Beantwoord

Draadloze verbinding met printer valt weg

• 3 januari 2017
  • 5 reacties
  • 1094 Bekeken

Goedendag, de draadloze wifi verbinding met mijn Brother DCP-9015CDW valt telkens weg. Wanneer ik na een dag weer wil printen moet ik weer de gehele wifi instellingen opnieuw invoeren, terwijl er wel gewoon in het systeem staat aangegeven dat er verbinding is. Dus dan wifi uit en alles opnieuw invoeren.
Daarna werkt het dan weer enige tijd, iemand enig idee?
Gewoon uit en weer aan zetten helpt overigens niet.

Groeten Danny
icon

Beste antwoord door danigator66 4 januari 2017, 17:15

Hoi Issam, ik heb het idee dat er soms identieke ip adressen worden uitgedeeld. Ik heb dat al eerder ondervonden met andere apparatuur. Ik heb niets op een vast IP maar laat alles door de Huawei router uitdelen. Voor mijn probleem met de printer heb ik nu een workaround die lijkt te werken. Ook omdat de wifi reikwijdte niet geweldig was heb ik een Ubiquiti PicoStation aangesloten. De PicoStation is dmv een netwerkkabel op de Huawei router aangesloten. Ik heb nu via wifi de printer op de Pico aangesloten en dat werkt nu al enkele uren prima. Ik hoop dat dat zo blijft.
Overigens geeft mijn printer telkens wel aan verbonden te zijn met de router, ook wanneer deze niet meer te vinden is op hernetwerk voor andere pc's en gsm's.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Danigator,

Erg vreemd zeg. Goed dat je dit hier aankaart, we gaan graag met je op zoek naar een oplossing.

Heb je in jouw printer de mogelijkheid om een netwerk rapportage uit te draaien? Zou je deze met ons kunnen delen als hier geen gevoelige informatie op staat? Anders stuur ik je een privébericht met een e-mail adres waar je de rapportage naar kan mailen. Op de rapportage vind je informatie als waar je printer mee is verbonden en wat de signaalsterkte is.

Heeft dit in het verleden trouwens wel goed gewerkt? Heb je nog andere printers aangesloten op je netwerk die wel werken?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie.
Hoi Issam, ik heb het idee dat er soms identieke ip adressen worden uitgedeeld. Ik heb dat al eerder ondervonden met andere apparatuur. Ik heb niets op een vast IP maar laat alles door de Huawei router uitdelen. Voor mijn probleem met de printer heb ik nu een workaround die lijkt te werken. Ook omdat de wifi reikwijdte niet geweldig was heb ik een Ubiquiti PicoStation aangesloten. De PicoStation is dmv een netwerkkabel op de Huawei router aangesloten. Ik heb nu via wifi de printer op de Pico aangesloten en dat werkt nu al enkele uren prima. Ik hoop dat dat zo blijft.
Overigens geeft mijn printer telkens wel aan verbonden te zijn met de router, ook wanneer deze niet meer te vinden is op hernetwerk voor andere pc's en gsm's.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Danny,

Wat goed om te lezen dat je een workaround hebt gevonden! 🙂 Werkt het nog steeds naar behoren? Bedankt ook voor het delen van jouw oplossing, altijd handig voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Hoi Thalina, even getest en de printer werkt vandaag ook nog, dat is niet eerder gelukt dus ik vermoed dat het probleem nu inderdaad verdwenen is.

Ciao Danny
Reputatie 6
Badge +17
Kijk aan! 🙂 Fijn om te horen! Mocht je nog eens tegen een probleem aanlopen, dan weet je ons te vinden hier op het forum. We helpen je graag!

Reageer