Elke nacht om 03.30 uur verbreekt de verbinding met internet (Huawei B618s-22d)

• 22 januari 2018
  • 5 reacties
  • 536 Bekeken

Hi All,

Sinds een week of twee 4GvT met een Huawei B618s-22d. Het apparaat verbreekt de verbinding elke nacht rond 03.30 uur (paar minuten eerder of later) en daarna wordt de verbinding weer opgezet. Dat is uiterst lastig als je net met een grote download bezig bent of een off-site backup :(

Dit staat er in het log:

2018-01-21 03:26:12 System Notice WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv6 failed
2018-01-21 03:26:12 System Notice WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 connected
2018-01-21 03:25:34 System Notice WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 disconnected

Let wel: dit gebeurt dus elke nacht, niet eens per 7 dagen zoals de bedoeling zou zijn. Ik heb de "Scheduled restart al uitgezet (want aanpassen kan niet 😞 ) en ook de andere settings op de pagina. Dat heeft niet geholpen.

Iemand een tip om de verbinding tijdens de nachturen in de lucht te houden?

Hoor het graag! 🙂

5 reacties

Bump

iemand enig idee of tip?
Reputatie 6
Badge +11
https://forum.t-mobile.nl/search?q=zwangstrennung
Dank voor de link.

Ik lees hier (https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/internet-valt-elke-nacht-kort-weg-tussen-12-en-3-s-nachts-278291) dat de lijn moedwillig wordt gereset elke 24 uur. Wat een stenen tijdperk oplossing. Nu nog een methode vinden om de verbinding op een ander moment te resetten zodat ik er geen last van heb. Ik krijg namelijk niet het idee dat ik van T-Mobile een oplossing kan verwachten 😞
Reputatie 6
Badge +11
Je kan op het gewenste dagelijkse tijdstip een 4Gmodemrouter powercycle doen als bottebijl methode, dan doet ie het weer voor 24 uur. Dan blijft dat zo totdat ergens in het T-Mobile netwerk een (andersoortige?) herconfiguratie / (reset?) plaatsvindt, dan verhuist het weer naar de nacht.

Een permanente bottebijl workaround kan zijn zo'n digitale 230V schakelklok van 10 euro met 1 minuut resolutie ertussen hangen. Of een duur zelfgesoldeerd selfreset-and-wakeup circuit dat vanuit je backup server aansturen kan. Of een VPN met de juiste timeout settings.

Het is inderdaad nogal stenen tijdperk en nogal lachwekkend/bespottelijk als je overal te lezen en te horen krijgt dat we van doen hebben met het best geteste netwerk. Hoofdreden voor deze taktiek was om allerhande nadelige gevolgen van eventuele bugs/geheugenlekken/etc voor te zijn. Nu komt het T-Mobile om andere redenen ook wel goed uit lijkt het, zo voel ik het in ieder geval: Geen datalimit van 00:00-06:00 maar dan trekken ze gewoon even halverwege de stekker eruit.

Vroeger kon je bij o.a. Deutsche Telekom de resettijd in het ADSL modem ingeven, dat deed ik toen, totdat ik zag dat de concurent een snellere, betere en goedkopere ADSL oplossing had die gewoon weken of maanden online bleef.
Het wordt een "permanente botte bijl" methode want de B618s blinkt uit in het gebrek aan instellingen. Dat ding verdient de eerste prijs in de competitie Meest Achterlijke Modem/Router ter Wereld.

Het wordt dus een klik aan klik uit schakelaar die ik via mijn HomeWizard op een vast tijdstip uitschakel en een minuut later weer inschakel.

Echt... dat dit anno 2018 nog nodig is, is schokkend.:@

Reageer