Beantwoord

E-mail instellingen

  • 29 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 1711 Bekeken

Wat zijn de instellingen voor uitgaande mail (smtp) Gebruik outlook en kan geen mail meer verzenden.
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 21 december 2016, 23:30

@GCJ
Het is niet aan te raden om de T-Mobile SMTP server te gebruiken. Het is altijd het beste om de e-mail server van de aanbieder van je e-mail adres te gebruiken, niet die van T-Mobile. Dit veroorzaakt namelijk situaties als deze (DSN support is disabled). Het klinkt wellicht wat tegenstrijdig, maar in dit topic lees je hier meer over, met instructies over hoe je alles het beste in kan stellen.

Heb je nog vragen? Dan horen we het graag! 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

T-Mobile heeft een hulp pagina hiervoor, waarop aangeraden wordt de smtp van je eigen internet provider te gebruiken. Het kan inderdaad zijn dat het niet werkt. In dat geval kan je die van T-Mobile gebruiken: smtp.gprs.t-mobile.nl (met smtp poort 25).

De hulppagina vind je op: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3042/instellen-e-mail
Reputatie 7
Badge +20
Hi GCJ,

Welkom op ons Forum!

Is het gelukt met de tip van tmobile voor thuis? Neem ook een kijkje in dit topic hier staan instructies in om je Outlook e-mail in te stellen.

Ik hoor graag of het hiermee is gelukt! 🙂
T-Mobile heeft een hulp pagina hiervoor, waarop aangeraden wordt de smtp van je eigen internet provider te gebruiken. Het kan inderdaad zijn dat het niet werkt. In dat geval kan je die van T-Mobile gebruiken: smtp.gprs.t-mobile.nl (met smtp poort 25).

De hulppagina vind je op: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3042/instellen-e-mail

Het lukt mij nu inderdaad wel om mail te versturren maar alleen als niet om een ontvangstbevestiging vraag. Vraag ik wel om een ontvangst bevestiging krijg ik de volgende melding:
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'************@gmail.com' op 16-12-2016 14:09
Serverfout: 501 5.7.1 DSN support is disabled
Reputatie 5
Badge +11
@GCJ
Het is niet aan te raden om de T-Mobile SMTP server te gebruiken. Het is altijd het beste om de e-mail server van de aanbieder van je e-mail adres te gebruiken, niet die van T-Mobile. Dit veroorzaakt namelijk situaties als deze (DSN support is disabled). Het klinkt wellicht wat tegenstrijdig, maar in dit topic lees je hier meer over, met instructies over hoe je alles het beste in kan stellen.

Heb je nog vragen? Dan horen we het graag! 🙂
Bedankt voor je reactie, ik heb de e-mail instellingen aangepast maar bij het vragen om een ontvangst bevestiging krijg ik de melding DSN support is disabled
@GCJ
Het is niet aan te raden om de T-Mobile SMTP server te gebruiken. Het is altijd het beste om de e-mail server van de aanbieder van je e-mail adres te gebruiken, niet die van T-Mobile. Dit veroorzaakt namelijk situaties als deze (DSN support is disabled). Het klinkt wellicht wat tegenstrijdig, maar in dit topic lees je hier meer over, met instructies over hoe je alles het beste in kan stellen.

Heb je nog vragen? Dan horen we het graag! :)


Hallo Dennis,

Zoals ik net gepost heb op https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/e-mail-instellen-4g-voor-thuis-274405?postid=1443960 is deze informatie misleidend; jullie vangen poort 25 af!

Ik zie uit naar een reactie; liefst een toelichting en/of oplossing/workaround van een T-mobile netwerkexpert.

Met vriendelijke groet,
Ronald
Reputatie 4
Badge +13
Hey ronalde,

Het bericht van Dennis is al aardig verouderd.. Om je een up-to-date antwoord te geven heb ik direct een navraag gedaan bij onze netwerkspecialisten. Vanuit daar kwam de vraag wat er gebeurt als de uitgaande server instelt op de reguliere poort van je emailprovider? Zou je kunnen kijken of dit werkt op het mobiele datanetwerk?

Ik hoor het graag van je, ronalde!

Reageer