Beantwoord

FMS en Onbeperkt internet en bellen zakelijk

• 5 juni 2018
  • 4 reacties
  • 3616 Bekeken

Ik heb een teltonika RUT950 router die een tweetal sim kaarten kan aansturen. Nu hebben we een sim kaart Onbeperkt internet en bellen zakelijk. We hebben camera's en alarm system op de lijn hangen en willen daarvoor poorten openzetten echter de APN fms werkt niet. De simkaart registreert zich wel en komt ook met medling dat hij geregistreerd is bij T-Mobile 4G network. Echter de verbinding wordt niet tot stand gebracht (Not connected, blijft bij de status staan). De APN internet en smartsites.t-mobile werken wel (tenminste internet, port forwarding niet).

Werkt de fms APN alleen bij "4G voor thuis of ook voor andere abonnementen. Indien alleen bij 4G voor thuis is dit dan om te zetten?

M.vr.g.,
Roland
icon

Beste antwoord door Pilovali 5 juni 2018, 19:46

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

De 'fms' APN werkt -voor zover ik weet- alleen met een 4G voor Thuis abonnement. Je zou de 'internet' APN kunnen proberen, deze zit niet achter een NAT (zoals de 'smartsites.t-mobile') APN.

Groet,
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

De 'fms' APN werkt -voor zover ik weet- alleen met een 4G voor Thuis abonnement. Je zou de 'internet' APN kunnen proberen, deze zit niet achter een NAT (zoals de 'smartsites.t-mobile') APN.

Groet,
Beste Pilovali,

De internet APN is inderdaad iets vrijer echter heb ik er nog niet zo veel aan omdat ik zelf poorten naar camera's en alarm system eraan moet handen op poorten die normaal niet open staan.

Groeten,
Roland
Reputatie 6
Badge +11
@roland.manders Je beschrijving is is niet helemaal eenduidig, maar ik ga er van uit dat je daadwerkelijk 2 SIMkaarten actief hebt, 1 voor bellen en 1 voor internet.
De vraag is even hoe onbeperkt dat internet daadwerkelijk is. Is Onbeperkt de vertaling van Unlimited?
Zoja, de standaard Unlimited (a la Tablet met 097 nummer) heeft een dagelijkse disconnect en IP wissel, in ieder geval de consumenten versie. Ik neem aan dat je wel iets van DDNS actief hebt.
Je kan voor de internet SIMkaart wel Unlimited 4G voor Thuis nemen (is er niet in aparte zakelijke variant), dan kun je APN fms gebruiken, maar bij het aangaan zijn wel restricties die je bij Tablet Unlimited niet hebt. Er zijn mensen die een omzetting hebben laten doen naar 4G voor Thuis, echter bij die mensen waren er problemen met het werkerd krijgen van APN fms. De oorzaak is niet bekend.
Dat je allemaal. Het probleem lag inderdaad aan het abonnement en ze hebben het omgezet. Het duurt even voordat je iemand aan de telefoon hebt die weet wat NAT en portforwarding is maar ik had uiteindelijk geluk gisteren.

Reageer