Vraag

Geen verbinding

• 14 september 2016
  • 7 reacties
  • 468 Bekeken

Zojuist zonder duidelijke reden geen verbinding gehad via het modem. Huawei gaf alle strepen aan als uit met de melding No Connection. Via de instellingen een reboot gedaan van het modem en de verbinding is weer terug.

Het valt me de laatste tijd vaak op dat de uptime van het modem maar een paar uur aangeeft, terwijl deze continu aanstaat.

API waardes: 132 5672969 -6dB -90dBm -65dBm 12dB 7

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@jsheikens
Vervelend om te horen dat het modem niet stabiel werkt.
Het is normaal dat je modem minimaal 1x per dag de verbinding opnieuw opbouwt met ons netwerk (dit omdat het mobiele netwerk anders werkt dan een vast netwerk), echter hoort dit niet meerdere keren per dag te gebeuren.
Kun je aangeven hoe vaak het modem de verbinding ongeveer opnieuw opbouwt per dag? Moeten we dan denken, aan 5x, 10x, of meer?
Ik heb hetzelfde probleem. Na enige minuten gebruik gemaakt te hebben van netwerk geen verbinding meer.
Via laptop geprobeert weer verbinding te krijgen,niet gelukt dus.
Krijg wlan status niet op aan,reboot werkt ook niet. Wat nu?
Hier ook dit probleem. Eigenlijk vooral de laatste paar dagen om de zoveel uur een nieuw IP, met als dieptepunt vanaf vanmorgen half 6 dat het modem spontaan op rood bleef staan, een harde reboot (switch off/on) was nodig want via de interface disconnect/connect werkte niet.
Het frappante was dat via de api/device/signal wel gewoon signaal te meten was, dus daar lag het niet aan ;)
Aantal keer per dag schat ik in mijn geval op 5, in ieder geval niet meer dan 10.

Heeft de warmte misschien een (negatieve) invloed?
Aantal keren is moeilijk te zeggen. Afgelopen dagen tot 5x toe per dag. Op dit moment draait de verbinding 20 uur stabiel (volgens de uptime) met minimaal gebruik van het internet - naar bed vanaf ca. 20u gister en tot ca. 16u niet thuis geweest.

Uitval duurt soms maar een paar minuten.
Tevens opvallend, de uptime loopt niet stabiel door. In plaats van keurig elke seconde op te lopen verspringt deze continu met blokken van 2 tot 4 seconden.
Reputatie 5
Badge +11
@all
Maken jullie al gebruik van de buitenantenne? We zien bij diverse klanten dat door het gebruik van de buitenantenne (waarbij de antenne op één van onze masten wordt gericht) men een stabielere verbinding heeft.

@jsheikens
Het klopt dat de teller van de uptime niet continu doorloopt. Deze wordt namelijk iedere paar seconden ververst vanuit de API om ook de actuele status van de verbinding te kunnen tonen.
@DennisAmeling
Inmiddels is mijn ervaring: sinds afgelopen woensdag stabiel, max 1x per 24 uur een re-connect zoals je eerder aangaf een noodzakelijk iets is. Wel fluctuaties in de up/down (vooral zaterdag/zondag), dus dat wijt ik dan maar aan de weekenddrukte ;)
Uiteraard in combinatie met een buitenantenne.
Reputatie 5
Badge +11
@dennisridder
Goed om te horen dat het inmiddels stabiel is!

Nu krijg je ook iedere 24 uur een nieuw IP-adres wanneer de sessie verloopt. Ik heb nagevraagd of we dit IP-adres langer hetzelfde kunnen houden, zodat je geen last zou moeten hebben van een re-connect. Volgens mij moet voor de facturatie in ieder geval iedere 24 uur een re-connect plaatsvinden, maar wellicht kunnen we hier een creatieve oplossing voor vinden :)

Haal je nog wel acceptabele snelheden in het weekend?

Reageer