Beantwoord

E-mails verstuurd via netwerk T-Mobile 4G (voor Thuis) worden geweigerd door Hotmail

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Sinds enkele dagen krijg ik een foutmelding wanneer ik e-mails verstuur aan iemand met een Hotmail-adres. Na mijn onderzoek van mijn kant lijkt de fout in de mailserver van T-Mobile te zitten, maar ik moet daarbij wel aantekenen dat ik geen expert in deze materie ben. Maar het genoemde IP-adres in onderstaande foutmelding van Microsoft verwijst naar de hostname tmobile-filter.capitar.com

host hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.49.33] said: 550 5.7.1
Unfortunately, messages from [194.187.76.151] weren't sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block
list (S3150). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[DM3NAM05FT009.eop-nam05.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
FROM command)

Wanneer ik op de (KPN-)wifi van de kroeg waar ik boven woon zit, werkt het wel gewoon. Met weliswaar ook de SMTP-server van KPN ingesteld.

Ik heb geen idee waarom het misgaat. Heb mijn router al herstart, heb ook geprobeerd mails te versturen wanneer ik met mijn MacBook op de hotspot van mijn iPhone zit. Niks werkt. Wie heeft de oplossing?
icon

Beste antwoord door tmoesel 14 februari 2019, 18:28

Het verzenden van email gaat via een SMTP-server van een internet provider of ander bedrijf zoals google of email hosting provider. Maar om het te gebruiken moet er een emailaccount hebben. En bij 4GvT zit geen email account. Als je dan op het T-Mobile netwerk de SMTP server van KPN gebruikt, vangt T-Mobile dit af, omdat de inlogmethode voor de SMTP server van KPN die je gebruikt alleen maar goed en velig werkt op het KPN netwerk. Als je de SMTP server van KPN op ieder willekeurig netwerk wilt gebruiken, zul je denk ik in je emailprogramma een andere inlogmethode moeten hanteren. Kijk bij KPN hoe dat moet en of dat uberhaupt wel kan, want soms staat een internetprovider gebruik van hun SMTP server buiten eigen netwerk gewoon niet toe, maar dat zal denk ik in geval van KPN niet.

Je kan in ieder geval probleemloos de SMTP server van google via 4GvT gebruiken, moet je natuurlijk wel een gmail account hebben. Google dwingt je om een veilige, moderne inlogmethode te hanteren, die zal dus ook niet afgevangen worden door T-Mobile.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Het verzenden van email gaat via een SMTP-server van een internet provider of ander bedrijf zoals google of email hosting provider. Maar om het te gebruiken moet er een emailaccount hebben. En bij 4GvT zit geen email account. Als je dan op het T-Mobile netwerk de SMTP server van KPN gebruikt, vangt T-Mobile dit af, omdat de inlogmethode voor de SMTP server van KPN die je gebruikt alleen maar goed en velig werkt op het KPN netwerk. Als je de SMTP server van KPN op ieder willekeurig netwerk wilt gebruiken, zul je denk ik in je emailprogramma een andere inlogmethode moeten hanteren. Kijk bij KPN hoe dat moet en of dat uberhaupt wel kan, want soms staat een internetprovider gebruik van hun SMTP server buiten eigen netwerk gewoon niet toe, maar dat zal denk ik in geval van KPN niet.

Je kan in ieder geval probleemloos de SMTP server van google via 4GvT gebruiken, moet je natuurlijk wel een gmail account hebben. Google dwingt je om een veilige, moderne inlogmethode te hanteren, die zal dus ook niet afgevangen worden door T-Mobile.
Reputatie 3
Badge +2
Hier vind je ook wat meer informatie over deze oplossing: https://www.webtail.nl/e-mail-versturen-via-smtp-gmail/
Hoi,

Ik gebruik 4G voor Thuis sinds december jongstleden en ondervond tot deze week nooit problemen met de smtp-server van T-Mobile Thuis: smtp.t-mobilethuis.nl

De problemen zijn ook alleen wanneer de ontvanger een e-mailadres van Microsoft (Hotmail, live, enz.) heeft. Alle andere mail komt gewoon goed aan bij de ontvanger.

Ik heb ook niet het idee dat T-Mobile mijn mails 'afvangt', maar dat Microsoft mails afkomstig van T-Mobile gewoon weigert. Ongeacht welke SMTP-server is ingesteld. Zojuist verstuurde ik via de SMTP-server van mijn eigen webprovider een mail naar een @live.nl adres en kreeg opnieuw een foutmelding:

host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.13.33] said:
550 5.7.1 Unfortunately, messages from [194.187.76.151] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list (S3150). You can also refer your provider to
[HE1EUR04FT041.eop-eur04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
FROM command)

Dus ik denk toch echt dat het probleem bij 4G voor Thuis zit, en niet bij mij.
Reputatie 6
Badge +11
Ik gebruik 4G voor Thuis sinds december jongstleden en ondervond tot deze week nooit problemen met de smtp-server van T-Mobile Thuis: smtp.t-mobilethuis.nl
Deze SMTP server is van T-Mobile Thuis, de vaste afdeling van T-Mobile. 4G voor Thuis is de mobiele afdeling en is een heel ander netwerk. Dus hier zit denk ik nog een extra probleem.

Heb je wel een T-Mobile email adres dan? Zoniet, zie dan mijn eerste reactie.

Ik kan zonder problemen emails verzenden naar hotmail adressen over 4G voor Thuis en ze komen ook gewoon aan.

Welke poort gebruik je voor SMTP?
En welke versleutelingsmethode?

Ik gebruik 4G voor Thuis sinds december jongstleden en ondervond tot deze week nooit problemen met de smtp-server van T-Mobile Thuis: smtp.t-mobilethuis.nlIk kan zonder problemen emails verzenden naar hotmail adressen over 4G voor Thuis en ze komen ook gewoon aan.

Ik kon dat vanaf begin december tot afgelopen week ook probleemloos en nu niet meer. Dus leg mij dan eens uit:

1. Waarom het sinds deze week ineens niet meer kan?
  2. Waarom het uitsluitend misgaat bij ontvangers met een Microsoft mailadres?
Dit heeft verder niks met smtp te maken, want bij geen enkele tot nu toe door mij geteste smtp-server wordt een mail naar een Hotmail- of live.nl-adres correct verstuurd wanneer ik op mijn 4GvT wifinetwerk zit.

Zodra ik met een ander wifinetwerk dan mijn 4GvT verbindt, werkt het ineens wel allemaal. En de foutmeldingen die ik hierboven heb geplaatst, verwijzen ook allemaal naar een blokkade door Microsoft van een IP adres dat volgens AbuseIPDB behoort aan T-Mobile:

Ik heb exact hetzelfde probleem, het heeft allemaal perfect gewerkt tot begin dit jaar de Capitar-problemen zijn ontstaan:

Reporting-MTA: dns; tmobile-filter.capitar.com
X-Postfix-Queue-ID: A96658492
X-Postfix-Sender: rfc822;
Arrival-Date: Tue, 26 Mar 2019 20:50:12 +0100 (CET)

Final-Recipient: rfc822;
Original-Recipient: rfc822;
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx101.skynet.be
Diagnostic-Code: smtp; 550 #5.1.0 Address rejected.

Problemen met skynet.be, aol.com, t-online.de, alle Microsoft e-mail...

Graag een oplossing.
Reputatie 6
Badge +11
Graag een oplossing.
De enige oplossing is om je email verzendmethode onder de loep te nemen en aan te passen naar moderne maatstaven met anti-spam enz in het achterhoofd.
T-Mobile zal net als andere bedrijven zaken geregeld aanpassen en oude methodes niet meer toestaan.

Ik gebruik 4G voor Thuis sinds december jongstleden en ondervond tot deze week nooit problemen met de smtp-server van T-Mobile Thuis: smtp.t-mobilethuis.nlDeze SMTP server is van T-Mobile Thuis, de vaste afdeling van T-Mobile. 4G voor Thuis is de mobiele afdeling en is een heel ander netwerk. Dus hier zit denk ik nog een extra probleem.

Heb je wel een T-Mobile email adres dan? Zoniet, zie dan mijn eerste reactie.

Ik kan zonder problemen emails verzenden naar hotmail adressen over 4G voor Thuis en ze komen ook gewoon aan.

Welke poort gebruik je voor SMTP?
En welke versleutelingsmethode?

Beste T Moesel,

Je geeft aan dat het bij jou wel werkt. Hoe? Gebruik je de SMTP van Google dan? Of die ik iets amders verkeerd?

Sinds enkele weken kunnen wij via 4G voor thuis geen mail meer versturen (via onze Exchange server) naar Microsoft-, AOL- en t-online.de accounts.

Een en ander heeft altijd probleemloos gewerkt maar t-mobile/Capitar hebben iets aangepast waardoor onze mail niet meer wordt bezorgd. Kan iemand aangeven wat er aangepast is/wat wij moeten veranderen zodat de mail wél aankomt?

Hieronder de melding:

Van: Mail Delivery System [mailto:MAILER-DAEMON@tmobile-filter.capitar.com]
Verzonden: donderdag 11 april 2019 12:32
Aan: Administratie Lion Sports
Onderwerp: Onbestelbaar: Factuur Lion Sports

This is the mail system at host tmobile-filter.capitar.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

: host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.10.33]
said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [194.187.76.151] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list (S3150). You can also refer your provider to
[DB5EUR03FT044.eop-EUR03.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL

Reputatie 6
Badge +11
@Franck de Leeuw Ik heb meerdere computers die via een 4GvT verbinding email kunnen versturen. Ik gebruik inderdaad smtp.gmail.com, met verschillende client mailprogramma's, o.a. Thunderbird. Ik heb dus mijn google-account zaken nodig om email te versturen, d.w.z. Thunderbird op mijn computer legt verbinding met Google's smtp.gmail.com en zodoende komt de email 'ergens bij en ander email adres aan'.

Het is mijn niet duidelijk hoe bij jouw de zaken zijn georganiseerd, medeforumleden kunnen alleen helpen als er voldoende info is, dus vandaar deze vragen.

Reageer