Beantwoord

DMZ instellen in Huawei B618 4G modem/router

• 7 februari 2018
  • 5 reacties
  • 1465 Bekeken

Beste allemaal,

We hebben hier net een weekje 4G internet via de B618 4G modem/router.
Een verademing in het buitengebied waar we wonen, want ADSL is een drama.....

Een terugval is geen vast IP adres meer, helaas.
Er zijn veel topics over dit onderwerp te vinden; heb alles gelezen over port forwarding, DDNS etc.
Echter ik krijg het niet eens voor elkaar om DMZ in te stellen; het menu is er gewoonweg niet.

Eigenlijk wil ik alle poorten openzetten (ik heb begrepen dat je het fms profiel dan dient in te stellen wat ik ook gedaan heb) en mij Netgear R7000 router lekker alles laten oplossen.

Maar.... waar is het DMZ menu gebleven dat onder Security zou moeten zitten??

Groetjes,

Rob
icon

Beste antwoord door tmoesel 8 februari 2018, 09:25

@Shoppie
De B618 is van jouw (al dan niet op afbetaling in contract), het is geen kwestie van vrijgeven. Bij oudere Huawei's was wel firmware te vinden waar de mogelijkheid van bridge wel in zit, maar voor deze B618 weet ik het niet. Sinds 29 januari verkoopt T-Mobile ook SIM-only 4G voor Thuis, dat is nog een extra teken aan de wand dat T-Mobile hier niks gaat doen, als ze het al kunnen, want het is een Huawei product en er is geen info vanuit verleden waaruit blijkt dat er technisch iets veranderd.
Ik zou kijken of je de B618+R7000 kan verkopen en vervangen door R7000G b.v. of ander niet Huawei 4Gmodemrouter die wel fatsoenlijke routerfuncties aan boord heeft. Of misschien abo binnen 14 dagen terugsturen/opzeggen en dan eerst eigen 4Gmodemrouter kopen/uitzoeken en pas dan SIM-only abo aangaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716?postid=1428801
https://forum.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/4g-thuis-modem-in-bridge-modus-of-mogelijkheid-om-een-eigen-modem-in-te-zetten-284138?postid=1432470

Er blijkbaar iets mis gegaan bij T-Mobile in het proces van modemselectie...

Het lijkt erop dat je R7000 weer terug de doos in kan.
@tmoesel: bedankt voor je bericht!

@t-mobile: hoe zit dat nou met die B618 modems?
Ik wil gewoon een versie hebben die ik kan bridgen.
Zouden jullie dit in mijn modem willen vrijgeven?
Thnx!
Reputatie 6
Badge +11
@Shoppie
De B618 is van jouw (al dan niet op afbetaling in contract), het is geen kwestie van vrijgeven. Bij oudere Huawei's was wel firmware te vinden waar de mogelijkheid van bridge wel in zit, maar voor deze B618 weet ik het niet. Sinds 29 januari verkoopt T-Mobile ook SIM-only 4G voor Thuis, dat is nog een extra teken aan de wand dat T-Mobile hier niks gaat doen, als ze het al kunnen, want het is een Huawei product en er is geen info vanuit verleden waaruit blijkt dat er technisch iets veranderd.
Ik zou kijken of je de B618+R7000 kan verkopen en vervangen door R7000G b.v. of ander niet Huawei 4Gmodemrouter die wel fatsoenlijke routerfuncties aan boord heeft. Of misschien abo binnen 14 dagen terugsturen/opzeggen en dan eerst eigen 4Gmodemrouter kopen/uitzoeken en pas dan SIM-only abo aangaan.
@Tmoesel:

Ik voel me achteraf helemaal niet zo happy met de geleverde B618 router/modem....

Ik heb eens naar de R7100LG 4G gekeken, feitelijk dezelfde router (R7000+DDWRT) die ik nu heb met extra de 4G LTE mogelijkheid. Dat ziet er goed uit.
Is dit toevallig ook het type dat jij hebt? Zo ja, ben jij daar happy mee i.c.m. t-mobile?

Rob
Reputatie 6
Badge +11
@Shoppie
Ik gebruik zelf nog steeds een E5186 (alleen het 4G gedeelte) voor 4GvT, maar in afgelopen jaar was er wel iemand op dit forum die de LTE versie van die Netgear wou gaan gebruiken. Als test/backup en o.a. voor ander providers heb ik een Netgear Aircard810, die kan in ieder geval Carrier Aggregatie van T-Mobiles 1800 en 900 als combinatie. De 4Gmodemrouters die T-Mobile levert kunnen dat niet(!).

Reageer