Vraag

Geen connectie tussen T-Mobile

• 25 juni 2019
  • 8 reacties
  • 1983 Bekeken

Ik heb op een afgelegen plaats een 4G router voorzien van een T-Mobile abonnement, zelf heb ik ook meerdere T-Mobile abonnementen.

Nu heb ik een APP genaamd VMobile om naar camera beelden te kunnen kijken van de afgelegen plek.

Als ik deze app draai van mij Telefoon over T-Mobile netwerk (poort 8080 & 443) dan doet ie het niet. Zet ik mijn WiFi aan (en ga dus over mijn lokale netwerk) dan doet ie het wel. Ook via de PC (QVR) doet ie het goed.

App geïnstalleerd op een mobiele telefoon met een KPN abonnement doet ie het ook.

Het lijkt erop dat T-mobile het verkeer blokkeert.

Groet,
JOhan

8 reacties

I know for sure it's because T-Mobile. I tried to use a VPN after using that one, it works.
Reputatie 6
Badge +11
Op een mobile client met APN=internet een connectie leggen naar een ander T-Mobile abo/apparaat met een portforward (dus een T-Mobile Thuis glasvezel of een T-Mobile 4G met APN=internet) werkt inderdaad niet. Als de client vanuit een ander internet domain/provider/peer komt werkt het wel.

Een workaround is om op de client APN=smartsites.t-mobile in te stellen.
Beste tmoesel,
Als je APN=smartsites.t-mobile gebruikt heb je geen publieke IP adres dus kan ik niet van buiten erop komen.

Als workaround nu, heb ik een VPN client op mijn mobiel die ik nu aanzet wanneer ik naar het systeem wil.
Reputatie 6
Badge +11
Als je APN=smartsites.t-mobile gebruikt heb je geen publieke IP adres dus kan ik niet van buiten erop komen.
Op de client (smartphone) APN=smartsites.t-mobile gebruiken en op de server (4G router) APN=internet gebruiken. Dat zou moeten werken, anders begrijp ik jou doel/setup niet goed.
Op mijn mobiel heb ik het al staan en dan kan ik niet op de 4G router komen (die APN =internet heeft). Als ik VPN actief maak op mijn mobiel dan kan ik er wel naar toe. Ik heb inderdaad zoals jij zegt, APN=internet op de 4G router en APN=smartsites.t-mobile op de mobiele telefoon, zie ook plaatje hieronder.

eb ik de standaard instelling ( APN=smartsites.t-mobile)
Reputatie 6
Badge +11
Dan is dit weer een nieuw issue, i.i.g. uniek op dit forum van wat ik zo weet van de laaste jaren.
Bij mij werkt een dergelijke setup wel, _maar_ dan is de ene kant een 4GvoorThuis met APN=fms en de ander kant een prepaid met APN=internet. Zowel 4GvT als client en prepaid als server, maar ook andersom.
Ik denk dat 4GvT met APN=fms het verschil maakt. Het is ook het oude niet-Unlimited. Dat zal via een een andere route enz gaan dan met APN=internet denk ik.
Dat denk ik ook, fms werkte bij mij niet, toen ik fms had ingesteld had ik helemaal geen internet. Weer toen terug gezet naar 'internet' en het werkte weer.

Ik heb een un-limited abonnement daar zal het dan wel inzitten.

Als ik het op mijn mobiel connectie wil maken dan zet ik maar een VPN op want dan doet ie het wel.
Reputatie 6
Badge +11
APN=fms werkt alleen voor 4GvT abo's, niet voor al het andere, of het nu 06 of 097 is.

T-Mobile gebruikt private (10.x.x.x) IP adressen tussen het publieke IP adres van het client device en de rest van internet, ook voor de vaste afdeling T-Mobile Thuis, zie diverse berichten op dit forum met traceroute info. Als 2 ervan met elkaar willen connected, komen ze beide dus 2x deze formeel niet-routeerbare adressen tegen in de route zo lijkt het. En dan verdwijnen datapakketen waarschijnlijk in het niets.
Voor mobile verbindingen van T-Mobile werken traceroutes niet volledig, i.i.g. niet met APN= internet of fms, dus daar is het nog onduidelijker hoe de route van de datapaketten loopt.

Reageer