Beantwoord

Firewall-settings HG659 icm Gmail

• 22 december 2018
  • 3 reacties
  • 3584 Bekeken

Heb een NAS waaraan camera's staan gekoppeld die ik als beveiliging gebruik bij afwezigheid. Als ik de firewall-settings op "laag" zet (met alle risico's van dien!) stuurt het NAS een e-mail bij beweging en/of geluid. Als ik de firewall-setting op "hoog" zet kan er geen e-mail verstuurd worden? Kan in beiden situaties de camera's wel benaderen vanaf internet (heb hier portforwards op gezet). Iemand suggesties hoe ik kan zorgen dat mijn firewall-settings op hoog kan blijven en ik toch e-mail vanaf mijn NAS (Gmail gebruikt poort 465) kan blijven versturen?
icon

Beste antwoord door tmoesel 24 december 2018, 09:33

De vraag blijft nog steeds wat 'hoog' inhoud. Er zijn tal van firmware varianten van de HG659 en het is onbekend wat in detail de TMONL implementatie behelst. Maar een Vodafone NZ help site zegt misschien al genoeg:
http://help.vodafone.co.nz/app/answers/detail/a_id/27703/~/vodafone-wireless-modem-%28hg-659%29-user-guide

"When the level is High only FTP/DNS/HTTP packets are allowed"
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Is er ergens een beschrijving wat 'laag' een 'hoog' inhouden voor de HG659?

In ieder geval is voor een simpele email relay naar gmail via SSL/TLS poort 465 geen inkomende verbinding nodig, maar misschien heb je zaken anders geconfigureerd. O.a. dat je aangeeft dat de NAS email verstuurt i.p.v. de camera zelf wekt wel die indruk.

'hoog' zou dan betekenen dat de HG659 uitgaande connecties op poort 465 blokkeert of dat er iets m.b.t. SSL/TLS niet werkt.
Heb me vergist, ik stuur inderdaad, althans dat wil ik, vanaf de camera zelf (maar staat voor de opslag gekoppeld met het NAS). De testmail versturen is een optie van de camera. Inmiddels ook STARTTLS op poort 587 geprobeerd maar geeft hetzelfde probleem. Is er een manier om de firewall in standje hoog toch de desbetreffende poorten door te laten? Sowieso bedankt voor je (eerste) reactie!
Reputatie 6
Badge +11
De vraag blijft nog steeds wat 'hoog' inhoud. Er zijn tal van firmware varianten van de HG659 en het is onbekend wat in detail de TMONL implementatie behelst. Maar een Vodafone NZ help site zegt misschien al genoeg:
http://help.vodafone.co.nz/app/answers/detail/a_id/27703/~/vodafone-wireless-modem-%28hg-659%29-user-guide

"When the level is High only FTP/DNS/HTTP packets are allowed"

Reageer