G router port forwarding

• 5 maart 2018
  • 8 reacties
  • 958 Bekeken

Goedendag ,

Ik heb succesvol deze modem in gebruik icm 4G voor thuis. Ik kan via port forwarding vanuit thuis poort 3389 RDP gebruiken. Maar wat ik ook instel voor andere doeleinden willen niet geforward worden. Alleen de RDP is mogelijk... Worden er poorten geknepen vanuit t-mobile ?
is toch raar ? 3389 werkt perfect maar andere poorten helemaal niks....
icon

Beste antwoord door Danimanie72 7 maart 2018, 11:52

Ik heb de oplossing gevonden! Het blijkt dat deze D-Link router alleen werkt wanneer hij zelf een IP assigned via DHCP. Dus als je een apparaat een statisch ip geeft in jouw netwerk range dan ziet de router dat op een of andere manier niet. Dus DHCP aangezet en omdat ik al een dhcp reservation had gemaakt kreeg het dezelfde ip. Nu werkt het prima!

Dus letop voor andere gebruikers: Virtual server werkt mits jouw apparaat een toegewezen IP heeft gekregen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Welke APN gebruik je?
APN : fms

zoals gezegd RDP werkt prima..andere poorten blijven niet toereikbaar..heel vreemd.
gister laatste firmware geupload van de router..waren al weer wat verbeteringen maar helaas.
Reputatie 6
Badge +11
Kun je meer concreet zijn m.b.t. 'andere poorten' ?
Gaat het om andere services op bijbehorende standaardpoorten ?
Mocht je RDP op een andere poort willen draaien dan neem ik aan dat je ook de firewall en registry op die computer hebt aangepast?
APN kan bij een fout ongemerkt op standaard APN van SIMkaart terugspringen, dus check ook in draaiend systeem wat daadwerkelijk actief is, helemaal na FW update.
na update is APN en alle instellingen gelijk gebleven.

Het gaat om het openzetten van custom poorten voor domotica / webcam.Dus die varieer ik in de 9000 en hogere range.
RDP blijft vast op 1 computer draaien welke perfect draait en bereikbaar is van buitenaf ook via DNS wat is aangemaakt. IP veranderd om de 3 a 4 dagen merk ik.

Want ik neem aan dat dit eigenlijk dus gewoon moet werken en er dus geen blokkering is vanuit T-mobile fms APN ?
Reputatie 6
Badge +11
In ieder geval bij het oude 4GvT abo kun je inderdaad willekeurige poorten openzetten. Het zou kunnen zijn dat bij nieuwe Unlimited 4GvT (vanaf 29-01-2018) er wat anders aan de hand is, in ieder geval wordt de transfersnelheid beperkt tot 25 Mbps Dl / 25 Mbps UL. Bij APN internet staat o.a. poort 3389 ook open evenals 80, 22, 8080 en nog een aantal veel gebruikten maar de rest staat dicht.
Er is mij in ieder geval in ander geval bekend van iemand die een Unlimited Tablet GO heeft laten omzetten naar 4GvT met een andere 4Gmodemrouter dan die door T-Mobile wordt geleverd. Dat werkte toen ook niet en de thread op dit forum is niet verder vervolgt.
Je zult denk ik diep in de zaak moeten duiken en een simpel door anderen reproduceerbare testsetup moeten maken, b.v. een webserver op poort 9000. Of met wireshark kijken wat er aan IP pakketten binnenkomt. Het kan ook een menu/interface misvatting zijn, dan alle stappen in screenshots posten, hier of op D-link forum.
Ik heb de oplossing gevonden! Het blijkt dat deze D-Link router alleen werkt wanneer hij zelf een IP assigned via DHCP. Dus als je een apparaat een statisch ip geeft in jouw netwerk range dan ziet de router dat op een of andere manier niet. Dus DHCP aangezet en omdat ik al een dhcp reservation had gemaakt kreeg het dezelfde ip. Nu werkt het prima!

Dus letop voor andere gebruikers: Virtual server werkt mits jouw apparaat een toegewezen IP heeft gekregen.
Reputatie 6
Badge +11
@Danimanie72
Dit is inderdaad wel cruciaal om te realiseren en het is van router tot router (en wellicht ook nog firmware versie) verschillend. Er zijn zeker gevallen van niet-werkende portforwarding (ook bij andere providers) waar dit aan de hand kan zijn of was. Bij de E5186s-22a die oorspronkelijk bij 4GvT geleverd werd, werken de virtual server rules ook als de DHCPserver uitstaat.

Hopelijk kan jouw 4Gmodemrouter wel IP-addressbinding (dat de DHCPserver in je LAN vaste adressen voor de verschillende apparaten kan uitdelen).
Jazekers. De D-Link DWR-921 kan DHCP reserveringen aanmaken. Dus voor de mensen die een alternatief zoeken is dit een perfecte router ! aanradertje

Reageer