Beantwoord

Geen Camera connectie van T-mobile mobiel naar T-mobile 4G Thuis

• 14 november 2018
  • 5 reacties
  • 3460 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo

Ik heb voor mijn vakantie woning een 4G Thuis aangeschaft om zo enkele ip camera's te kunnen bekijken.
Voor de 4G sim kaart heb ik een linksys 4G router aangeschaft.
In de router heb ik de bendodigde te poorten geforward echter doet zich nu het volgende voor.

Zelf heb ik een mobiel abbonement van T-Mobile en bij het willen bekijken van de camera beelden in de app krijg ik via 4G geen verbinding, echter zodra ik thuis op wifi zit dan krijg ik wel verbindning.

Nu heb ik het zelfde geprobeerd met mijn zakelijke telefoon die is voorzien van een vodafone abbonement en via deze telefoon heb ik zowel op 4G als op wifi verbinding.

Heeft iemand hier enig idee waarom ik op 4G van T-mobile geen verbinding krijg.
Beide telefoons zijn een iphone en de instellingen zijn gelijk.

Paul
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 16 november 2018, 20:20

Hallo @Pablo71,

Als je gaat naar www.watismijnip.nl en je vergelijkt dat met het wan ip op de router dan zou deze gelijk moeten zijn. als dat niet zo is kan je geen portforwarding instellen. dit is dus afhankelijk van het APN dat je gebruikt. houd er ook rekening mee dat het ip elke sessie anders is en je dit dus via een DDNS service moet oplossen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Dit is een regelmatig voorkomend probleem op het best geteste netwerk, al is dit wel weer een enigszins nieuwe dimensie. Ergens in de T-Mobile infrastructuur is de routing niet op orde. Vaak is het vooral als het om vrij willekeurige poorten gaat. Als je bij 4GvT b.v. alleen poort 80 forward en daar een webserver achter hangt is de kans groot dat het wel werkt. Welke APN's gebruik je?
In de router heb ik als APN ‘internet’ staan
in de iPhone staat deze op ‘smartsites.t-mobile’

heb getracht deze te wijzigen internet maar slaat dit niet op
Reputatie 6
Badge +11
OK, op zich niks mis mee en zou moeten werken. Maar je zou in de router als APN 'fms' kunnen gebruiken, dat is speciaal voor 4G voor Thuis abo's. Het verklaart nog steeds niet het oorspronkelijke probleem. Het lijkt erop dat in geval van 2x T-Mobile er een shortcut wordt genomen binnen T-Mobile, maar die is dan maar halfbakken, n.l. per mobile entity alleen outbound connecties, dus geen inbound wat de camara/server is/vereist.
Ok zal sms eens proberen als APN in de router, maar begrijp als dit niks veranderd ik het probleem dus niet kan oplossen behalve dan een een abonnement te nemen bij een andere provider?
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Pablo71,

Als je gaat naar www.watismijnip.nl en je vergelijkt dat met het wan ip op de router dan zou deze gelijk moeten zijn. als dat niet zo is kan je geen portforwarding instellen. dit is dus afhankelijk van het APN dat je gebruikt. houd er ook rekening mee dat het ip elke sessie anders is en je dit dus via een DDNS service moet oplossen.

Reageer