Beantwoord

Hoe krijg ik mijn ps4 zijn nat op 1 ipv 2 (APN fms)

• 20 september 2017
  • 9 reacties
  • 1002 Bekeken

Beste T-mobile,

Ik heb nu al een enige tijd een 4g voor thuis abonnement en ik heb in het verleden bij UPC zonder enige problemen poorten geopend (eigen W.O.W. server gedraait, shoutcast servers etc)

Nu wil ik een nat type 1 op mijn playstation 4 omdat ik geen vrienden kan joinen of lobby's vinden om te kunnen spelen online.

ik heb op mijn modem (de huawei E5186s-22a) mijn ps4 in dmz gezet wat altijd zou moeten werken, maar ik krijg nog altijd nat type 2. Poorten geopend via virtual server en special applications list.

maar niks heeft geholpen. kan iemand mij helpen om een nat type 1 te krijgen.

* Ik heb al mijn APN op fms staan
* poorten zijn geopend (zie foto's)
* Mijn ps4 heeft een statische Ip adres
* het gaat om de modem huawei E5186s-22a
icon

Beste antwoord door tmoesel 20 september 2017, 15:11

@BRotherharm
Als je zowel DMZ als portforwarding rules hebt ingesteld voor de PS4 gaat het niet werken. Dit levert een foute configuratie van NAT/firewall in de Huawei op; De DMZ rules en portforwarding rules zullen elkaar overschrijven zonder dat dat gemeld/gecheckt wordt door de Huawei. En verder heb je dezel poorten op 2x in een lijst staan gezien de screenshots, dus 3 zaken die elkaar in de weg zitten. Ik heb geen PS4 en ken die NAT types niet uit mijn hoofd, maar dit zal niet werken. E.v.t. een referentie URL posten met welke info/definitie je gebruikt.

Aangenomen dat je maar 1 subnet 192.168.0.0/24 met de Huawei zelf op 192.168.0.1 hebt en de PS4 b.v. op 192.168.0.4, moet de DHCPserver range dit niet overlappen. Het is niet duidelijk of dit het geval is uit jouw info. DMZ moet dan uit en maar 1 ruleset voor de 192.168.0.4
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Goedemiddag BRotherharm,

Heb je dit topic al eens doorgelezen?
Reputatie 6
Badge +11
@BRotherharm
Als je zowel DMZ als portforwarding rules hebt ingesteld voor de PS4 gaat het niet werken. Dit levert een foute configuratie van NAT/firewall in de Huawei op; De DMZ rules en portforwarding rules zullen elkaar overschrijven zonder dat dat gemeld/gecheckt wordt door de Huawei. En verder heb je dezel poorten op 2x in een lijst staan gezien de screenshots, dus 3 zaken die elkaar in de weg zitten. Ik heb geen PS4 en ken die NAT types niet uit mijn hoofd, maar dit zal niet werken. E.v.t. een referentie URL posten met welke info/definitie je gebruikt.

Aangenomen dat je maar 1 subnet 192.168.0.0/24 met de Huawei zelf op 192.168.0.1 hebt en de PS4 b.v. op 192.168.0.4, moet de DHCPserver range dit niet overlappen. Het is niet duidelijk of dit het geval is uit jouw info. DMZ moet dan uit en maar 1 ruleset voor de 192.168.0.4
ik heb vandaag een router gekocht, het gaat om een netgear r6400

Ik heb mijn modem gereset en vervolgens mijn router in de dmz gezet.
vervolgens heb ik op mijn router mijn ps4 in dmz gezet, maar hij geeft nog steeds nat type 2 aan.

de instellingen kunnen nu niet dubbel zijn dus de poorten zijn aan t-mobile zijn kant dicht.
want ik kan de poorten niet bereiken of ik heb een defecte modem ontvangen waar de instellingen niet kunnen worden aangepast.
ik heb hem bij mijn router uit de dmz gehaald en vervolgens enkel de ports geopend op mijn router (zie afbeelding) maar nog steeds nat type 2
Reputatie 6
Badge +7
Hi BRotherharm, is het gelukt met het topic dat Dolphin doorgelinkt heeft? Naast het openzetten van de poorten kun je ook de APN aanpassen, je vindt het topic hier. Als noodgreep kan je eventueel DMZ aanzetten maar dit raad ik je persoonlijk af omdat je hiermee je netwerk kwetsbaar maakt. Mocht je dit toch willen doen dan vind je hier meer informatie. Let op dit is op eigen risico! NAT type 2 zou overigens prima moeten werken op de Playstation 4, ik maak hier zelf ook gebruik van en ik ervaar eigenlijk nooit problemen. Het kan problemen geven wanneer iemand anders ook NAT type 2 of 3 gebruikt met het maken van lobby's, het werkt dan vaak wel als iemand met NAT type 1 de party leader is en de rest invite. 🙂
hoi Brian,

nee, het lijtk wel alsof de instellingen na het aanpassen niet veranderen.
ik heb hem in de dmz staan maar nog heb ik een nat type 2. Ik gebruik nu de APN fms en dat is de apn waar het op zou moeten werken, maar helaas werkt het niet.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Brottherharm, dan moet ik je eerlijk bekennen dat ik je het antwoord schuldig moet blijven, ik kom een redelijk eind maar mijn kennis reikt maar tot zo ver. 😉 Je kan je vraag met screenshots van je huidige instellingen nog in het port forwarding topic posten, onze Klantexperts hebben vaak meer kennis over technische vragen dan dat wij dat hebben, mogelijk kunnen zij achterhalen waar het blijft steken. Je kan eventueel ook nog een balletje opgooien bij Sony support maar je hebt een kans dat zij je terug verwijzen naar ons als provider. Mocht je de oplossing vinden deel het dan zeker hier!
uhm ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen, nat 1 heb ik helaas niet kunnen krijgen. vroeger als ik mijn poorten openzette kreeg ik nat 1, nu nat 2.. maar dat is kennelijk met T-mobile 4G voor thuis zo. blijkbaar heb je nat 2 open/moderated & strict. dus ik heb hem niet op nat 1 gekregen maar de poorten staan nu wel open.
Reputatie 6
Badge +11
@BRotherharm
Het wemelt van de internet sites met wat NAT 1 2 3 is (of zou zijn).
Wat is jouw referentie ?

Een simpele NL site die ik zie is dit:
https://gamer.nl/artikelen/achtergrond/hoe-stel-je-het-juiste-nat-type-in-op-je-ps4/

Bij Ziggo kun je de modemrouter in bridge mode zetten. Als PS4 spelen de enige internetactiviteit is op een dergelijk abonement, kun je dat doen en zou dan NAT 1 moeten opleveren op de PS4. Je kan dan geen enkel ander apparaat tegelijkertijd gebruiken. Maar de door T-Mobile geleverde modems kunnen niet in bridge-mode, dus NAT 2 is waar je het mee zal moeten doen. Of een andere 4Gmodemrouter kopen.

Reageer