Beantwoord

Echte downloadsnelheid

• 23 juni 2017
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 1
Kan iemand me uitleggen waarom ik als ik iets download met bijv SABnbd ik op zo`n 6 a 7 mb uitkom terwijl ik met speedtest dit zie.

icon

Beste antwoord door jan kelder 23 juni 2017, 17:11

Dit is misschien wat duidelijker

1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb). Als je wilt weten hoeveel MB's je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20Mbps dan houdt dit in dat je 20/8 = 2,5MBps kunt downloaden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Dit is misschien wat duidelijker

1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb). Als je wilt weten hoeveel MB's je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20Mbps dan houdt dit in dat je 20/8 = 2,5MBps kunt downloaden.
Reputatie 1
Dank je Jan het is me duidelijk.
Reputatie 6
Badge +11
@Wiecher
Je ziet rechtsonder Hosted by SIT Internetdiensten B.V., wat inhoud dat de speedtest download vanaf hun computers komt. De totale weg van speedtest download is dan:

SIT Internetdiensten B.V. -> T-Mobile netwerk -> jouw computer

Omdat speedtest om een snelheidsmeting gaat van de verbinding tussen het T-Mobile netwerk en jouw computer, mag natuurlijk de verbinding tussen SIT Internetdiensten B.V. en T-Mobile netwerk niet de zwakste schakel zijn en dit is ook niet zo. Sterker nog, bedrijven die als speedtest bron dienen (en dat aanbieden) hebben zeer snelle verbindingen met providers zoals T-Mobile. Dus in de speedtest is de verbinding tussen het T-Mobile netwerk en jouw computer de zwakste schakel en die wordt dus tot maximaal gedreven namelijk 33,17Mbps.

In geval van iets downloaden van b.v. een site www.downloaden.nl ziet het er als volgt uit.

www.downloaden.nl -> T-Mobile netwerk -> jouw computer

De verbinding tussen het T-Mobile netwerk en jouw computer is nog steeds wel ongeveer 33Mbps, maar het kan zeer goed zijn dat de verbinding van www.downloaden.nl naar het T-Mobile netwerk een stuk langzamer is door drukte op die verbinding (meerdere mensen downloaden tegelijk), dus dat is nu de zwakste schakel, namelijk maar 6 a 7 Mbps.
Reputatie 1
Ook duidelijk tmoesel, dank je

Reageer