Vraag

Elke dag op hetzelfde tijdstip een korte storing

• 6 februari 2017
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 3
Goedemorgen, ik heb geconstateerd dat onze 4G voor thuis verbinding elke dag om exact 17.55 voor een minuut of 3 uitvalt. Op zich niet zo'n groot probleem maar ik vroeg me af wat hier de oorzaak van kan zijn ?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Zou je kunnen kijken wat er bij Duration: in de modem (http://192.168.8.1/html/home.html) staat rondom dat tijdstip?
Wellicht heb je dat al gedaan en was dat altijd de 24-uur sessietimer maar die downtime is korter voor zover ik weet, dus oorzaak is voor mij onduidelijk.

Je zou eens op een totaal ander tijdstip, ruim korter dan 24uur na sessie begin een disconnect-connect kunnen doen en kijken of het de sessie timeout dan op dat tijdstip elke dag gebeurt.
Reputatie 3
Dat is wel een aardige test, ik laat je weten hoe het verder gaat
Reputatie 4
Badge +9
Goedenmiddag peter4GT.

De redenen die ik hiervoor kan vinden is dat je ieder 24 uur een nieuwe IP krijgt toegewezen.

Bron: 4G voor Thuis: technische vragen

Het IP-adres verandert in principe iedere 24 uur. Hierom raden we aan om DDNS te gebruiken. Instructies hiervoor staan in dit topic.

Je kunt simpelweg op watismijnipadres.nl bekijken wat je IP adres is op toestellen waar 4G voor thuis is op aangesloten.

Ben benieuwd of dit ook het geval voor je is :)

Vriendelijke groeten,
Skyrider

Reageer