Beantwoord

E5186 herstart bij data over wifi

Toon eerste reactie

33 reacties

Reputatie 2
Badge +2
@mikeversteeg

Lastig probleem wat je daar beschrijft. Ik heb gelijk even geprobeerd om het te reproduceren maar mijn testmodem (e5186) geeft deze problemen niet. Het heeft denk ik ook niet iets maken met het type modem. Wij zien namelijk geen uitzonderlijk reparatie-aanbod van dit type modem wat zou kunnen duiden op structureel probleem in de hardware. Maar als ik dit lees dan lijkt het wel vaker voor te komen.

Je hebt natuurlijk wel recht op een goed werkend modem! Is het huidige modem al een keer ter reparatie aangeboden?

Lijkt me toch verstandig om dit te doen als dit een mogelijkheid is. Het omruilen voor het nieuwe type is niet mogelijk omdat de fabrieksgarantie gekoppeld is aan het type.

Indien je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Ik verwacht niet dat reparatie zal helpen (los van het probleem dat ik dan geen internet heb) omdat ik exact hetzelfde probleem had met mijn vorig modem (Huawei B593). Ik veronderstelde dus een ontwerpprobleem bij deze twee modems, die overigens erg op elkaar lijken.
Als ik het nieuwe modem niet kan proberen dan koop ik het zelf wel. Welk model is dit?
Reputatie 5
Badge +8
@mikeversteeg
De Huawei B618 is 'nieuwe modem' wat T-Mobile levert, echter is kwa routing en netwerk opties een achteruitgang t.o.v. de E5186, en ondersteunt ook nog steeds geen Carrier Aggregatie van T-Mobiles 900Mhz+1800Mhz. Het goedkoopste is wellicht een extra WiFi acesspoint/router bijplaatsen en dan die E5186 alleen 4G laten doen. Zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716
Dank je @tmoesel. Om de instabiliteit (en zeer slechte WiFi performance) van de Huawei te omzeilen gebruik ik sinds een maand een oude DIR-655 als AP. Dat werkt prima, maar is natuurlijk zonde van het extra stroomverbruik. Ook is het een flink gemis dat deze geen guest network heeft. (De E5186 wel las ik ergens, maar dat heeft tmobile blijkbaar uit gezet.)

Weet je toevallig een goede MiFi?
Reputatie 5
Badge +8
@mikeversteeg
Ik heb zelf een Netgear Aircard810 voor allerhande SIMkaarten en providers. Die kan IP-passthrough (nodig voor proprietary VPN in bedrijfsnetwerken), heeft externe antenneaansluitingen en heeft geen Huawei/HiSilicon chipset maar Qualcomm. Heeft geen RJ45 connector, maar wel USB3 en dat werkt ook out-of-the box als vast netwerk in Linux (Intel, ARM en 32, 64 bit) en ook Windows. Je kan er ook nog een dockingstation bijkopen, dan is het geheel als een thuisrouter.
Maar ik gebruik ook andere losse 4G+ modules (printplaten zeg maar). Voor 4GvT de E5186 met alles uit behalve 4G, WiFi met ander AP.
Zo te zien zijn er alleen aansluitingen voor WiFi antennes, ik gebruik een buitenantenne voor 4G. Verder heb ik ook minimaal 1 LAN poort nodig. Echter ik zie dat er inmiddels best wat keus is (dat is wel anders geweest) dus ga eens kijken of er iets voor me bij zit.
Dat sloeg dus niet op jouw router maar een andere Netgear die ik net had bekeken.. Kan echter tot mijn verbazing een post niet editen of verwijderen?

De aircard lijkt me wel een leuk ding, en met de cradle idd een volwassen router (met zo te zien dan wel weer de verkeerde antenneaansluiting).

Verder is het aanbod routers met externe aansluiting toch wel beperkt..
Reputatie 5
Badge +8
mikeversteeg schreef:

Dat sloeg dus niet op jouw router maar een andere Netgear die ik net had bekeken.. Kan echter tot mijn verbazing een post niet editen of verwijderen?

De aircard lijkt me wel een leuk ding, en met de cradle idd een volwassen router (met zo te zien dan wel weer de verkeerde antenneaansluiting).

Verder is het aanbod routers met externe aansluiting toch wel beperkt..

Je hebt inderdaad nog een paar 'pigtails' (TS-9 naar SMA) nodig en de routing functies zijn ook niet bijster, maar die doe ik toch zelf. In de cradle gaat de aircard in bridge-mode en dan doet de cradle die functies en dat zal wel prima zijn, wat je mag verwachten van een Netgear thuisrouter neem ik aan.

Reageer