Vraag

Geen IP adres op M7 kastje

• 17 september 2017
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

Ik heb 4g internet Thuis met een router van Huawei. Nu heb ik sateliet tv van Canaal digitaal met een M7 kastje in huis voor het doorzetten van de signalen naar de TV en het opnemen van beelden. Je kunt op dit kastje een UTP kabel aansluiten dan heb je meer mogelijkheden bij Canaal digitaal. De kabel heb ik aangesloten op het kastje echter nu komt het. Het kastje (M7) en de Router herkennen elkaar niet. Het kastje krijgt geen IP adres wat wel nodig is. Canaal digitaal gebeld, zij geven aan dat dit een probleem bij 4 g internet is en zij kunnen er niets aandoen. Sluit ik mijn laptop aan op de zelfde kabel en zet wifi uit dan heb ik gewoon internet. Wie kan mij helpen. Het M7 kastje heeft geen WIFI.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Jan,

Als het aan jouw laptop wel gewoon goed werkt, dan heeft het toch met de M7 te maken, of de instellingen of aansluiting ervan. Sowieso heeft 4G voor Thuis geen vast IP-adres, dus het zou daar al mee te maken kunnen hebben. Wellicht kun je ook nog wat met de instructies uit dit topic, zou je dat eens kunnen doornemen? Misschien ben je ondertussen ook alweer stappen verder, dan zijn we natuurlijk ook benieuwd naar jouw bevindingen! 🙂
Hoi David,

Dankjewel voor je reactie, ik zal op onderzoek uitgaan. voor alle duidelijkheid, als ik op tv naar systeeminfo ga van het M7 kastje dan kan ik de fimware zien, MAC adres en dan het INTERN IP-ADRES. dit veld is leeg. helpt dan de wijziging van instellingen zoals je aangeeft?
Met andere woorden, ik ben dus op dit gebied een leek.

Hoor graag van je

Jan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jan,

Het M7 kastje is niet van ons, maar je kan wel even de instructies van David volgen en kijken of het werkt als je de instellingen wijzigt. Ben benieuwd naar het resultaat.

Reageer